Profesorii de la Universitatea Tehnică din Iași explică explozia pagerelor din Liban: „Unele sisteme de paging mai avansate permit trimiterea unui mesaj către dispozitive aflate în multiple locații geografice, folosind o rețea centralizată de transmisie”

[jp_post_view]
Pager care explodează / Foto: Generated using AI (ChatGPT) via G4Media.ro
Explozia pagerelor din Liban, care a făcut mii de victime, a creat controverse în lumea întreagă. Pe rețelele de socializare și în media, au început să circule teorii cu privire la modul în care precursoarele telefoanelor mobile ar fi fost transformate în arme periculoase, iar profesorii de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași explică situația, informează Ziarul de Iași, scrie G4Media.ro.

Ideea că mii de dispozitive electronice de tipul pagerelor ar putea primi simultan același mesaj sau semnal, așa cum se presupune că s-a întâmplat în Liban, este una cât se poate de realistă, explică profesorul Dănuț Burdia.

„Transmisie simultană: stația de bază emite un singur semnal radio care conține mesajul și mai multe coduri unice (capcode), corespunzătoare fiecărui pager destinat să primească mesajul. Apoi, există grupuri de pagere: mesajul este transmis folosind un «capcode» asociat unui grup, iar toate pagerele configurate pentru acel grup primesc simultan același semnal.

A treia posibilitate este folosirea rețelelor de paging centralizate. Astfel, unele sisteme de paging mai avansate permit trimiterea unui mesaj către dispozitive aflate în multiple locații geografice, folosind o rețea centralizată de transmisie”, a subliniat profesorul.

Citește articolul integral pe G4Media.ro.

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisori din vacanță. Elevi de clasele a III-a și a IV-a de la sat: Îmi doresc să înțeleg tot ce o să ne învețe doamna învățătoare / Mie mi-a lipsit doamna, mi-au lipsit colegii, mi-a lipsit banca, clasa, curtea școlii, școala, mi-a lipsit totul

Deși vacanța este de obicei cea mai așteptată perioadă dintr-un an școlar, după mai bine de un an de pandemie și școală întreruptă, copiii își doresc să revină la clasă,…
Vezi articolul

Eu nu îl consider program de intervenție remedială, spune Liliana Preoteasa despre Programul național pentru activități remediale, în valoare de 30 de milioane de euro, al cărui manager de proiect este / Deși este proiect pilot, nu se pilotează nimic pentru că nu există grup de control, singura metodă de evaluare fiind compararea notelor

Eu nu îl consider program de intervenție remedială, spune Liliana Preoteasa despre Programul național pentru activități remediale, în valoare de 30 de milioane de euro, fonduri europene, derulat în școli…
Vezi articolul

Inspectoratul Școlar Gorj anunță că va permite vizualizarea lucrărilor de la olimpiade doar după afișarea notei finale / Procedura ISJ ar putea fi lovită de nulitate pentru că e bazată pe Legea Educației nr. 1/2011 care este abrogată de 2 ani

Inspectoratul Școlar Gorj anunță că va permite de acum înainte vizualizarea lucrărilor de la olimpiade, după afișarea notei finale când nu mai poate fi modificată. În document se precizează că„…
Vezi articolul