Edupedu.ro
  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2025
  • Bac 2025
  • CartON
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate
Edupedu.ro

Știri la zi despre educație

  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2025
  • Bac 2025
  • CartON
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate

EduPedu.ro este o organizație non-profit și depinde de tine

Donează
  • BCR pentru comunitate

Material susținut de BCR

VIDEO Profesorii au nevoie mai mult ca oricând de cursuri de comunicare, spune inspectorul școlar Mihaela Zugravu: Degeaba ne încărcăm cu teorii, n-avem ce face cu ele, dar trebuie să avem competențe de viață. Educație financiară putem face la fiecare disciplină

Redacția
  • 30 decembrie 2022
  • 5 minute read
  • 4 comments
[jp_post_view]
Foto: LifeLab by BCR / Mihaela Zugravu – inspector scolar BV
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
„Profesorii din ziua de astăzi au nevoie mai mult ca oricând de cursuri de comunicare, pentru că ei sunt provocați în primul rând să comunice și dacă nu avem o comunicare eficientă, ea nu ajunge acolo unde trebuie să ajungă”, spune profesoara Mihaela Zugravu, inspector pentru învățământ primar la Inspectoratul Școlar Brașov. Aceasta a vorbit, la debutul programului-pilot LifeLab by BCR, și despre nevoia de educație financiară la fiecare disciplină, subliniind atuurile celor trei programe de formare pentru cadrele didactice care participă la proiectul desfășurat în acest an școlar în două școli.

Prezentă la Școala Gimnazială Nr. 1 Poiana Mărului, județul Brașov, în ziua lansării LifeLab by BCR, inspectorul școlar Mihaela Zugravu a apreciat componenta de formare pentru profesori pe cele trei arii – comunicare, educație financiară și pedagogie modernă. Cadrul didactic a punctat nevoia de formare a cât mai multor profesori și învățători pentru a putea să aibă o comunicare eficientă. „Copiii nu mai au răbdare și atunci noi trebuie să găsim calea spre sufletul și mintea lor și dacă știm să comunicăm, să transmitem, probabil vom ajunge. Deci un prim curs ar fi de comunicare, care poate undeva să cuprindă și un curs de oratorie și chiar de dicție”, a spus inspectoarea.

  • Lansat în două școli din România, „LifeLab by BCR” este un program-pilot de educație financiară și dezvoltare a abilităților de viață, inițiat de BCR și Școala de Bani și derulat în parteneriat cu FabLab și Asociația Edupedu pentru Educație. Prin acest proiect, inițiatorii urmăresc dezvoltarea abilităților practice, de luare a deciziilor, de planificare și colaborare ale elevilor, din toate ciclurile de învățământ.
  • Școala Gimnazială Nr. 1 Poiana Mărului, județul Brașov, și Colegiul Național „Dinicu Golescu” din Câmpulung Muscel, județul Argeș, sunt cele două unități de învățământ în care profesorii și elevii au fost deschiși pentru a pilota măsurile propuse împreună cu specialiștii în educație financiară și experții educaționali.

„Profesorii au nevoie de educație financiară în primul rând pentru ei. Ca să pot transmite trebuie să știu ce transmit. Niciodată n-am putut să conving un om, dacă n-am fost eu convinsă. Și atunci cursurile de educație financiară le-aș începe în primul rând cu profesorii, cu formarea lor într-un număr foarte mare. Apoi ei ar aplica la clasă ce ar învăța și ar deveni copiii și profesorii vectori de transmitere a educației financiare în societate”, spune Mihaela Zugravu.

Cadrul didactic a dat și exemple conmcrete despre cum pot fi aplicate noțiunile de educație financiară astfel încât să fie folositoare, practice și de interes pentru elevi și profesori. „Degeaba ne încărcăm cu teorii, n-avem ce face cu ele, dar trebuie să avem competențe de viață, să știu la momentul x ce am eu de făcut concret. Vorbim de asemenea de învățare interdisciplinară, intra-disciplinară și la fiecare disciplină putem face educație financiară.

V-aș da exemplu. În afara curiculului național în care care cuprinde în programă capitole despre bani, putem face la chiar la grădiniță, că vorbea mai înainte cineva, ne jucăm un joc, să cumpărăm jucării. Cât costă o jucărie? Și copiii de la grădiniță pot învăța, mai ales că la mall, când merg, știu exact ce vor. La învățământul primar, la limba română avem texte, texte cu conținut financiar. La geografie pregătim o excursie, cât care este distanța, cât ar costa benzina, motorina autocarului cu care mergem? Cum putem face rost de o sponsorizare, să ne luptăm să aducem, să aibă spirit antreprenorial? La istorie, istoria banilor. Educație civică – îi respectă. În toate disciplinele putem vorbi și aplica educația financiară și putem face educație financiară”, a spus Mihaela Zugravu, inspector pentru învățământul primar la ISJ Brașov.

