13 universități românești, incluse în Times Higher Education Impact Rankings 2022. Universitatea Babeș-Bolyai și ASE București – primele la nivel național

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
Treisprezece universități românești, în frunte cu Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și ASE București, sunt incluse în ediția din acest an a clasamentului global Times Higher Education Impact Ranking, ce are în vedere gradul de îndeplinire, de către instituțiile de învățământ superior din lume, a obiectivelor ONU de dezvoltare durabilă și impactul acestor instituții asupra societății.

Cele mai multe universități românești sunt incluse în a doua parte a clasamentului, care cuprinde 1.406 instituții din întreaga lume. Astfel, în top 300 nu apare nicio universitate românească, în segmentul 301-600 apar trei, între 601 și 1000 apar 4, iar restul de șase universități luate în considerare – pe pozițiile 1000+.

Top universități românești în Times Higher Education Rankings 2022:

301-400 – Universitatea Babeș-Bolyai

301-400 – ASE București

401-600 – Universitatea din București (aflată pe prima poziție anul trecut)

601-800 – Universitatea Lucian Blaga din Sibiu

801-1000 – Universitatea Dunărea de Jos din Galați

801-1000 – Universitatea Politehnica București

801-1000 – USAMV Cluj-Napoca

1001+ – Universitatea George Emil Palade din Târgu Mureș

1001+ – Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa

1001+ – Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu

1001+ – Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava

1001+ – Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

1001+ – Universitatea Transilvania din Brașov

Top 3 universitati romanesti in THE Impact Rankings 2022 – Sursa: Times Higher Education

Față de anul trecut, când clasamentul general a fost mai restrâns (1.115 universități) singurele creșteri notabile sunt ale liderilor UBB și ASE București, pe când Universitatea din București, Universitatea Politehnică din București, Universitatea Dunărea de Jos și celelalte instituții prezente și în ediția precedentă a rankingului au înregistrat scăderi semnificative.

Criteriile în funcţie de care sunt clasificate instituţiile de învăţământ superior în topul Times Higher Education Impact Rankings au la bază cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Naţiunilor Unite. Topul evidenţiază impactul universităţilor asupra societăţii, pe baza succesului acestora în atingerea unor obiective precum ‘Good Health and Wellbeing’, ‘Gender Equality’, ‘Decent Work and Economic Growth’, ‘Reduced Inequalities’ sau ‘Peace, Justice and Strong Institutions’, ‘Partnership for the Goals’. Criteriile în funcţie de care sunt clasificate instituţiile de învăţământ superior în topul Times Higher Education Impact Rankings au la bază cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Naţiunilor Unite. 

  • La obiectivul “Educație de calitate”, ce măsoară contribuția universităților la învățământul pe tot parcursul vieții, la cercetarea pedagogică și angajamentul față de educație incluzivă, în top 100 global apare Universitatea Babeș Bolyai, pe poziția 50. Următoarele clasate, pe poziții cuprinse în intervalul 201-300, sunt Universitatea din București, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Universitatea Politehnică din București și Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava.

Ediția de anul acesta a rankingului global este dominată de universități din Australia, SUA, Canada, Arabia Saudită, Malaysia, Noua Zeelandă, Marea Britanie și Japonia, astfel:

1. Western Sydney University

2. Arizona State University

3. Western University – Canada

4. King Abdulaziz University (Arabia Saudită)

=4. Universiti Sains Malaysia

6. University of Auckland

7. Queen’s University (Canada)

8. Newcastle University

9. University of Manchester

10. Hokkaido University


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

La Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cinci facultăți din 15 vor avea activități doar față în față, unele vor face online până la limitele maxime admise, la studiile de licență

Cinci dintre cele 15 facultăți ale Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cu profile deopotrivă teoretice și aplicate, au optat să facă exclusiv față în față activitățile de curs, de…
Vezi articolul

Marian Preda, rectorul Universității București: 70% din studenții la master lucrează și la fel 30% din studenții la licență / Adaptare pentru viitor – În loc să dăm diplome de licență, de master, o să putem să construim diplome pentru micro-competențe

„La Universitatea din București, 70% din studenții la master lucrează și 30% din studenții la licență. Avem domenii în care procentele sunt și mai mari”, a declarat Marian Preda, rectorul…
Vezi articolul

Studenții de la SNSPA, în ședința de nominalizare a lui Donald Trump la Premiul Nobel pentru Pace: 4 studenți din Senatul universitar au votat „împotrivă” și restul de 5 s-au abținut, spune decanul Cristian Pîrvulescu

Studenții de la SNSPA au votat „4 împotrivă și restul de 5 s-au abținut” în ședința din această dimineață a Senatului universitar în care rectorul Remus Pricopie a supus la…
Vezi articolul

Universitatea Harvard oferă școlarizare gratuită studenților din familii cu venituri anuale mai mici de 200.000 de dolari anual / Pragul pentru gratuitate crește în condițiile intervențiilor Administrației Trump în politicile de incluziune din universități

Universitatea Harvard a anunțat, luni, că va oferi școlarizare gratuită studenților americani care provin din familii cu venituri mai mici de 200.000 de dolari anual – prag considerabil mai mare…
Vezi articolul

Normele de etică și deontologie universitară să nu poată fi completate prin Carta Universitară, printre propunerile sindicatului Alma Mater pentru proiectul legii Educației. Hadăr mai cere să nu fie taxată universitatea pentru greșelile rectorului și să primească două salarii la ieșirea la pensie și cei din universități

Normele de etică și de dentologie universitară să nu fie completate prin Carta Universitară, să existe doar în lege, modificarea prevederii legate de reducerea accesului la finanțare publică, în cazul…
Vezi articolul