Ghid pentru profesori și directori de implementare a sistemului de colectare separată în școli. Descarcă tipizate pentru cerere către primărie și model de fișa responsabil

[jp_post_view]
Foto: ASAP/ The Institute

Ghidul poate fi descărcat gratuit de pe site-ul ASAP.

În România, în prezent, gradul de reciclare a deșeurilor este de aproximativ 13%. Obiectivul european pentru 2025 este reciclarea a 55% din deșeurile municipale generate de populație. Din cauza neîndeplinirii acestei ținte, România riscă să plătească Uniunii Europene amenzi de peste 100.000 euro/zi. Aceste amenzi se vor reflecta prin mărirea taxelor și impozitelor populației.

Sunt 4 etape de implementare, deschise detaliat de ghid, pe care directorii și profesorii le pot aplica în școli.

Potrivit legii 17/2023, legea „cadru” a deșeurilor (care transpune Ordonanța de Urgență numărul 92/2021 privind regimul deșeurilor), în cadrul fiecărei organizații trebuie să fie desemnată o persoană care să coordoneze sistemul de gestionare a deșeurilor, care să asigure existența și menținerea evidenței deșeurilor și să transmită raportările către Agenția pentru Protecția Mediului (județeană, corespunzătoare locației de desfășurare a activității organizației), conform legislației în vigoare. Această persoană se va numi în continuare responsabilul de gestionarea deșeurilor (coordonatorul sistemului) și este recomandabil să fie direct implicată în gestionarea sistemului sau să coordoneze activitatea departamentului
specializat, conform documentului.

Ce au aflat organizațiile de mediu după ce au aplicat un chestionar în mai-iunie 2023, în școli.

Au răspuns la acest chestionar reprezentanții a 257 de instituții de învățământ din 31 de județe și București. Numărul mediu de elevi din instituțiile de învățământ care au răspuns la acest chestionar a fost de 739. Numărul mediu de săli de clasă în instituțiile de învățământ care au răspuns la acest chestionar era de 28.

  • 74 de profesori/ administratori au declarat că nu există coșuri mici de colectare separată în interiorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • 55 de profesori/ administratori au declarat că nu există pubele mari de colectare separată în exteriorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • Totuși, în cadrul aceluiași chestionar doar 58 de profesori/ administratori au declarat că nu este implementat sistemul de colectare separată în instituția de învățământ pe care o reprezintă.
  • 183 de profesori/ administratori au declarat că au coșuri de colectare separată în interiorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • 202 profesori/ administratori au declarat că au pubele de colectare separată în exteriorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • În cadrul aceluiași chestionar 199 de profesori/ administratori au declarat că este implementat sistemul de colectare separată în instituția de învățământ pe care o reprezintă.
  • 42 de profesori/ administratori au declarat că nu știu unde se află pubelele exterioare
  • 20 de profesori/ administratori au declarat că nu știu de câte ori se ridică deșeurile
  • 93 de profesori/ administratori au declarat că nu țin evidența deșeurilor pe care le predau colectorului/firmei de salubrizare.

Descarcă Ghidul ASAP pentru școli, iar în interiorul documentului veți găsi modele de documente tipizate, utile pentru școală pe capitolul gestionării deșeurilor.


1 comment
  1. De ce să colectăm noi, indivizii, separat, dacă firma orașului, care colectează gunoiul, îl ridică și îl încarcă pe tot la grămadă?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

GALERIE Colecție de 24 de fotografii cu președintele Iohannis în raportul final „România Educată”, document care nu are niciun autor menționat / Cei din grupurile de lucru sunt înghesuiți într-un colaj de 4 poze cu Ligia Deca

Raportul final România Educată cuprinde o colecție de nu mai puțin de 24 de fotografii cu președintele Klaus Iohannis. Document fără autor menționat în clar, raportul împănat cu fotografii cu…
Vezi articolul

Rezultatele elevilor de la probele de competențe în limbi străine Bacalaureat 2025 au fost „șterse administrativ”, așa că liceele trebuie să le introducă din nou, după ce aplicația a fost actualizată, potrivit ISJ Mureș – document

Liceele au de reintrodus în aplicația Bacalaureat 2025 rezultatele de la evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională (proba C), potrivit unei adrese a Inspectoratului Școlar Județean Mureș. „Vă…
Vezi articolul

Material susținut de Organizația Salvați Copiii

VIDEO Copiii trebuie să simtă că nu îi judecăm – șase recomandări pentru o relație deschisă cu cei mici sau cu adolescenții de la Anca Dobrean, psiholog, profesor universitar la Universitatea Babeș Bolyai, Cluj-Napoca

Deschiderea către comunicare, soluții orientate spre construcție și spre rezolvare, nu ca o judecată, sprijin și explicații despre riscuri sunt câteva dintre lucrurile pe care părinții le pot face pentru…
Vezi articolul

Ministrul Ligia Deca omite cu nonșalanță că școlile vor încălca legea educației și vor obliga elevii și în acest an să vină în trei schimburi. Cu o săptămână înainte de începutul școlii, Ligia Deca anunță că sunt peste 190 de școli în care elevii vor fi relocați, din cauza lucrărilor, din care 60 doar în București

În București, „în acest moment, avem în jur de 60 de unități de învățământ care au anunțat deja că, într-o proporție sau alta, va fi relocată activitatea”, a declarat ministrul…
Vezi articolul

Peste 700 de copii și elevi de la școli de stat au fost mutați la școli private, în acest an școlar, în București. Numărul este cu circa 10% mai mic decât al celor mutați de la privat la stat

În anul școlar 2023-2024, începând cu 1 septembrie 2023 până în prezent, s-au transferat din unități de învățământ preuniversitar de stat în unități de învățământ preuniversitar particular 707 de copii/elevi,…
Vezi articolul