DOCUMENT De ce a eliminat Ministerul Educației, în anul 2000, examenul de admitere la liceu, testare pe care astăzi o vrea înapoi: este „o repetare inutilă a examenului de Capacitate și o supunere a elevului la eforturi suplimentare, nejustificate din punct de vedere pedagogic”

[jp_post_view]
Foto: Nicoleta Colibășeanu / Agerpre Foto
Ministerul Educației, care se pregătește acum să implementeze „reforma” admiterii la liceu prin introducerea unui examen suplimentar pentru elevii de clasa a VIII-a, a justificat renunțarea la admiterea la liceu în anul 2000 și păstrarea evaluării care la vremea respectivă se numea „capacitate” prin faptul că ar fi „o supunere a elevului la eforturi suplimentare, nejustificate din punct de vedere pedagogic”.

Explicația renunțării la concursul de admitere la liceu prin examinare apare în preambulul Ordinului ministrului Educației nr. 4.624 din 6 octombrie 1999, privind regulamentul de admitere în școli profesionale și licee în anul 2000.

La momentul respectiv, învățământul obligatoriu era doar până la clasa a VIII-a, nu până la clasa a XII-a ca în prezent. Elevii au susținut examenul de capacitate la finalul clasei a VIII-a și examen de admitere la liceu doar în anul 1999, după care, din anul 2000, admiterea la liceu s-a făcut doar pe baza rezultatelor de la capacitate, ulterior teze unice și evaluarea națională, luând în calcul și mediile anilor de gimnaziu.

„În cadrul reformei comprehensive a învățământului românesc, Ministerul Educației Nationale a acordat o atenție deosebită reformei sistemului de evaluare. Efortul de reformă în acest domeniu s-a concentrat, pe de o parte, în reforma evaluării curente, pe de altă parte, în reforma evaluărilor de la sfârșit de ciclu. Ministerul Educației Nationale, Serviciul Național de Evaluare și Examinare au creat cadrul legislativ și organizatoric pentru desfășurarea unor examene naționale corecte, relevante, fiabile.

Având în vedere că examenul national de capacitate, cu care se finalizează studiile gimnaziale, a fost introdus prin Legea învățământului și s-a desfășurat pentru prima dată în România în anul 1999, Ministerul Educației Naționale consideră că trecerea de la învățământul obligatoriu la învățământul liceal și profesional trebuie făcută în baza rezultatelor obținute la acest examen.

O altă formă de examinare în vederea admiterii în ciclul secundar superior ar reprezenta o repetare inutilă a examenului de capacitate și o supunere a elevului la eforturi suplimentare, nejustificate din punct de vedere pedagogic”, scriau oficialii Ministerului Educației.

DOCUMENT Ordinul de ministru:

Explicația s-a păstrat și în ordinul pentru organizarea admiterii la liceu din anul următor, 2001.

De remarcat faptul că în prezentarea reformei actuale – cea prin care este propusă reintroducerea unui examen de admitere la liceele care doresc organizarea unui asemenea concurs, după ce toți elevii au dat deja Evaluarea Națională la Matematică și Limba Română – nu sunt oferite argumente de ordin pedagogic sau psiho-pedagogic în susținerea necesității sau oportunității unui asemenea examen raportat la elevii de 14 ani care ar trebui să-l susțină.


1 comment
  1. Acum elevii vor deveni niște psihopați cu atâtea examene pe capul lor . Sânt mulți copii care sântmai sensibili , mai emotivitate pe aceia îi vor distruge cu examenele lor în exces , elevi buni dar emotivi vor renunța la liceu .Parcă domnii care propun aceste legi nu AU COPII sau au predat numai la loaze , ori doresc cu orice preț distrugerea învățământului românrsc . Acum nu se gândesc la legile pentru care au fost eliminate atâtea examene și de aceea avem elevi din perioada respectivă studenți în toate țările U E și nu au întrat pt că erau copii de președinte, guvernanți sau miniștri , părinții lor sânt oameni de rând . Vă rugăm mai gândiți-vă la copii noștri , lăsați orgoliile la o parte . Au fost copii acum nu știu dacă săptămâna asta s-a dat simularea la clasa a vlll care au ajuns la medic cu tensiune vi se pare normal ? Ce să mai vorbim de BAC se dă din 7sau 8 materii . Toți profii vor să dea ore în particular de aceea au luptat să li se introducă materiile la examen . Nu sânteti aleși pe VIAȚĂ în funcțiile pe care le aveți de aceea vă rog gândiți-vă lă copii că au și ei un suflet !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Profesorul de Istorie Bogdan Murgescu, despre atrocitățile comise de ruși în Ucraina: „Avem de a face cu excese și crime ordonate direct, făcând parte dintr-un plan clar de terorizare și de forțare la refugiere a populației ucrainene. În prezent n-aș crede că mai există o armată cu o asemenea reputație în Europa”

Crimele teribile comise de armata rusă în Bucha, Mariupol, Irpin împotriva civililor nevinovați par imagini rupte din Al Doilea Război Mondial. Oameni executați cu mâinile legate la spate, gropi comune,…
Vezi articolul

Emisiunea TVR în care a fost întrebat “cum să facem ca plagiatele să nu mai poată fi folosite în scopuri politice, cum s-a întâmplat în cazul domnului premier Ciucă?” – contorizată de ministrul Cîmpeanu drept una dintre dezbaterile pentru legile educației

Emisiunea TVR de marți dimineață, în care și-a expus principalele mesaje cu privire la proiectele de legi ale educației și în care a fost întrebat despre o soluție ca “plagiatele…
Vezi articolul

Registrul național al calificărilor profesionale din România, prevăzut de Legea învățământului preuniversitar, a fost pus în consultare publică de Ministerul Educației – proiect / Tiberiu Dobrescu, președintele ANC: Toate calificările vor fi cuprinse în RNCPR, până acum erau calificări și la Ministerul Muncii

Calificările profesionale gestionate de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale trec în subordinea Ministerului Educației și vor fi incluse într-un registru unic, prevăzut în noua lege a Educației, se arată în…
Vezi articolul

Șefa direcției de învățământ preuniversitar din Ministerul Educației, Tania Irimia, s-ar putea întoarce la catedră, după aproape 24 de ani de minister: a luat peste 110 puncte la pretransfer, la Liceul Tehnic din Buzău

Directorul general al Direcției Generale de Învățământ Preuniversitar (DGÎP) din Ministerul Educației, Tania Irimia, a depus dosar de pretransfer la Liceul Tehnic din Buzău, pe o catedră cu 18 ore,…
Vezi articolul

Deținuții vor putea urma cursuri în sistemul de învățământ dual, în afara penitenciarului / Una dintre condiții pentru participare: persoana „să prezinte suficientă încredere că nu mai comite alte infracțiuni”

Decizia privind participarea persoanelor private de libertate la cursurile învățământului dual, a directorului Administrației Naționale a Penitenciarelor, a fost publicată în Monitorul Oficial, miercuri, 11 ianuarie. Scopul acestor cursuri este…
Vezi articolul