Locuri speciale în liceu pentru absolvenții clasei a VIII-a din Ucraina care nu vor putea să susțină Evaluarea Națională 2022, anunță Ministerul Educației

[jp_post_view]
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
„Ministerul Educației va încerca să identifice soluțiile legale privind atribuirea unor locuri speciale în liceu absolvenților clasei a VIII-a din Ucraina care nu vor fi în măsură (nu cunosc limba română, dar doresc să o învețe) să susțină Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a VIII-a.”, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Sorin Cîmpeanu s-a întâlnit astăzi cu profesori români și ucraineni implicați în educația copiilor refugiați din zonele de conflict militar.
  • Amintim că ministrul a transmis ieri că a fost într-o școală din Capitală, în care învață copii din Ucraina și s-a întâlnit cu mai mulți elevi care au statut de audienți la noi în țară.

În comunicat se mai arată că Ministerul Educației, prin implicarea inspectoratelor școlare județene, „va acorda sprijin și în alocarea de posturi la solicitarea școlilor în care învață copiii ucraineni, întrucât s-a constatat atât nevoia de profesori și personal administrativ, dar mai ales nevoia de psihologi cu competențe de comunicare în limba vorbită de copiii ucraineni”.

„Am luat act de dorința multor elevi ucraineni de a încheia anul școlar potrivit curriculumului în baza căruia au fost școlarizați în țara de origine, însă am constatat ca există și elevi care doresc să-și continue studiile după programa școlară din sistemul românesc de învățământ”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

  • Părinții din Ucraina care vor să-și înscrie copiii la școlile și grădinițele din România trebuie să trimită sau să depună o cerere la inspectoratul școlar.
  • „Prin audient se înțelege elevul școlarizat într-un alt sistem de învățământ din altă țară, care își continuă, la cererea părintelui sau a reprezentantului legal al elevului minor, a elevului major sau a autorității competente, parcursul școlar într-o unitate de învățământ din sistemul de învățământ românesc și este înscris în cataloage provizorii, până la echivalarea studiilor și susținerea eventualelor diferențe”, se arată în ordonanța de urgență privind modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri de sprijin și asistență umanitară.
Redăm comunicatul integral

„Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, s-a întâlnit astăzi, 25 martie 2022, cu profesori români și ucraineni implicați în educația copiilor refugiați din zonele de conflict militar. Evenimentul de astăzi este o continuare firească a întâlnirii de joi, 24 martie, când ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a dorit să afle nemijlocit cum se derulează lucrurile din perspectiva elevilor proveniți din Ucraina (detalii aici). 

În cadrul discuțiilor purtate astăzi au fost analizate particularitățile tuturor categoriilor de preșcolari și elevi care, în urma a conflictului armat din Ucraina, se găsesc în România, astfel încât măsurile destinate acestora să fie adaptate pentru a răspunde nevoilor și implicit pentru a le asigura dreptul la educație. 

„Apreciem eforturile cadrelor didactice din România și Ucraina, precum și deschiderea tuturor școlilor românești care au înscris elevi ucraineni fie ca audienți potrivit curriculumului românesc, fie ca participanți la procesul de educație conform curriculumlui ucrainean. În același timp, am luat act de dorința generală de a organiza cursuri de limba română pentru copii, chiar dacă nu sunt înscriși ca audienți în școlile noastre. De asemenea, am luat act de dorința multor elevi ucraineni de a încheia anul școlar potrivit curriculumului în baza căruia au fost școlarizați în țara de origine, însă am constatat ca există și elevi care doresc să-și continue studiile după programa școlară din sistemul românesc de învățământ”, a declarat ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu. 

În acest sens, Ministerul Educației va încerca să identifice soluțiile legale privind atribuirea unor locuri speciale în liceu absolvenților clasei a VIII-a din Ucraina care nu vor fi în măsură (nu cunosc limba română, dar doresc să o învețe) să susțină Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a VIII-a. Prin implicarea inspectoratelor școlare județene, Ministerul Educației va acorda sprijin și în alocarea de posturi la solicitarea școlilor în care învață copiii ucraineni, întrucât s-a constatat atât nevoia de profesori și personal administrativ, dar mai ales nevoia de psihologi cu competențe de comunicare în limba vorbită de copiii ucraineni.”

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Salariul de bază al profesorilor

Daniel David despre banii strânși de părinți de Mărțișor: Avem reglementare, colectarea de bani este interzisă. Profesorul poate să refuze. Părinții nemulțumiți pot să facă sesizări către inspectorate / Sorin Ion, secretar de stat: O să întărim mesajul, fără să devenim Grinch

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a fost întrebat în conferința de presă de joi, 27 februarie, despre situațiile în care în școli sau grădinițe părinții strâng bani de 8…
Vezi articolul

Profesoara Dorica Boltașu: Învățarea diferențiată și individualizată nu poate fi asigurată în învățământul de masa, cel de stat, cu 33 de elevi în clasă, dintre care 3 sunt cu CES / Statul nu a angajat pe nimeni să ne ajute și noi rămânem responsabili de toți

Dorica Boltașu, profesoară la Colegiul Național „Iulia Hasdeu” din București, a vorbit, la emisiunea InfoEdu difuzată la TVR Info duminică 23 martie, despre lipsa sprijinului pentru elevii cu CES (cerințe educaționale…
Vezi articolul

Directoarea Maria Lidia Șorop, despre evaluarea anuală a profesorilor: Performanță se face și de la nota 5 spre nota 6. Și acolo e muncă multă cu acel elev. Performanță e și de la 9 la 10. E foarte greu să stabilești cine face performanță

Maria Lidia Șorop, directoarea Colegiului Național „Matei Basarab” din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „e foarte greu să stabilești cine face performanță”. Aceasta a spus că „performanță se…
Vezi articolul

Jurnalista Emilia Șercan, despre hotărârea Comisiei de Etică a ASE în cazul acuzațiilor de plagiat aduse lui Mircea Geoană: O decizie „mizerabilă” / Comisia „se face că nu vede grosul plagiatului”

Jurnalista Emilia Șercan, cea care a lansat acuzația de plagiat la adresa secretarului general adjunct al NATO Mircea Geoană, printr-un articol publicat în Pressone.ro, califică drept „mizerabilă” decizia exprimată de…
Vezi articolul

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, despre deschiderea școlilor: Prioritizăm pe trei paliere – grădiniţe şi învăţământ primar, elevii claselor a VIII-a şi a XII-a, elevii din şcolile care au avut dificultăți în online

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat luni că momentul deschiderii şcolilor va fi stabilit împreună cu Ministerul Sănătăţii, în funcţie de evoluţiile epidemiologice, transmite Agerpres. Potrivit ministrului, se va lua…
Vezi articolul