„Copiii sunt bine atunci când adulții sunt bine”. Ghid pentru educatori și părinți, coordonat de psihoterapeutul Domnica Petrovai: Adulții au misiunea de a construi coreglarea dând dovadă de compasiune și înțelegere

[jp_post_view]
Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”
„După ce ne naștem, îngrijitorii noștri sunt întregul nostru univers. Suntem complet dependenți de ei pentru a supraviețui. Pe lângă hrană și îngrijire fizică, avem nevoie de iubire necondiționată, atenție și alinare”, arată psihoterapeuții care au creat Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”.

Realizat ca inițiativă a UiPath Foundation de către compania Mind Education fondată de psihoterapeuta Domnica Petrovai, Ghidul le oferă educatorilor și părinților informații despre cum să aibă grijă de propriile emoții, pentru a împlini apoi nevoile emoționale și de dezvoltare ale copiilor. Autorii prezintă pe larg modul în care se dezvoltă autocontrolul copilului fără pedepse și explică ce înseamnă autoreglarea și coreglarea.

„Copiii cu un tip de atașament sigur sunt vizibil iritați atunci când pleacă părinții lor și sunt fericiți când aceștia se întorc. Când sunt speriați, vor căuta atenție la părinți, însă pot fi alinați și de alte persoane adulte. Totuși, aceștia își preferă părinții. Părinții copiilor cu un stil de atașament sigur se vor juca mai mult timp cu aceștia, reacționează mai rapid la nevoile lor și sunt mai receptivi la acestea. Studiile arată că, în cazul copiilor cu un tip de atașament sigur, se poate observa mai multă empatie, mai puțină agresivitate, sunt mai puțin gălăgioși și sunt mai maturi decât ceilalți copii cu stiluri de atașament ambivalent sau evitant”, se arată în cadrul ghidului.

Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”
Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”
Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”

Psihoterapeuții care semnează ghidul explică pe larg ce înseamnă autoreglarea la copii și cum se construiește ea. „Copilul se naște cu o capacitate limitată de autoreglare, adică de a răspunde propriilor nevoi, de aceea supraviețuirea lui depinde de adulți. În timp, însă, datorită prezenței emoționale a părinților și adulților din viața lui și pe măsură ce aceștia răspund nevoilor lui, el învață să și le regleze singur într-o oarecare măsură. De exemplu, începe să bea apă singur atunci când simte că îi este sete. Chiar dacă, pe măsură ce crește, copilul devine tot mai independent, nevoia de coreglare emoțională va persista pentru tot restul vieții lui”, spun aceștia.

Sursa: Ghidul „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”
Descarcă de aici Ghidul integral „Educator de Viitor – De la provocări emoționale, la armonie în grupa ta. Un ghid practic despre cum să ai grijă de nevoile tale și ale copiilor”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Controlul cheltuielilor din educație, locuințe pentru profesori la sat, cursuri avansate de schimbări climatice și de performanță energetică a clădirilor, plus cursuri pentru profesori – Ce mai prevede PNRR în domeniu, în afara României educate

Profesorii, sistemul de educație în ansamblul său, decidenții din domeniu, mediul universitar sunt vizați de o serie de măsuri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) în afara prevederilor…
Vezi articolul

De ce nu s-au încărcat încă toate cardurile educaționale de 500 de lei, declarate eligibile: Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene verifică CNP-urile, explică șeful ISJ Dâmbovița, Valentin Stancu

Motivul pentru care multe carduri educaționale încă nu au fost încărcate de Ministerul Proiectelor și Investițiilor Europene (MIPE) este acela că instituția mai face o verificare suplimentară a CNP-urilor beneficiarilor.…
Vezi articolul

Examenul de admitere la colegiile naționale să poată fi dat și cu subiecte realizate din afara acestora, procentul maxim de admitere să fie coborât de la 90% la 75%, limba română să fie probă separată la Bacalaureat – printre propunerile Alianței Colegiilor Centenare pe tema proiectului de Lege a Învățământului Preuniversitar

Proiectul legii învățământului preuniversitar să păstreze prevederea privind admiterea la Colegiile Naționale, dar să stipuleze că aceasta poate fi organizată și la nivelul consorțiilor școlare sau al unor asocieri în…
Vezi articolul