Jumătate dintre profesorii din Peru sunt vaccinați împotriva Covid-19, însă școlile se deschid când tot personalul va fi protejat împotriva virusului

[jp_post_view]
Copii în curtea școlii în Peru / Foto: 175235838 © Gorka Vega Barbero | Dreamstime.com
Școlile din Peru vor primi elevii cu prezenţă fizică a elevilor doar când întregul personal din învăţământ va fi complet vaccinat anti-Covid-19. Măsura vizează atât cadrele didactice, cât şi alţi angajaţi din acest sector. Decizia a fost anunţată marţi de ministrul peruan al Educaţiei, Juan Cadillo, relatează EFE, preluat de Agerpres.

În prezent, din cei 675.000 membri ai personalului din învăţământ la nivel naţional, doar jumătate sunt vaccinați cu schema completă, a declarat Ministrul Cadillo.

  • 339.221 de angajaţi (50%) sunt vaccinaţi cu ambele doze, în timp ce alte 95.813 de persoane (14%) au primit o singură doză de vaccin anti-Covid-19, precizează sursa citată.

Juan Cadillo a punctat că obiectivul este acela de a încheia vaccinarea întregului personal din învăţământ înainte de sfârşitul acestui an, pentru a putea permite elevilor din statul sud-american să revină în clase la reluarea cursurilor în 2022.

La debutul campaniei de vaccinare, în primele zile din februarie anul acesta, personalul din învăţământ nu a fost considerat prioritar, astfel încât persoanele din această categorie au primit vaccinul în funcţie de vârstă.

Școala în Peru în ultimii doi ani

Marea majoritate a elevilor peruani nu au mai intrat în şcoli de peste un an şi jumătate, de la încheierea anului şcolar 2019. De menționat că școala, în Peru, începe în luna martie și se termină în decembrie (sursa), astfel că în martie 2020, când copiii trebuiau să înceapă un nou an școlar, situația Covid-19 a fost declarată pandemie.

S-a forţat desfăşurarea cursurilor la distanţă şi online, un serviciu de care nu dispun milioane de peruani lipsiţi de mijloace financiare, mai transmite Agerpres.

Din acest motiv, guvernul peruan a acordat termen de 20 de zile Ministerului Învăţământului pentru a elabora un plan educaţional de urgenţă care să prioritizeze revenirea la cursurile cu prezenţă fizică.

Situația îmbolnăvirilor de Covid-19 din Peru

Peru, una dintre ţările cele mai afectate de pandemie, a înregistrat peste 2,1 milioane de cazuri confirmate de COVID-19 şi aproape 200.000 de decese. Este una dintre ţările cu cel mai mare indice de mortalitate din lume, raportând aproape 600 de morţi la 100.000 de locuitori, mai spune Agerpres.

Foto: 175235838 © Gorka Vega Barbero | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Un război prea mare in care miza e distrugerea si controlul total absolut iar tânara generatie a picat la mijloc din lipsa maturitatii, a dezinformarii si a manipularii grosolane. Pretul platit va fi prea mare, consecintele vor fi groaznice iar regretele vor fi tardive.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul de hotărâre privind reforma ARACIP trebuie retras, cere un grup de organizații neguvernamentale. Propunerile acestora privind componența, atribuțiile și evaluarea activității agenției care acreditează școlile

Proiectul de hotărâre privind reforma agenției care acreditează școlile, ARACIP, încalcă mai multe prevederi ale legii și ridică probleme atât în privința finanțării instituției, cât și în privința guvernanței acesteia,…
Vezi articolul

Scriitoarea și profesoara Ioana Pârvulescu, despre primul ei roman de dragoste – „Aurul pisicii”: A fost important să-i găsesc tonul, l-am început de două trei ori. Sunt multe riscuri, poți să cazi în dulcegărie sau să fii pur cinic

Mi s-a părut întotdeauna foarte greu să scrii o poveste de dragoste, pentru că sunt foarte multe riscuri. Riști să cazi în dulcegărie, în rozuri, în sentimentalism, sau riști ca…
Vezi articolul

Bacalaureat nou în 2030. La ce materii va fi examenul, în funcție de filieră, profil și specializare: la uman-filologie, prima probă obligatorie a profilului va fi o limbă străină, în loc de istorie cum e acum

În 2030 va avea loc prima sesiune a examenului național de Bacalaureat organizată după noile planuri-cadru de liceu din 2025, dacă documentele vor fi aprobate de Ministerul Educației și Cercetării.…
Vezi articolul

Profesoara Laura Borbe: Durează un an de zile să construiești un opțional pentru CDEOȘ, dacă vrei să fie ceva serios trebuie să îl și pilotezi un an / Dacă eu sunt singurul profesor de Socio-Umane, colegii mei nu pot să-mi dea feedback, nu pot să construiesc cu ei

Construirea unui opțional de calitate pentru curriculum la decizia elevului din oferta școlii (CDEOȘ) este un proces care durează doi ani, unul pentru dezvoltare și încă un an pentru pilotare,…
Vezi articolul