Proiectul educațional „LifeLab”, parte din platforma Școala de Bani a BCR, își propune să aducă în sistemul școlar un format de educație practic, cu o abordare interdisciplinară, prin care noțiunile de educație financiară să fie introduse în predarea mai multor materii, de la clasa 0 la clasa a XII-a.

Astfel, prin învățare experiențială, adaptată pentru o multitudine de discipline din programa școlară, elevii înțeleg de ce și cum să gestioneze banii în mod responsabil și să ia decizii de viață, pentru a-și îndeplini dorințele, și deprind abilități de analiză, colaborare și planificare utile pentru viitor. De asemenea, profesorii implicați în program învață să devină „profesori de viață”, să acționeze ca mentori pentru elevii lor și să folosească noi metode didactice pentru a integra educația pentru viață în activitatea lor de predare de zi cu zi, indiferent de specializare.

În școlile-pilot, elevii și profesorii vor exersa noțiunile învățate pe parcursul anului printr-un proiect comun care va urmări stabilirea unei dorințe a clasei și îndeplinirea ei. Astfel, copiii, ajutați de profesorii lor, își vor dezvolta abilitățile antreprenoriale, de lucru în echipă, vor învăța să ia decizii împreună și să gestioneze un buget. La finalul anului școlar, participanții vor putea obține un laborator de educație non-formală, pentru a demonstra puterea dorințelor bine planificate și a ajuta generațiile viitoare.

Pe lângă intervenția în școlile-pilot, programul „LifeLab by BCR” urmărește să ofere un punct de pornire pentru dezvoltarea și testarea unui model de bune practici educaționale, care aduc în prim-plan metodele de îmbunătățire a calității vieții prin gestionarea corectă a banilor.

Citește toate articolele despre LifeLab by BCR:
STUDIU Aproape 4 din 5 elevi din școlile înscrise în programul-pilot de educație financiară LifeLab by BCR au bani de buzunar, iar 37% spun că pun o sumă deoparte când primesc de la părinți sau rude
VIDEO Copilul este un vector de educație, dar ca să-l putem învăța pe copil trebuie mai întâi să știm noi – apelul pentru formarea cadrelor didactice pe educație financiară predată prin situații concrete de viață, făcut de un inspector școlar în programul-pilot LifeLab by BCR
VIDEO Programul-pilot în care profesorii creează resurse educaționale aplicate de educație financiară pentru mai multe discipline, iar elevii învață despre viață – LifeLab By BCR
Profesorii din două școli vor include în fiecare disciplină elemente practice de educație financiară pentru elevi, după ce mai întâi vor fi formați pe trei componente: comunicare, competențe financiare și creare de resurse educaționale. LifeLab by BCR – program pilot unic în țară (P)
0
0
0
Share 0
Tweet 0
Share 0

Edupedu.ro este și pe Google News

ABONEAZĂ-TE
Redacția

Redacția EduPedu.ro - Tot ce e important să știi pentru Educația copilului tău. Află în timp real ce decizii iau autoritățile și cum influențează ele viața de zi cu zi a școlii și viața pe termen mediu și lung a românilor.

4 comments
  1. Costi spune:
    31 decembrie 2022 la 09:36

    Sunt foarte mulți din învățământ care au lăsat jos haina de profesor și au luat-o pe cea de director, inspector și alte surse de imagine încât în loc să lupte alături de ceilalți pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă și respectarea drepturilor, predică fel de fel de atribuțiuni în plus, în așa fel încât, politicienii, habarniști fiind, se minunează cât de multe pot face pentru învățământ, punând în cârca profesorilor orice este posibil din afara specificului domeniului. De aceea suntem aici pentru că sindicatele plus slaba noastră prestație civică permit asemenea derapaje.

    Răspunde
  2. Mihai spune:
    30 decembrie 2022 la 20:53

    Cand ai salariul intre 2400 si 3000 trebuie sa ai un buget pentru orice cumperi, chiar si pentru paine. Educatia financiara o invatam pe propria piele pentru ca trebuie sa strangem cureaua zi de zi.

    Răspunde
  3. Von Braun spune:
    30 decembrie 2022 la 19:48

    Educatie financiara fara bani. La salarizarea profesorilor, acestora le trebuie un curs cum sa supravietuiasca de la un salar la altul, sa faca foame,

    Răspunde
  4. Jeny spune:
    30 decembrie 2022 la 17:22

    Da,sigur că profesorii au nevoie de educație financiară, să poată ține ordine în datoriile pe care le au și nu pot să le mai plătească.
    Profesorii au nevoie de respect,printr-o salarizare corespunzătoare importanței muncii desfășurate,asta dacă se vrea educație de calitate.Restul…sunt povesti….

