Aproape un român din trei renunță la interacțiunea cu băncile fizic, trecând la servicii digitale – studiu SAS

[jp_post_view]
Foto: Pexels.com
Aproximativ 30% dintre românii care utilizează servicii bancare declară că vor renunţa la interacţiunea cu banca fizic, continuând să folosească în mod permanent serviciile digitale sau aplicaţia mobilă a instituţiei financiare, arată un studiu realizat de o companie de soluţii de analiză avansată de date, citat de Agerpres.

„În domeniul digitalizării bancare, tendinţele au fost accelerate de pandemie, ceea ce reflectă şi o nouă abordare a modului în care clienţii aleg să utilizeze serviciile instituţiilor financiare. Spre exemplu, aproximativ 20% dintre clienţii din România au început să folosească un serviciu digital sau o aplicaţie mobilă pentru prima dată în timpul pandemiei”, potrivit studiului SAS.

Totodată, cifrele arată că această tendinţă va continua şi se va dezvolta pe termen lung. Dacă aproximativ 18% dintre români declară că vor utiliza concomitent serviciile digitale/aplicaţia mobilă şi interacţiunile fizice cu reprezentanţii băncii, cei mai mulţi respondenţi (27%) au declarat că vor înlocui complet deplasarea fizică la bancă cu serviciile digitale.

Potrivit studiului, băncile se bucură de succes în ceea ce priveşte feedback-ul din partea clienţilor din România, aproximativ 28% declarând că beneficiază de un număr mai ridicat de servicii şi experienţe personalizate, comparativ cu perioada anterioară pandemiei. 20% dintre respondenţi spun că se bucură de facilităţile oferite de plata contactless, iar circa 16% menţionează că primesc oferte mai personalizate şi recompense din partea băncii, cu o frecvenţă regulată. Pe de altă parte, doar 14% dintre români spun că s-au bucurat de un serviciu clienți mai rapid şi mai eficient.

Studiul sugerează că băncile ar trebui să demonstreze cum folosesc datele pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor, încurajându-i pe aceştia să le ofere şi mai multe date personale. În general, circa 13% dintre clienţi sunt mai dispuşi să împărtăşească mai multe date personale de la pandemie încoace, 18% au spus că ar fi dispuşi să partajeze datele dacă aceasta reflectă un serviciu de customer experience superior în ceea ce priveşte facilitatea tranzacţiilor, iar circa 8% dacă ar fi recompensaţi pentru acest lucru, prin reduceri sau oferte personalizate.

„Informaţiile ce pot fi obţinute din datele produse la fiecare interacţiune digitală sunt cheia spre a oferi clienţilor experienţe personalizate şi satisfăcătoare. Clienţii sunt tot mai conştienţi de acest lucru, îşi doresc beneficiile unei experienţe digitale impecabile, drept pentru care sunt şi mai dispuşi să împărtăşească datele personale. Băncile ar trebui să profite de această oportunitate şi să adopte rapid tehnologii necesare – advanced analytics, Inteligenţă Artificială – pentru a oferi servicii inteligente de banking. După cum reiese din studiu, lipsa acestor servicii superioare de customer experience poate avea efecte costisitoare, întrucât clienţii şi-au exprimat clar dorinţa de a schimba furnizorul după doar o singură experienţă negativă”, a declarat Ştefan Baciu, Country Manager SAS România.

Studiul mai arată că oportunităţile sunt mari pentru băncile care oferă experienţele aşteptate de client, însă există riscuri la fel de mari pentru cele care nu acţionează în această direcţie. La nivelul tuturor industriilor analizate de specialiştii SAS, circa o treime dintre clienţii români au declarat că ar renunţa la o companie după o singură experienţă neplăcută.

„Frauda rămâne, de asemenea, un subiect sensibil pentru industria bancară, iar peste două treimi (67%) dintre toţi clienţii români chestionaţi au declarat că acum sunt mai vigilenţi când vine vorba de fraudă. Aşadar, băncile trebuie să să se concentreze şi mai mult pe protejarea identităţii digitale a clienţilor, pe măsură ce operaţiunile bancare se mută în online cu o viteză mult mai mare decât înainte de pandemie, iar cea mai bună modalitate în acest sens este utilizarea tehnologiilor de analiză avansată de date, specializate pe acest segment”, menţionează studiul realizat de SAS, lider global în soluţii de analiză avansată de date citat.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de NextLab.tech

Finala concursului Nextlab.tech 2024. Profesorul Alin Zamfiroiu, președintele comisiei de organizare: La prima ediție, eram doar 15 persoane, astăzi avem peste 40.000 de copii înscriși. Este o creștere extraordinară. Viitorul este în mâinile voastre

Peste 40.000 de copii s-au înscris la concursul Nextlab.tech 2024 și peste 500 de elevi au participat pe 7 decembrie la finala celui mai mare concurs de robotică școlară din…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Dacă aș avea mai mulți bani, aș vrea să mă asigur că stau mai mult timp cu părinții, că de obicei când ajung acasă ori e unul, ori e celălalt și nu avem foarte mult timp să stăm împreună, spune un elev care ar vrea ca discuțiile utile despre bani să fie mai prezente în orele de la școală / Elevii pot face educație financiară și la ora de Educație fizică și sport

La Școala Gimnazială I.A. Basarabescu din Ploiești, elevii au avut parte de o experiență inedită: o oră de educație fizică în care au explorat legătura dintre mișcare, prevenirea problemelor de…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Aș vrea să se predea lucruri mai noi, cât mai din vremea noastră, pentru că se predau tot timpul aceleași noțiuni de demult – Samuel, elev la liceu – VIDEO / Programul care face orele mai captivante și care aduce situații de viață reale în clasă la orice disciplină

Tinerii vor o școală mult mai ancorată în realitatea lor, care să le dea instrumente și competențe pentru viitorul în care vor trăi. Proiecte precum LifeLab by BCR, care propun…
Vezi articolul

Seria de conferințe este susținută de BCR

Secretarul de stat Florian Lixandru și inspectorul școlar general Vlad Drinceanu participă la conferința pentru profesori și învățători de la ASE București, pe 10 octombrie: Școala de Bani începe școala – discutăm despre educație financiară într-un context transdisciplinar

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Florian Lixandru, și inspectorul școlar general al inspectoratului Școlar al Municipiului București, Vlad Drinceanu, participă marți, 10 octombrie 2023, la a doua conferință regională…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Predarea transdisciplinară a noțiunilor practice, din realitatea de zi cu zi, la Școala Gimnazială „Bogdan Vodă”, Câmpulung Moldovenesc – Profesoara Maria Mocriciuc: Părinții sunt încântați de ceea ce copiii spun sau fac acasă, observă că atitudinea și comportamentul lor față de bani s-au schimbat

La Școala Gimnazială „Bogdan Vodă” din Câmpulung Moldovenesc, elevii au participat în anul școlar trecut la o serie de ore pe care le-au considerat foarte interesante și în care gradul…
Vezi articolul