Sfaturi împotriva agresiunilor din mediul online, pentru copii și tineri, de la Centrul de Asistență Educațională Iași

[jp_post_view]
Foto: © Nadezhda1906 | Dreamstime.com
Sfaturi pentru combaterea fenomenului de bullying în mediul online, pe rețelele de socializare, au fost precizate de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Iași, pentru elevi și tineri, într-o postare pe Facebook.

Cei de la CJRAE menționează că, de cele mai multe ori, cyberbullying-ul este diferit de bullying-ul din viața reală, față în față, pentru că agresorul se ascunde în spatele ecranului, iar victima este vulnerabilă oricare ar fi acela.

Postarea vine în contextul în care, scrie CJRAE Iași, pe 30 ianuarie se marchează Ziua Internațională a Nonviolenței în Școli.

„Bullying-ul online arată adesea diferit de bullying-ul care are loc prin interacțiunea față în față, în primul rând pentru că, indiferent unde s-ar afla, victima poate fi la dispoziția unui agresor ce se ascunde în spatele ecranului. Fiind un „joc” foarte dăunător, este important ca fiecare copil să știe ce ar fi bine să facă dacă s-ar afla într-o astfel de situație:

  • Scrie agresorului un mesaj public, solicitându-i să se oprească. Inițial, ar putea fi suficient să îi ceri persoanei respective să nu te mai deranjeze. Dacă însă continuă, scrie un comentariu public pentru a-i transmite că nu ești de acord cu comportamentul lui. A face o postare publică și a ști că alți oameni vă pot citi comentariile l-ar putea face să se oprească.
  • Ignoră-i mesajele răutăcioase. Dacă agresorul nu se oprește, ar fi bine să te abții de la a mai răspunde la postările, comentariile, mesajele sau apelurile lui. Nu poți controla ce fac oamenii din jur, ci doar modul în care reacționezi tu la ceea ce fac ei. Cyberbully-ii caută o reacție, așa că răspunsul tău nu va face decât să înrăutățească lucrurile. Este mult mai probabil ca cyberbullying-ul să dispară dacă agresorul nu primește niciun răspuns.
  • Salvează dovezile de hărțuire cibernetică. Fără dovezi cyberbullying-ul nu există. Poți să faci o captură de ecran sau poți salva fiecare text, mesaj instant, postare pe rețelele sociale. Înregistrează ora și data la care a fost trimis fiecare mesaj.
  • Blochează agresorul pe toate platformele online și pe telefon. Eviți astfel posibilitatea ca acea persoană să mai comunice direct cu tine.
  • Spune-i unui adult de încredere că ești agresat cibernetic. Dacă ești tentat să lași problema să se rezolve de la sine, mesajul pe care-l va primi agresorul este că nu primește nicio sancțiune pentru comportamentul lui. Cere ajutorul adulților pentru a rezolva problema.
  • Raportează agresorul furnizorilor de servicii și site-urilor de socializare. Hărțuirea cibernetică încalcă de obicei termenii și condițiile stabilite de site-urile de social media, furnizorii de telefoane mobile și alți furnizori de servicii. Furnizorul poate decide să sancționeze agresorul sau să-i șteargă contul ca urmare a raportării tale”.
Foto: CJRAE Iași – Facebook.com

Don’t bully, be a friend! este o campanie de prevenire a bullying-ului în mediul școlar, prin care CJRAE Iași își propune să marcheze Ziua Internațională a Nonviolenței în Școli (30 ianuarie)”, se mai arată în mesajul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Iași.

Foto: © Nadezhda1906 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Vezi și:
Ce declanșează comportamentul cyberstalkerilor. Diana Ioaneș, psiholog școlar: Stalker-ul, la încheierea unei relații, trăiește un sentiment de abandon exagerat de puternic, reiterat pe fondul unui atașament nesigur din copilărie. Care este forma corectă de parenting care poate proteja victimele
Cyberstalking. Cum ne protejăm copiii de agresorii de pe social media. Psihologul Domnica Petrovai: Degeaba le oferim copiilor lecții despre emoții la școală, dacă în relația cu adulții din școală și de acasă ei nu simt siguranță, sprijin și sunt criticați, învinovățiți, ignorați sau pedepsiți


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Model de cerere pentru acordarea gratuită a rechizitelor pentru copiii cei mai dezavantajați / Vineri este ultima zi de depunere a cererilor, iar elevii trebuie să le primească până în data de 1 octombrie, potrivit legii

Statul acordă rechizite școlare în mod gratuit copiilor cei mai dezavantajați din învățământul de stat primar/gimnazial, în funcție de venitul mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna…
Vezi articolul

Ping-pong cu olimpicii la științe. După ce s-au calificat la etapele naționale de la Olimpiadele de Biologie, Chimie și Geografie, mai mulți elevi au fost anunțați că de fapt nu s-au calificat, fără nicio explicație – surse

Mai mulți elevi calificați la etapele naționale ale Olimpiadelor naționale de Biologie, Chimie și Geografie au fost anunțați că nu se mai regăsesc pe listele elevilor participanți la fazele pe…
Vezi articolul

Răspunsul ministrului Educației la întrebarea „Ce ne dorim să producă liceul?”: Absolventul trebuie să aibă calificări care să îi permită să intre pe piața muncii, dacă își dorește

Întrebat care este rolul educației preuniversitare, ministrul Educației, Daniel David, a afirmat că școala românească trebuie să formeze atât specialiști pregătiți pentru piața muncii sau pentru continuarea studiilor, cât și…
Vezi articolul

Programa disciplinei „Istoria evreilor. Holocaustul”, publicată în Monitorul Oficial. Elevii de clasa a XI-a vor putea face un e-book și audiobook cu conținuturi precum „Povestea unei personalități” / Recomandări pentru profesori

Programa disciplinei „Istoria evreilor. Holocaustul” a fost publicată în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul ministrului educației nr. 5.344 din 9 august 2023. Miercuri, Ligia Deca, ministrul Educației, a anunțat…
Vezi articolul