Repararea Educației “cere revenirea la învățământ normal ca mod de desfășurare, ceea ce nu înseamnă să se renunțe la interacțiune și online”, spune Daniel Dăianu, președintele Consiliului Fiscal

[jp_post_view]
Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com
Deteriorarea procesului de învăţământ afectează economia / societatea atât ca flux de creare de capital uman şi ca stoc de capital uman, a precizat Daniel Dăianu, presedintele Consiliului Fiscal, în analiza „PIB-ul în pandemie: o relevanţă informaţională diminuată?”, publicată pe pagina web a Consiliului Fiscal și preluată de Agerpres. Acesta a menționat că învăţământul „a fost puternic lovit de pandemie”.

Chiar dacă apelul la noi aplicaţii (tele-educaţia) poate fi văzut ca un progres, învăţământul a fost puternic lovit de pandemie. Pandemia lasă urme greu de surmontat. Repararea cere revenirea la învăţământ normal ca mod de desfăşurare (ceea ce nu înseamnă să se renunţe la interacţiunea şi online), dincolo de calitatea programelor educaţionale şi relaţia între elevi şi profesori”, a susţinut economistul.

El a precizat că intrarea într-un ciclu post-pandemie ar putea avea loc la finele acestui an, începutul anului 2023, mai ales dacă ratele de vaccinare vor fi la nivel înalt şi se va atinge o imunizare cvasi-generală.

În opinia sa, telemunca a evidenţiat redundanţe pe piaţa muncii, în activitatea organizaţiilor private şi în sectorul public – fiindcă acelaşi rezultat economic se poate obţine nu arareori cu resurse mai puţine. Această observaţie poate duce la restructurări multiple, consideră Dăianu.

Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Deci pandemia a stopat mult educatia si deci economia, chiar si luand in calcul avangardismul tehnologic avansat de telescoala, iar un invatamant normal nu inseamna renuntarea la interactiune si online. Cele doua, interactiunea si predarea online trebuie imbinate.
    Problema este ca scoala reala e din ce in ce mai demodata, din cauza unor elevi care nu mai depun niciun efort intelectual si doresc sa obtina note tot mai mari. Nimic nu mai poate resuscita performanta scolara, poate doar predarea online si activitatea de cont propriu, cu materiale corespunzatoare si o segregare drastica pe nivele de interes a elevilor (numai scoala online poate face aceasta segregare).
    Pacat ca valorile intelectuale, inteligenta, cunoasterea, abilitatile lucrului cu mintea, nu mai sunt virtutii in ziua de azi (nu mai sunt valorificate de piata muncii), devalorizandu-se abrupt si ireversibil.. Uitati-va la limbajul suburban, limitat, ignar, smecher, lamentabil si neelevat al tinerilor de azi, numai si acest lucru arata clar ca invatamantul este caduc, nerelevant, inutil si superflu in raport cu realitatea sociala si economica cotidiana impusa de „tineretul care a facut dinti..”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Examenul de admitere la colegiile naționale să poată fi dat și cu subiecte realizate din afara acestora, procentul maxim de admitere să fie coborât de la 90% la 75%, limba română să fie probă separată la Bacalaureat – printre propunerile Alianței Colegiilor Centenare pe tema proiectului de Lege a Învățământului Preuniversitar

Proiectul legii învățământului preuniversitar să păstreze prevederea privind admiterea la Colegiile Naționale, dar să stipuleze că aceasta poate fi organizată și la nivelul consorțiilor școlare sau al unor asocieri în…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Avem o mare problemă cu educația financiară și ne expunem unui risc major dacă nu rezolvăm această problemă – Răzvan Mustață, decanul FSEGA a UBB Cluj-Napoca / Programul care propune profesorilor abordarea transdisciplinară a noțiunilor despre bani și despre comportamentul financiar responsabil

Într-un climat de învățare în care elevii se simt confortabil să pună întrebări și să își exprime părerile, cum ar trebui să existe la fiecare oră, în fiecare clasă, curiozitățile…
Vezi articolul