Un profesor de la Cambridge își păstrează postul deși o investigație a confirmat faptul că a plagiat

[jp_post_view]
Foto: Unsplash.com
Un profesor universitar de la Cambridge își va păstra locul de muncă în pofida faptului că o anchetă a confirmat faptul că a plagiat după eseurile unui student, relatează Financial Times. Potrivit sursei citate, decizia de a-l menține pe post pe profesorul respectiv, Dr. William O’Reilly,, pune sub semnul întrebării procesele disciplinare de la Cambridge, universitate care se bazează pe profesori atunci când colegii acestora sunt judecați academic.

FT notează că profesorul respectiv, specializat în istorie, a semnat o lucrare publicată în Journal of Austrian-American History in 2018. Dar largi segmente din acea lucrare erau copiate din eseurile unuia dintre studenții săi, lucru descoperit în 2021, când studentul a descoperit articolul și a informat universitatea, oferind dovezi privind pasajele plagiate.

  • Deși plagiatul determină “în condiții normale” demiterea plagiatorului, potrivit regulilor de la Cambridge, o investigație de doi ani a dus la concluzia că, în acest caz, plagiatul a fost rezultatul unor “neglijențe”, nefiind o acțiune “intenționată”. Totuși, FT spune că documentele pe care le-a consultat publicația arată că profesorul a citit și lăudat eseurile originale.

Articolul în cauză a fost, însă, retras de către jurnalul respectiv, iar universitatea a refuzat să comenteze pe această temă, notează Financial Times.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Înscrierea la grădiniță, creșă și servicii de educație timpurie complementară 2025. Părinții depun o singură cerere-tip și pot opta pentru cel mult trei unități de învățământ / Cererea se poate depune și prin e-mail

Părinții care trebuie să își înscrie copiii la creșă, grădiniță sau la un serviciu de educație timpurie complementară pot alege dintre 3 unități de învățământ pe o singură cerere tip,…
Vezi articolul

Introducerea unor discipline de artă în curriculumul de liceu ar putea să fie un catalizator pentru dezvoltarea culturală a societății românești, spune Alex Rădulea, student la Teatru și Film, absolvent de mate-info

Un student la Teatru și Film din cadrul Universității Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, Alex Rădulea, absolvent al specializării matematică-informatică la liceu, a atras atenția asupra importanței disciplinelor din domeniul artă…
Vezi articolul

Cursuri online până miercuri în toate școlile și liceele din Baia Mare, după ce doi elevi au fost diagnosticaţi cu meningită, anunță ISJ Maramureș / De marți, doar grădinițele cu program prelungit se vor deschide

Cursurile se desfăşoară online, până miercuri, 4 decembrie, în unităţile de învăţământ preuniversitar din Baia Mare, după ce doi elevi au fost diagnosticaţi cu meningită, anunță Inspectoratul Școlar Maramureș într-un…
Vezi articolul

Semnal negativ: Academia Română vrea să se implice formal în activitatea Ministerului Educației. Academia e populată de naționaliști, „suveraniști” și promovează masiv curentul protocronist apărut în perioada comunistă

Academia Română, condusă de istoricul Ioan Aurel Pop, a adoptat noul statut, publicat miercuri în Monitorul Oficial. Una dintre principalele modificări este adăugarea unei noi atribuții, care îi va permite…
Vezi articolul

FOTO O profesoară de limba română din Oradea a fost nominalizată în Top 50 „Global Teacher Prize”, ai celor mai buni profesori din lume. Mirela Tanc: Am creat mai multe soluții la problemele cu care se confruntă învățământul în acest moment, i-am învățat pe elevi nu numai să memoreze, dar să și gândească critic

O profesoară orădeană de limba și literatura română a fost nominalizată în Top 50 Global Teacher Prize – „Oscarul din Educație” pentru profesori merituoși din întreaga lume, în valoare de…
Vezi articolul