Peste 80 de posturi noi în inspectoratele școlare, pentru „persoane cu competențe digitale avansate” care să gestioneze baze de date, să monitorizeze reforme PNRR și să pregătească standardizarea examenelor din 2027 – proiect de Hotărâre de Guvern

[jp_post_view]
Foto: © Darya Petrenko | Dreamstime.com
Inspectoratele școlare județene (ISJ) și cel al Municipiului București (ISMB) vor primi peste 80 de posturi noi pentru „persoane cu competențe digitale avansate” care ar urma să gestioneze baze cu date primite de la școli, să monitorizeze reforme din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și să se pregătească pentru standardizarea examenelor din anul școlar 2027-2028.

Un proiect de Hotărâre de Guvern (HG) a fost pus în acest sens în consultare publică de Ministerul Educației până pe 2 septembrie. Actul normativ are în vedere modificarea anexei 4 din Hotărârea de Guvern din 28 iunie 2024 care stă la baza funcționării instituției.

Mai exact, numărul de posturi prevăzut de HG 731/2024 va fi mărit cu 7.884, dintre care 84 sunt în inspectoratele școlare, iar restul de 7.800 – în școli și pentru alte servicii din învățământul preuniversitar.

În urma adoptării hotărârii, la punctul trei din anexa 4 a HG 731/2024, care prevede angajații din instituțiile din subordinea ME, cum sunt inspectoratele școlare, ar urma să scrie: „3. Numărul maxim de posturi pentru instituţiile şi unităţile din subordinea Ministerului Educaţiei, finanţate integral de la bugetul de stat, este 7.646 de posturi”. În prezent, numărul prevăzut la acest punct este de 7.562.

  • Posturile noi ar urma să se înființeze după concursul de angajare. Cu alte cuvinte, cel puțin în acest an școlar, aceste posturi ar urma să fie ocupate prin detașări “în interesul învățământului”, cunoscute drept numiri din pix, politice, la mâna oamenilor politici din Ministerul Educației și inspectoratele școlare.

Pe posturile din inspectoratele școlare ar urma „să fie încadrate persoane care dețin competențe digitale avansate, responsabile cu verificarea, gestionarea, administrarea și prelucrarea datelor raportate de către unitățile de învățământ, precum și cu utilizarea și administrarea aplicațiilor și platformelor informatice”.

Iar noile posturi vin, potrivit notei de fundamentare a HG, în condițiile în care „inspectoratele școlare (viitoarele direcții județene de învățământ preuniversitar) potrivit atribuțiilor stabilite prin Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, au și obligația de a verifica acurateţea datelor raportate de către unitățile de învățământ în vederea sprijinirii elaborării de politici publice bazate pe date, de a susţine dezvoltarea şi administrarea resurselor educaţionale deschise şi a platformelor strategice din educaţie, de a coordona admiterea în licee, evaluările naţionale, examenele de certificare a calificărilor profesionale şi concursurile şcolare la nivelul unităţilor de învăţământ, precum și faptul că, în conformitate cu prevederile Legii nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, evaluările şi examenele naţionale vor fi în integralitate standardizate şi administrate în format digital începând cu anul şcolar 2027 – 2028”.

De asemenea în vederea coordonării și monitorizării implementării componentei din educație din PNRR la nivelul unităților de învățământ preuniversitar se impune suplimentarea numărului de posturi pentru inspectoratele şcolare pentru încadrarea persoanelor responsabile cu monitorizarea și implementarea proiectelor de investiţii/componentelor care fac obiectul finanţării din fonduri alocate din cadrul PNRR, precum și a procedurilor necesare pentru asigurarea principiului bunei gestiuni financiare”, mai scrie în nota de fundamentare (NF) a HG. 

DOCUMENT DESCARCĂ Proiect HG Suplimentare posturi – 23.08.2024:

DOCUMENT DESCARCĂ Notă de fundamentare – Proiect HG Suplimentare posturi – 23.08.2024:

Foto: © Darya Petrenko | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


3 comments
  1. Deci competentele digitale necesare lipsesc. Vor lipsi în continuare, pcr.

  2. Nu știți ce să mai inventați să vă puneți pilele la căldurile pe posturi bune
    jeguri ordinare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cei 5 pași pentru completarea fișei de înscriere la liceu 2024, prezentați de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Iași: Nu completa o opțiune nedorită înaintea unei opțiuni dorite! Cu cât poziția în ierarhie e mai jos, cu atât numărul de opțiuni trebuie să fie mai mare

Pentru completarea fișei de admitere la liceu 2024, primul pas recomandat elevilor de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Iași este să analizeze opțiunile: „Realizează o listă a liceelor…
Vezi articolul

Gala Cercetării Românești, program inițiat de fostul Minister al Cercetării, continuă „sub egida MEC, după reorganizarea instituțională”, dar nu se știe dacă și când va mai avea loc

Programul Gala Cercetării Românești, organizat în ultimii ani de fostul Minister al Cercetării, Inovării și Digitalizării, este „continuat sub egida MEC, după reorganizarea instituțională”, arată Ministerul Educației și Cercetării într-o…
Vezi articolul

Daniel David, despre noile planuri-cadru pentru liceu: Chiar pentru unele discipline, care au fost impuse prin lege, am putea să stabilim în timpul dezbaterii publice că nu se justifică ca discipline. Poate ar trebui să fie teme pe care să le ducem în disciplinele clasice

Noul ministru al Educației, Daniel David, a vorbit, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, despre noile planuri-cadru pentru liceu. Acesta a declarat că „pentru unele discipline, care au fost impuse…
Vezi articolul