25.000 de elevi de clasa a XII-a nu s-au prezentat la simularea de Bacalaureat de miercuri, adică 20% din totalul acestei generații

Foto: INQUAM Photos - Octav Ganea

Rată de absenteism la simularea de Bacalaureat, proba la alegere a profilului și specializării, a depășit 20% pentru elevii care sunt înscriși în clasele a XII-a și a XIII-a, potrivit datelor comunicate de Ministerul Educației și Cercetării. Este vorba despre circa 25.000 de elevi.

„Simularea probei la alegere a profilului şi specializării din cadrul examenului național de bacalaureat 2025 s-a desfășurat astăzi, 26 martie, cu participarea a aproximativ 98.000 de elevi (80%) din totalul celor peste 123.000 de elevi cărora li se adresează simularea.

În urma unor tentative de fraudă au fost eliminați 4 elevi”, potrivit sursei citate.

Ultima probă scrisă din cadrul acestei simulări are loc joi, 27 martie 2025: proba E) b) – Limba şi literatura maternă. Elevii vor afla rezultatele, individual, în data de 8 aprilie, mai anunță ministerul.

Pe subiectul absenteismului la simularea de Bac, ministrul Daniel David a spus miercuri că școlile trebuie să poarte discuții pe rezultate până la nivel de elevi și părinți „astfel încât elevul să vadă un câștig prin participarea la aceste simulări”.

Ministrul a mai precizat că va verifica dacă „fiecare școală folosește în analiza internă datele pe care le are și vreau să văd cum ajunge personalizat la copii”.

Absența la simulare este un indicator pentru ceea ce, de regulă în ultimii ani, se întâmplă la examenul de Bacalaureat. Ministerul Educației a cerut două rapoarte de la Institutul de Științe ale Educației, în urmă cu doi ani, care să analizeze fenomenul și să propună soluții. Rapoartele IȘE arătau că, printre altele, că lipsa transportului elevilor către școală este una dintre cauzele principale care duce la absenteism la ore. Elevii nu pot ajunge astfel nici la pregătirea pentru Bacalaureat sau ore remediale și mai departe nu participă la examenul național.

Redăm o parte dintre măsurile de sprijin care ar fi trebuit să fie implementate de licee în vederea creșterii participării elevilor la bacalaureat, în opinia cercetătorilor în științele educației.

„Inițierea unor activități de conștientizare și motivare pentru participarea la examenul de bacalaureat, desfășurate pe tot parcursul liceului, cu implicarea unor instituții relevante;

Implementarea activităților care vizează susținerea participării la examenul de bacalaureat, adoptând o abordare integrativă asupra multiplilor factori de vulnerabilitate.

Organizarea unor activități remediale începând din clasa a IX-a, orientate nu doar pe recuperarea lacunelor cu care elevii intră în liceu, ci și pe dezvoltarea abilităților de învățare, a motivației și a autonomiei în învățare.

Un accent mai mare pe utilizarea efectivă a planurilor individualizate de învățare ca instrumente în beneficiul elevilor.

Conceperea unor programe de formare dedicate profesorilor care lucrează cu elevi în risc de neparticipare la examen.

Intervenții necesare la nivelul familiei:

Intervenții necesare la nivelul școlii:

Intervenții necesare la nivelul comunității:

Intervenții necesare la nivel național:

Exit mobile version