Un profesor de la Cambridge își păstrează postul deși o investigație a confirmat faptul că a plagiat

[jp_post_view]
Foto: Unsplash.com
Un profesor universitar de la Cambridge își va păstra locul de muncă în pofida faptului că o anchetă a confirmat faptul că a plagiat după eseurile unui student, relatează Financial Times. Potrivit sursei citate, decizia de a-l menține pe post pe profesorul respectiv, Dr. William O’Reilly,, pune sub semnul întrebării procesele disciplinare de la Cambridge, universitate care se bazează pe profesori atunci când colegii acestora sunt judecați academic.

FT notează că profesorul respectiv, specializat în istorie, a semnat o lucrare publicată în Journal of Austrian-American History in 2018. Dar largi segmente din acea lucrare erau copiate din eseurile unuia dintre studenții săi, lucru descoperit în 2021, când studentul a descoperit articolul și a informat universitatea, oferind dovezi privind pasajele plagiate.

  • Deși plagiatul determină “în condiții normale” demiterea plagiatorului, potrivit regulilor de la Cambridge, o investigație de doi ani a dus la concluzia că, în acest caz, plagiatul a fost rezultatul unor “neglijențe”, nefiind o acțiune “intenționată”. Totuși, FT spune că documentele pe care le-a consultat publicația arată că profesorul a citit și lăudat eseurile originale.

Articolul în cauză a fost, însă, retras de către jurnalul respectiv, iar universitatea a refuzat să comenteze pe această temă, notează Financial Times.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezvoltarea unor consorții pentru învățământul tehnic superior și extinderea sprijinului pentru hub-uri digitale în universități, cu bani din PNRR, discutate de guvern cu rectorii Consorțiului Universitaria

Crearea unei “rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior”, cu un buget de 338 de milioane de euro, precum și extinderea accesului universităților la bugetul de 500 de milioane de…
Vezi articolul
ChatGPT în școli

„Educația nu se poate adapta suficient de rapid” la schimbările tehnologice, spune Ligia Deca. De ce? Este „cel mai mare sector public” / Ministra face trimitere la simulările examenelor naționale, unde a fost „tărăboi în societate” și „multe îndoieli s-au făcut auzite din partea generației tinere”

Sistemul de educație din România „nu se poate adapta suficient de rapid” schimbărilor tehnologice, a afirmat ministra Educației, Ligia Deca, la un eveniment desfășurat, miercuri, pe teme legate de tehnologie…
Vezi articolul

Cîmpeanu, despre Educația sexuală: „Propunerea Ministerului Educației este ca toți elevii să se înscrie la o disciplină care să conțină elementele de educație sexuală, având posibilitatea retragerii tuturor acelora pentru care părinții nu sunt de acord”

Educaţia sexuală trebuie cuprinsă, alături de educația sanitară, educaţia pentru alimentaţie sănătoasă, într-un sistem „modular” numit „Educaţie pentru viaţă”, materie care să fie predată o dată pe săptămână, în conformitate…
Vezi articolul

Apel către profesori al primarului Emil Boc, după ce s-a oferit să dea meditații gratuite de istorie, în programul „Mentorat pentru Bacalaureat” lansat de Primăria Cluj-Napoca: Le recomand tuturor profesorilor care au disponibilitatea necesară să se implice și să ajute

Primarul Emil Boc a anunțat recent că poate acorda elevilor ore de pregătire pentru disciplina istorie, ”dacă timpul îi permite”, în cadrul programului de mentorat inițiat de primărie cu scopul…
Vezi articolul