Economiști și profesori români din universități prestigioase, precum Harvard, New York, Chicago și Tillburg, în a 10-a Conferință Științifică Anuală a Economiștilor Români din Mediul Academic din Străinătate, la UBB Cluj

[jp_post_view]
Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca a fost, în perioada 24-26 iulie, gazda conferinței ERMAS, care se află la cea de-a 10-a ediție. Conferința a reunit cei mai buni economiști români de peste hotare, dar și profesori de la universități de prestigiu din Europa și SUA, a declarat Răzvan V. Mustață, decanul facultății.

„ERMAS 2024 își propune să faciliteze un dialog semnificativ între mediul academic, reprezentanții sectorului privat și factorii de decizie politică”, a spus Răzvan V. Mustață într-o postare pe pagina sa de LinkedIn.

„Universitățile din top 10 universități din lume sunt reprezentate la această conferință”, a menționat el.

Acesta a mai adăugat că unul dintre subiectele abordate de economiști la conferință este legat de evoluția economiei la nivel global în următorul deceniu.

Mugur Isărescu, Guvernatorul Băncii Naționale Române (BNR), care a organizat conferința alături de UBB a vorbit în deschiderea acesteia. „Lucrările referitoare la factorii determinanți ai inflației, la modelarea econometrică, la cursul de schimb valutar, la finanțarea corporativă și la investiții, la regulile de conformitate fiscală, la tranziția economiei spre ecologizare, în vederea unei amprente neutre a emisiilor de carbon asupra mediului, la independența băncii centrale și implicațiile pentru interacțiunea fiscal-monetară, precum și asupra noilor active digitale, printre alte subiecte de pe agendă, deschid direcții ample pentru cercetare”, a spus el.

Printre invitați se numără, potrivit agendei conferinței:

  • Cristian Pop-Eleches, economist și profesor la Universitatea din Columbia, a abordat tema educației în conferința cu numele ”Impact of STEM High School Curriculum on Non-Cognitive Outcomes”;
  • Andrei Munteanu, profesor la Universitatea din Quebec, a vorbit alături de Robert Ainsworth, Rajeev Dehejia, Cristian Pop-Eleches și Miguel Urquiola despre ”High School Curriculum Exposure and Academic Outcomes: Evidence from Admissions Cutoffs and Administrative Data in Romania”;
  • Elena Bobeică, economist la Banca Centrală Europeană. Aceasta a ținut, alături de Marta Bańbura și Catalina Martínez Hernánde, un curs intitulat ”What drives core inflation? The role of supply shocks”;
  • Mihai Codreanu și John Bonney, doctoranzi în economie la Universitatea din Stanford, California, au vorbit despre ”Industry-Academia Ties & The Direction of Innovation: Evidence from Stanford Research Park”;
  • Simona Mateut, profesor de Economie Financiară la Universitatea din Nottigham, a ținut o conferință cu tema ”Mandatory CSR Spending and Stock Price Crash Risk”. Aceasta a vorbit alături de profesorul Thanaset Chevapatrakula și de o proaspăta absolventă a unui program de doctorat în economie, Shiwani Varal;
  • Rema Hanna, profesor la Universitatea Harvard, a vorbit despre ”Providing Social Insurance in Middle Income Countries”;
  • Michael Greenstone, economist și profesor la Universitatea din Chicago a ținut un curs cu tema ”The Economics of the Global Energy Challenge”.

Agenda conferinței poate fi consultată mai jos.

Conferința a fost organizată de Universitatea Babeș Bolyai în parteneriat cu Banca Națională a României (BNR).

Agenda Conferinței ERMAS 2024:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Lidia Ristea își invită colegii la Săptămâna programării în UE: Elevii își vor dezvolta abilitățile de vorbire în limba engleză, gândirea critică, algoritmică și vor învăța câteva limbaje de programare (P)

Ediția din acest an a Săptămânii UE a programării are loc în perioada 7-22 octombrie. Aruncăm o privire asupra impactului inițiativei în România, prin ochii profesorului îndrumător al Săptămânii UE a…
Vezi articolul

Lista celor 57 de universități cu programe de formare psihopedagogică în anul universitar 2024-2025, publicată în Monitorul Oficial. Cei mai mulți studenți care pot deveni profesori – la Babeș-Bolyai, Universitatea din București și „Alexandru Ioan Cuza” din Iași

57 de universități vor organiza în anul universitar 2024-2025  programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II), potrivit unui ordin publicat…
Vezi articolul
Ministerul Educației / Foto Mălina Norocea Inquam Photos

Centralizare excesivă din partea Ministerului Educației, care impune profesorilor temele pentru Școala Altfel 2025: combaterea violenței, a dependenței de droguri și tehnologie, educație rutieră, financiară, juridică – DOCUMENT

Ministerul Educației le impune profesorilor temele pe care să le abordeze cu elevii în săptămâna dedicată Școlii Altfel 2025, printr-o adresă trimisă inspectoratelor școlare și conducerilor școlilor, obținută de Edupedu.ro.…
Vezi articolul

Niciun profesor nu va mai pune note ca în prezent, din septembrie 2025, ci pe baza noilor standarde de evaluare pentru fiecare disciplină, inexistente momentan / Nerespectarea standardelor este abatere disciplinară pentru profesori

Ministerul Educației interzice profesorilor, din anul școlar viitor, să mai pună note sau să mai facă evaluări pe baza criteriilor actuale, folosite de aceștia la clasă. Regulamentul de organizare și…
Vezi articolul

Cu aproape 20% a crescut suma pe care o primesc inspectoratele școlare, comparativ cu 2023, pentru ca școlile să facă mese rotunde și simpozioane pe tema educației financiare – document / În 2024, fiecărei școli i-ar reveni 42 de lei pentru aceste activități

Suma totală alocată inspectoratelor școlare, pentru organizarea de mese rotunde, simpozioane sau alte tipuri de evenimente dedicate Zilei educației financiare, la nivelul școlilor, în perioada 11-26 aprilie 2024, este de…
Vezi articolul

Fostul premier și ministru al Educației din Franța, Gabriel Attal, și-a lansat o asociație-hub pentru lupta contra hărțuirii în școli, care va forma profesori și va consilia elevii afectați de bullying

Fostul premier și ministru al Educației din Franța, Gabriel Attal, a anunțat lansarea unei noi asociații, „Faire Face”, dedicată combaterii hărțuirii în școli, potrivit FranceInfo. Aceasta are scopul de a…
Vezi articolul