Studiu: cutremurele pot contribui la formarea pepitelor de aur în mineralele de cuarț. Explicația cercetătorilor din Australia care au făcut o simulare în laborator

[jp_post_view]
Foto: © Afhunta | Dreamstime.com
Cutremurele pot provoca formarea unui câmp electric în cuarţ care duce la depunerea de pepite de aur, sugerează constatările unui studiu publicat în jurnalul ştiinţific Nature Geoscience, citat de EFE, scrie Agerpres.

O echipă de oameni de ştiinţă condusă de Universitatea Monash (Australia) a realizat experimente de laborator pentru a înţelege modul în care se formează unele depozite de aur, prin modelarea tensiunii piezoelectrice pe care ar putea-o produce cuarţul în timpul unui seism.

Cuarţul este un mineral piezoelectric, ceea ce înseamnă că generează un câmp electric atunci când este supus unui stres geologic, spre exemplu în timpul unui cutremur.

Pepitele de aur apar în special în „venele” de cuarţ, însă mecanismele care determină formarea lor nu sunt clare, potrivit Nature Geoscience.

Echipa de oameni de ştiinţă a realizat experimente de laborator cu cristale de cuarţ într-un fluid ce conţinea aur şi a reprodus undele seismice ale unui cutremur pentru a crea o tensiune piezoelectrică.

Foto: Science.org

Cercetătorii au constatat că s-a generat suficientă tensiune pentru a se declanşa depunerea aurului din lichid şi acumularea de nanoparticule de aur la suprafaţă.

Autorii au emis ipoteza că acest proces s-ar putea produce în mod natural – lichidul care conţine aur se infiltrează prin „venele” unui filon de cuarţ şi se formează pepite atunci când un cutremur generează un câmp electric în acesta.

Un nou strat de aur se poate forma ulterior, după depunerea iniţială, în urma altor evenimente piezoelectrice, au precizat cercetătorii, mai notează Agerpres.

Foto: © Afhunta | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Explicația Ligiei Deca despre ce a vrut să spună când a declarat „Chiar dacă un copil ar avea o zi proastă în ziua concursului de admitere, dacă el va fi ales de către liceu, are șansa din nou să concureze pe baza repartizării computerizate”

Ministrul Educației, Ligia Deca, a explicat ce a vrut să spună în briefingul de presă de joi, de la Guvern, când a făcut o afirmație care poate produce confuzie, legată…
Vezi articolul

Nature: Ce e de făcut atunci când știința produce numeroase recomandări privind acoperirea pierderilor educaționale cauzate de criza Covid-19, dar puțini le pun în practică? Profesorii să fie învățați încă din formarea inițială să apeleze în munca lor la studii și cercetări

Pandemia a provocat tulburări grave în procesul de învățare pentru 1,6 miliarde de elevi, iar pierderile de învățare sunt majore, însă puține școli și sisteme de învățământ fac eforturi substanțiale…
Vezi articolul

DOCUMENT Toate modificările din legea Bolojan cu efect asupra grădinițelor, școlilor, liceelor, universităților, profesorilor, elevilor, studenților și directorilor: comasări de școli, creșteri de norme, tăieri de burse și clase, plata cu ora și degrevări de normă

Creșterea normei didactice la învățământul preuniversitar cu 2 ore, tăierea și burselor pentru elevi și studenți, comasarea școlilor cu personalitate juridică, modificări privind plata cu ora, sau degrevări ale directorilor,…
Vezi articolul

Profesorul de Matematică Marius Perianu, director de școală: Noi, în școală, vrem să creăm oameni dezvoltați în foarte multe direcții. E ca și cum ai vrea să crești pești mari și frumoși într-un lac cu adâncime foarte mică, dar acolo nu va crește nimic / Să ai puterea să iei decizii în școala ta și pentru elevii tăi ar fi un mare plus adus educației

Elevii învață prea multe materii în școală, fără să să aibă timp să aprofundeze cunoștințele dobândite, atrage atenția profesorul Marius Perianu, coordonatorul lotului olimpic de juniori la Matematică și directorul…
Vezi articolul