Economia circulară pentru elevii de gimnaziu, cu planul de lecție realizat de DS Smith, adaptat pentru profesorii români. Rolul borcanului cu dulciuri în clasă (P)

[jp_post_view]
Foto: DS Smith
Compania britanică DS Smith, lider în segmentul soluțiilor de ambalare sustenabile, a lansat de curând un plan de lecție în limba română, dedicat elevilor cu vârste cuprinse între 11 și 14 ani. Cu ajutorul acestuia, profesorii, instructorii și chiar părinții pot explica într-un mod atractiv și ușor de înțeles ce înseamnă economia circulară și prin ce se deosebește aceasta de economia liniară, dar și cum fiecare dintre noi poate contribui, cu gesturi mici, la protejarea resurselor limitate ale planetei.

Lecția include o varietate de exemple din viața de zi cu zi, activități antrenante și videoclipuri captivante, prin care sunt explicate diferențele dintre economia liniară și cea circulară. În același timp, tinerii vor putea înțelege mai bine importanța pe care o are reciclarea în gestionarea corectă a resurselor naturale limitate.

Pachetul de materiale include:
  • Un plan de lecție pentru pregătirea profesorului
  • O prezentare PowerPoint ce poate fi utilizată la clasă
  • Un punctaj pentru vorbitor, pentru a ajuta la predarea lecției
  • Idei de activități distractive, ce presupun implicarea elevilor

Toate aceste resurse sunt disponibile gratuit, în format complet editabil și pot fi obținute de cei interesați direct de pe site-ul companiei, prin completarea formularului online. Solicitanții vor trebui să precizeze numele, funcția, instituția sau organizația pe care o reprezintă, să furnizeze o adresă de e-mail pentru contact, dar și un număr estimativ de elevi care vor participa la activitate.

Economia circulară se află în centrul tuturor acțiunilor noastre la DS Smith și vrem să fim inițiatorii acestei transformări și să inspirăm tinerii în direcția unor comportamente adecvate, oferindu-le informațiile de care au nevoie pentru a înțelege ce înseamnă acest model economic și cum acțiunile lor pot contribui în mod direct la protejarea resurselor, afirmă Diana Ciuraru, Director Resurse Umane, DS Smith Zărnești.

Pe lângă varianta în limba română, lansată recent, planul de lecții mai este disponibil și în alte 11 limbi și se înscrie în planul global al companiei, de a informa 5 milioane de persoane cu privire la economia circulară, până în anul 2030.

Economia circulară este o soluție alternativă la economia liniară actuală. Spre deosebire de mentalitatea „a lua, a produce, a consuma și a arunca” – așa cum se întâmplă în cazul economiei liniare, modelul circular se bazează pe principiile gestionării deșeurilor și poluării încă din etapa de proiectare, pe menținerea produselor și a materialelor în uz timp îndelungat și pe regenerarea sistemelor naturale.

DS Smith este lider în producția de soluții de ambalare sustenabile, produse din hârtie și servicii de reciclare la nivel mondial, care operează cu un model de afaceri circular. În România, operațiunile companiei includ o fabrică de hârtie la Zărnești – cea mai mare de acest tip la nivel național, producând hârtie din fibre reciclate și deservind aproape jumătate din cererea internă – un centru de reciclare în București, două depozite de reciclare la Otopeni și Cluj Napoca, două unități de producție a ambalajelor la Ghimbav și Timișoara, și trei centre de service în Pitești, Timișoara și Otopeni, cu peste 650 de angajați în total.


1 comment
  1. Astept cu deosebit interes acest material pentru a ma pune la curent permanent cu noutățile în domeniu. Organizez de câțiva ani activități are au în vedere conceptul de economie circulară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EduCare: Tu ajuți, noi te ajutăm. Fundația Bosch România și Edupedu.ro invită organizațiile implicate în proiecte educaționale de sprijin pentru refugiații ucraineni să-și facă cunoscute programele

Organizezi sau sprijini proiecte educaționale, ori care au componentă educațională, pentru refugiații ucraineni? E timpul să le faci cunoscute și să arăți și celorlalți din comunitate că îți pasă. EduCare,…
Vezi articolul

Doru Căstăian, despre învățarea de profunzime și cea de suprafață: Dragi părinți, nu vă amăgiți că manipularea unei tablete înseamnă precocitate. Faceți-vă timp să discutați cu copiii, să le răspundeți serios la întrebări

Învățarea superficială este învățarea care „se adresează procesării de nivel inferior (de pildă, memorarea și reamintirea unor factori, acceptarea pasivă a unor informații, ignorarea tiparelor sau cauzalităților profunde) care nu…
Vezi articolul

Reacție dură a geografilor la „scăparea” lui Andronescu: Includerea geografiei în invenția de probă de BAC numită Creativitate ne provoacă o nemulțumire profundă

Reacție dură a Societății Române de Geografie, la ideile vehiculate de Ecaterina Andronescu privind ba eliminarea Geografiei de la BAC, ba introducerea materiei într-un examen numit „probă de creativitate”. Explicațiile…
Vezi articolul

Metodele de învățare ale elevilor – primul apel în proiectul de cercetare în care directorii de școli pot înscrie gimnaziile și liceele din România și Republica Moldova, până pe 8 martie / Profesoara Monica Mocanu: Un program „cu birocrație minimă” ce va prezenta „lucruri de bază despre cum învață copiii noștri”

Directorii de școli și licee din România și Republica Moldova pot înscrie școlile într-un program de cercetare și dezvoltare școlară numit „Școala mai aproape”, lansat de platforma educațională Teleskop. Programul…
Vezi articolul

Matematica și motivul notelor mici, la subiecte mai simple decât acum 10 ani – Oana Moraru: Ora de matematică trebuie să fie oră de formare a gândirii logice, nu de bifat file de exerciții

„Unul din motivele pentru care gândirea logico-matematică nu se mai dezvoltă suficient la copiii noștri și avem din ce în ce mai mulți elevi cu dificultăți reale la gimnaziu sau…
Vezi articolul