Situație dramatică în Suceava: peste 3.000 de elevi învață la simultan din cauza comasării de clase, provocată de scăderea numărului de copii

[jp_post_view]

Peste 3.000 de elevi din județul Suceava învață la simultan, adică în clase în care sunt reuniți copii din mai multe generații, potrivit Monitorul de Suceava. Soluția, una dintre cele mai proaste pentru elevi, a fost aleasă din cauza lipsei de copii în mediul rural.

În acest an şcolar, 3.229 de elevi sunt cuprinşi în clase în regim simultan (213 la număr), în 147 de şcoli.

Această soluție face ca sub îndrumarea unui singur învăţător sau profesor să învețe elevi din clase diferite, cu impact negativ major asupra calității actului educațional. Orele se ţin cu câte două, trei, patru sau cinci clase în acelaşi timp, iar elevii de diferite vârste împart aceeaşi sală şi acelaşi profesor, scrie Monitorul de Suceava.

Cele mai multe clase organizate în regim simultan aduc laolaltă elevi din ciclul primar, astfel: 499 de elevi de la simultan sunt la clasa pregătitoare (distribuiţi în 35 de clase), 524 sunt în clasa I, 595 – clasa a II-a, 529 – clasa a III- a, 610 – clasa a IV-a.

Elevi din cinci generaţii diferite, colegi în aceeaşi clasă

Tot în acest an şcolar, 14 clase adună laolaltă elevi din cinci generații diferite: clasa pregătitoare, din clasa I, a II-a, a III-a şi a IV-a, elevi de la 6 la 10 ani, care împart aceeaşi clasă şi acelaşi învăţător.

Legea prevede că e nevoie de minim 12 elevi pentru ca o clasă să funcţioneze de sine stătătoare. În situaţia în care, într-o localitate, sunt mai puţin de 12 elevi, atunci clasa se organizează în regim simultan cu altă clasă care are, de asemenea, un număr mai mic de elevi.

Citește tot articolul pe Monitorul de Suceava


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Anca Florea, despre birocrația din școli: Dacă ne căutați în birouri, avem mai multe bibliorafturi decât cărți – e o imagine a intoxicării educației de un spirit al dării de seamă, care e contraproductiv și vetust. Nu există minciună mai mare decât ideea că birocrația îți măsoară performanța

Aștept demitizarea acestei raționalități birocratice care ne ține la adăpost, spune profesoara Anca Florea, director adjunct al Colegiului Național B.P. Hasdeu din Buzău. Aceasta a caracterizat impactul negativ al birocrației…
Vezi articolul

OFICIAL Ministerul Educației a scos schema de responsabilități cu cine, ce face exact în cazurile de violență școlară și suspiciune de consum de droguri, din procedura privind managementul cazurilor de violență

Ministerul Educației a abrogat prin ordin de ministru schema de responsabilități din procedura privind managementul cazurilor de violență, unde se prezenta cine este responsabil de raportarea, sesizarea instituțiilor abilitate, desemnarea…
Vezi articolul

Elevii au conținuturi prea încărcate, spune Ministrul Educației / 25% din timpul alocat disciplinelor va fi dedicat activităților de consolidare, remediale și pentru aplicarea cunoștințelor în viața de zi cu zi, pentru toate ciclurile de învățământ

Măsura prin care 25% din timpul alocat unei discipline este rezervat activităților de consolidare, remediale și pentru aplicarea practică a cunoștințelor în viața de zi cu zi va fi extinsă…
Vezi articolul

Elevi împărțiți în clase după etnie la Școala Păltinoasa din județul Suceava, cu aprobarea Inspectoratului școlar, potrivit Consiliului pentru Combaterea Discriminării care a amendat instituțiile

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a sancționat astăzi Școala Gimnazială Păltinoasa din județul Suceava și Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Suceava pentru segregarea elevilor romi din cătunul Țîmpoceni, satul Capu…
Vezi articolul