Ziua de 3 ianuarie nu va fi zi liberă acordată de către guvern – surse / Ce zile libere sunt în 2025

[jp_post_view]
Foto: Edupedu.ro
Guvernul nu va mai face punte între zile libere vineri, pe 3 ianuarie, au declarat pentru G4Media surse guvernamentale. Asta înseamnă că angajații care vor să aibă liber prima săptămână din 2025 trebuie să își ia concediu pe 3 ianuarie.

În școli, angajații își pot lua concediu în perioada vacanțelor școlar, iar modulul 3 al acestui an școlar începe pe 8 ianuarie. Din cele 18 zile ale vacanței de iarnă, doar 5 zile sunt „lucrătoare”, 6 fiind sărbători legale, alte 6 zile de weekend, iar una stabilită prin HG zi liberă-punte.

Vacanța de iarnă a început pe 20 decembrie și se încheie pe 7 ianuarie 2025. În această vacanță nu sunt neapărat liberi și profesorii, sau cel puțin nu în toate aceste zile de vacanță, depinde fiecare cum și-a solicitat concediu.

Când începe școala după vacanța de iarnă și ce urmează în calendarul pentru elevi și profesori puteți citi aici.

Zilele libere legale din anul școlar 2024-2025, care pică în timpul săptămânii
  • 25 decembrie, miercuri – prima zi de Crăciun – ziua este în vacanța de iarnă;
  • 26 decembrie, joi – a doua zi de Crăciun – ziua este în vacanța de iarnă;
  • 1 ianuarie, miercuri – Anul Nou – ziua este în vacanța de iarnă;
  • 2 ianuarie, joi, Anul Nou – ziua este în vacanța de iarnă;
  • 6 ianuarie, luni – Botezul Domnului – Boboteaza – ziua este în vacanța de iarnă;
  • 7 ianuarie, marți – Soborul Sfântului Proroc Ioan Botezătorul – ziua este în vacanța de iarnă;
  • 24 ianuarie, vineri – Mica Unire;
  • 18 aprilie, vineri – Vinerea Mare – ziua este în vacanța de primăvară;
  • 21 aprilie, luni – a doua zi de Paște – ziua este în vacanța de primăvară;
  • 1 mai, joi – Ziua Muncii;
  • 9 iunie, luni – a doua zi de Rusalii;
  • 15 august, vineri – Adormirea Maicii Domnului – ziua este în vacanța de vară;

Zile suplimentare nelucrătoare, conform Contractului Colectiv de Muncăcare pică în timpul săptămânii

  • 22 aprilie, marți – a treia zi de Paște – ziua este în vacanța de primăvară;
  • 5 iunie, joi – Ziua Națională a Învățătorului
Anul școlar 2024—2025 este structurat astfel:

Modulul 1: de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;

Vacanța de toamnă: de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;

Modulul 2: de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;

Vacanța de iarnă: de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;

Modulul 3: de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

Vacanța de schi/mobilă: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie— 2 martie 2025;

Modulul 4: de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;

Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;

Modulul 5: de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;

Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a) și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.

Școala altfel și Săptămâna verde, potrivit ordinului nr. 3.694 din 1 februarie 2024

Art. 4. — „(1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 9 septembrie 2024—30 mai 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică, urmărind și scopul acestor programe.

(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Posibilitatea ca cei 3,5% din impozitul pe venit să fie direcționați și către școli de stat sau private, acreditate sau autorizate, prevedere într-o propunere legislativă – document / Destinația banilor, lăsată complet la dispoziția școlilor

Posibilitatea de direcționare a 3,5% din impozitul pe venit către bugetul unei școli de stat sau private, cu condiția ca aceasta să fie autorizată sau acreditată, pe modelul folosit acum…
Vezi articolul

Examenul de admitere la liceu să fie eliminat din lege, la fel și exmatricularea, iar diversitatea să fie promovată prin reglementări ulterioare – recomandările transmise de Consiliul Elevilor președintelui Iohannis, înainte de promulgarea Legii învățământului preuniversitar

Eliminarea examenului de admitere la liceu, eliminarea religiei ca disciplină la Bacalaureat, eliminarea exmatriculării de pe lista de sancțiuni aplicabile elevilor, dar și promovarea reală a diversității se numără printre…
Vezi articolul

Demisie în bloc a directorilor Colegiului German Goethe din București, după ce ministrul Educației a trimis acolo corpul de control. Profesorii și personalul nedidactic protestează în semn de solidaritate cu conducerea școlii

Demisie în bloc a celor trei directori ai Colegiului German Goethe din București, ca reacție la atitudinea „umilitoare” la care au fost supuși de Corpul de Control al Ministerului Educației,…
Vezi articolul

Distanțarea și izolarea socială a copiilor provocate de pandemie pot avea consecințe negative pe termen lung. Părinții nu sunt suficient de informați în legătură cu aceste riscuri – studiu în două școli din București

Distanţarea şi izolarea socială a copiilor provocate de pandemie pot avea consecinţe negative pe termen lung, deoarece le afectează starea de bine şi dezvoltarea, atât în plan fizic, fiziologic, cât…
Vezi articolul