O treime dintre profesorii din mediul rural participanți la o consultare World Vision spun că e nevoie de mai mulți bani pentru grupurile sanitare, două treimi – de investiții în laboratoare

[jp_post_view]
Foto: World Vision România
Aproximativ două treimi dintre profesorii participanți la o consultare organizată în vară de World Vision România, preponderent în mediul rural, spun că școlile lor au nevoie de investiții în laboratoarele de informatică și pentru alte discipline. Iar o treime spun că este nevoie de fonduri pentru amenajarea sau reabilitarea grupurilor sanitare.

Potrivit informațiilor furnizate de organizație, consultările s-au desfășurat în perioada 25-30 iulie, prin consultarea unui număr de aproximativ 3.400 de profesori și 1.000 de elevi, preponderent din mediul rural și urban mic.

Nevoia de investiții în infrastructura școlară a fost una dintre problemele urgente invocate de participanții la consultare. Între altele, aceasta arată că:

  • 65% dintre cadrele didactice consultate spun că este nevoie de mai multe investiții pentru laboratoarele de informatică și de alte discipline. Aproape unul din doi profesori crede că este nevoie de mai mulți bani pentru spațiile dedicate activităților sportive. 
  • 44% vor investiții pentru renovarea clădirilor, 41% pentru spațiile de joacă și biblioteci, 34% pentru grupuri sanitare (toalete) și 30% pentru accesibilizarea drumurilor către școală, inclusiv achiziționarea de autobuze.
  • Totodată, 87% dintre cadrele didactice își doresc să se implementeze un program de masă caldă cu ore remediale în toate școlile vulnerabile, motivând că un astfel de pachet de servicii ajută la prevenirea și combaterea abandonului școlar.

Potrivit World Vision, lipsa infrastructurii poate fi corelată direct cu nivelul scăzut de motivație al profesorilor din medii defavorizate, potrivit rezultatelor acestei consultări. Alte probleme ce contribuie la demotivarea participanților:

  • Mai mult de unul din trei spun că au prea multe obligații birocratice în afara orelor;
  • Doi din trei cred că programa școlară este încărcată sau nu este adaptată nevoilor actuale ale copiilor;
  • Unu din doi este descurajat de neimplicarea părinților în educația copiilor sau de alte probleme ale familiei ca nivelul de sărăcie sau lipsa de educație a părinților.

Întrebați ce măsuri ar trebui să se regăsească printre prioritățile sistemului de învățământ, elevii consultați de World Vision România au răspuns: 

  • digitalizarea (61%);
  • masa caldă la școală pentru toți elevii (56%);
  • educația remedială (53%); 
  • burse mai mari 40 (%);
  • investiții în infrastructura școlilor (26%).

Datele sunt coroborate dintr-un alt raport al World Vision, lansat în iunie, cu privire la nevoile familiilor din comunitățile dezavantajate, raport potrivit căruia:

  • Unu din trei părinți participanți la evaluarea organizației spune că școlile n-au suficiente calculatoare și table interactive;
  • Una din 10 familii nu are nici măcar un dispozitiv în gospodărie pentru învățământul online, mai arată datele fundației. 

Totodată, din cauza sărăciei, 35% dintre adolescenți n-au niciodată sau au doar uneori suficiente rechizite și cărți pentru școală. Așa se face că aproape din unu din zece părinți își retrage cel puțin un copil de la școală temporar sau definitiv ca să facă față cheltuielilor.

Citește și:
Unul din zece copii din mediul rural nu frecventează deloc școala, unul din cinci spune că nu are suficientă mâncare și tot unul din cinci acuză un nivel ridicat de violență în școală – raport World Vision România


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sindicatele învățătorilor din Franța, apel la grevă în a doua săptămână de școală, după ce Ministerul Educației a decis ca toți copiii de ciclu primar să dea Evaluări Naționale: „O modalitate de a controla profesorii, fără a ține cont de specificul fiecărei clase”

Sindicatele învățătorilor din Franța au făcut apel la grevă în a doua săptămână de cursuri, ca protest după ce Ministerul Educației a decis ca toți copiii de la Clasa pregătitoare…
Vezi articolul

Uniunea Sindicatelor Europene din Educație, cu 11 milioane de profesori și angajați printre membri, le scrie premierului Ciucă și Ligiei Deca, în semn de solidaritate cu profesorii din România: Guvernul trebuie să asigure salarii mai mari și condiții de muncă mai bune și mai incluzive pentru a atrage și a păstra profesori calificați și pasionați

Uniunea Sindicatelor Europene din Educație – ETUCE, transmite o scrisoare către premierul României, Nicolae Ciucă, ministra Educației, Ligia Deca și către liderii sindicatelor reprezentative din Învățământ, pentru a se declara…
Vezi articolul

O formulă de „abordare salarială unitară și echitabilă pentru sectorul educației”, analizată de Guvern. După întâlnirea cu sindicatele, premierul Ciucă anunță „cea mai mare sumă din ultimii 30 de ani pentru anul următor”, în fiecare an fiind cea mai mare sumă din ultimii 30

Marți a avut loc la Guvern o întâlnire între premierul Nicolae Ciucă, ministrul Educației și sindicatele din învățământ, pe tema majorării salariilor profesorilor, așa cum a anunțat ministrul Ligia Deca.…
Vezi articolul