    Răspunde
Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
  • BCR pentru comunitate
  • Educație
  • Știri
  • 7 minute read
  • One comment

Material susținut de BCR

Muzeul din București în care copiii află de la o veveriță cu inteligență artificială, pe înțelesul lor, de ce banii nu cresc în copaci / MINA are 15 instalații interactive și e perfect pentru vizite de weekend sau cu clasa

  • Redacția
  • 25 noiembrie 2023
De unde vin banii? Bancomatul scoate bani nelimitat? Sunt câteva dintre întrebările la care veverița Vivi, un avatar cu algoritmi de inteligență artificială, le răspunde copiilor, pe înțelesul lor, în…
Vezi articolul
  • BCR pentru comunitate
  • 3 minute read
  • No comments

Aproape un român din trei renunță la interacțiunea cu băncile fizic, trecând la servicii digitale – studiu SAS

  • Redacția
  • 3 februarie 2022
Aproximativ 30% dintre românii care utilizează servicii bancare declară că vor renunţa la interacţiunea cu banca fizic, continuând să folosească în mod permanent serviciile digitale sau aplicaţia mobilă a instituţiei…
Vezi articolul
  • BCR pentru comunitate
  • Liceu
  • Profesori
  • 6 minute read
  • One comment

Material susținut de BCR

VIDEO Profesoara de Limba română Simona Bădițescu de la Colegiul Național Dinicu Golescu, Câmpulung, Argeș: Am „amestecat” literatura română și valorile ei cu o nouă formă de învățare, foarte inovativă, a prezentului

  • Redacția
  • 28 mai 2025
Elevii clasei a X-a de la Colegiul Național „Dinicu Golescu” din Câmpulung Muscel au fost provocați de profesoara lor de Limba și literatura română, Simona Bădițescu, să descopere legătura dintre…
Vezi articolul
  • BCR pentru comunitate
  • Gimnaziu
  • Profesori
  • 5 minute read
  • One comment

Material susținut de BCR

VIDEO Cum pot să fac cât mai mulți bani? – întrebarea lui Paul pentru profesorii săi / În școlile implicate în proiectul LifeLab, elevii află mai multe despre bani și despre situații reale de viață

  • Redacția
  • 26 august 2024
La ora de TIC de la clasa a VII-a, în modulul 5 al anului școlar 2023-2024, profesoara Anișoara Juravle, de la Școala Gimnazială Mitropolit „Iacob Putneanul” din Putna, județul Suceava,…
Vezi articolul
  • BCR pentru comunitate
  • 5 minute read
  • 18 comments

Material susținut de BCR

VIDEO Dacă profesorul dovedește interes și motivație în fața elevilor, va fi urmat de către ei – Simona Bădițescu, profesoară de Limba și literatura română implicată în programul-pilot LifeLab by BCR

  • Redacția
  • 22 decembrie 2022
Implicarea profesorilor în proiecte adecvate mediului lor, vremurilor actuale și adaptarea permanentă la ceea ce este nou și modern în zona pedagogiei sunt elemente care pot să-i inspire pe elevi.…
Vezi articolul
  • BCR pentru comunitate
  • Știri
  • 10 minute read
  • 10 comments

Educația financiară – abordată „transversal” în proiectul planurilor-cadru pentru liceu, la economie, matematică și în „zona descentralizată”, spune ministrul Daniel David / Locul ei – „în acele competențe personale, sociale și antreprenoriale” 

  • Redacția
  • 4 februarie 2025
Locul educației financiare „eu acolo l-aș vedea, ca fiind foarte important în acele competențe personale, sociale și antreprenoriale”, a spus ministrul Daniel David marți, 4 februarie, în cadrul evenimentului de…
Vezi articolul
COPYRIGHT

Pentru că scrieți despre educație, sau cu atât mai mult datorită acestui lucru, ar fi util să citați cu link, atunci când preluați un articol, părți dintr-un articol sau o idee care v-a inspirat. Noi, la EduPedu.ro ne-am asumat această conduită etică și sperăm că și publicațiile cu mult mai multă experiență vor face la fel. Ne bucurăm că găsiți subiecte interesante pe Edupedu.ro și suntem siguri că înțelegeți rugămintea noastră de a cita sursa (cu link), ca o declarație reciprocă de respect și profesionalism. Vă mulțumim!

DESPRE NOI

EduPedu.ro este o publicație online care găzduiește exclusiv articole din domeniul educației și cercetării. Urmărim constant cum sunt educați copiii noștri, cine și cum face politicile din educație și cercetare, cine și cum îi formează pe profesori, cât de adecvate la lumea în care trăim sunt sistemele de educație și cercetare.

CONTACT REDACȚIE

Adrese e-mail
raluca.pantazi@edupedu.ro
mihai.peticila@edupedu.ro
costin.ionescu@edupedu.ro
alexa.stanescu@edupedu.ro
diana.ghimisi@edupedu.ro
stefan.lefter@edupedu.ro
ramona.florea@edupedu.ro

Notă de informare cu privire la prelucrarea de date personale prin intermediul site-ului

Politica de cookie

Modifică setarile cookie-urilor

Publicitate și parteneriate

Adresă de e-mail
comunicare@edupedu.ro

Total
0
Share
0
0
0
0
0
0