Edupedu.ro
  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2025
  • Bac 2025
  • CartON
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate
Edupedu.ro

Știri la zi despre educație

  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2025
  • Bac 2025
  • CartON
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate

EduPedu.ro este o organizație non-profit și depinde de tine

Donează
  • BCR pentru comunitate
  • Învățământ Primar
  • Profesori

VIDEO Cu cât sunt implementate mai repede, cu atât mai bine, spune învățătoarea Niculina Grosu despre noțiunile de educație financiară predate transdisciplinar în proiectul LifeLab / Descarcă fișele didactice

Redacția
  • 16 ianuarie 2025
  • 5 minute read
[jp_post_view]
Foto: edupedu.ro
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
Elevii de la Școala Gimnazială „Bogdan Vodă” din Câmpulung Moldovenesc, județul Suceava, au făcut multe ore interactive după ce școala lor a ales să se implice în proiectul LifeLab by BCR. În lecția pe care o puteți vedea în secvențele video de mai jos, învățătoarea Niculina Grosu a utilizat pentru elevii săi din clasa pregătitoare metode transdisciplinare pentru a-i ajuta pe cei mici să înțeleagă importanța banilor și a economisirii. Copiii au trecut prin noțiuni și fapte istorice, au făcut calcule, au recunoscut valori și simboluri, au discutat despre comportamente adecvate și responsabile.

Ora a început cu vizionarea unui film educativ despre istoria banilor, oferindu-le copiilor o introducere captivantă în subiect. „Cred că vă este foarte clar că orice obiect are o valoare, iar pentru a calcula cu exactitate și a aprecia corect valoarea obiectelor, oamenii au inventat banii”, a explicat învățătoarea.

VIDEO Învățătoarea Niculina Grosu utilizează pentru elevii săi din clasa pregătitoare metode transdisciplinare pentru a-i ajuta să înțeleagă importanța banilor și a economisirii

Elevii au fost invitați să completeze o fișă de evaluare, exersând astfel noțiunile învățate.

Prin activități interactive, copiii au descoperit concepte esențiale despre troc, bancnote și personalitățile ilustrate pe acestea. Luca, unul dintre elevi, a identificat corect bancnota de 200 de lei, iar o colegă a recunoscut figura lui Nicolae Iorga pe bancnota de 1 leu.

„Eu cred că este nevoie de această educație financiară. Cu cât este implementată mai repede, cu atât mai bine, pentru că în acest fel ei vor prețui banii, vor cunoaște valoarea lor și sigur vor învăța să economisească încă de mici”, a subliniat Niculina Grosu.

Orice profesor, învățător sau educator poate descărca gratuit cele peste 300 de fișe didactice transdisciplinare de pe platforma școaladebani.ro. Sunt conforme cu programa școlară și au fost create de profesori pentru profesori, validate de inspectori școlari și experți educaționali, gata pentru aplicarea la clasă.

Caracterul transdisciplinar al noțiunilor importante despre bani și comportamente responsabile a fost subliniat și de directoarea școlii, Iulia Niță, care a făcut o paralelă cu lecțiile de religie: „Să știți că și la disciplina religie se poate discuta despre administrarea resurselor, la pilda talanților, extrapolând la înmulțirea și gestionarea inteligentă a banilor”.

În încheiere, elevii au notat pe flori de hârtie colorată cuvintele care le-au rămas în minte după această lecție, consolidând astfel învățăturile zilei. „În Școala Altfel cred că ar fi minunat ca fiecare copil să aibă prilejul de a vizita o bancă”, a propus învățătoarea.

Orele cu noțiuni și discuții care au o componentă de educație financiară de la Școala Gimnazială „Bogdan Vodă” din Câmpulung Moldovenesc arată că metodele transdisciplinare sunt esențiale pentru formarea unor comportamente responsabile încă din primii ani de școală. Prin astfel de inițiative, copiii învață nu doar să recunoască banii, ci și să-i administreze cu responsabilitate.

Proiectul LifeLab își propune să dezvolte abilități utile pentru viață, folosind activități practice și interactive. Conform declarațiilor profesorilor implicați, astfel de inițiative contribuie la formarea unei generații responsabile, care înțelege valoarea banilor și importanța unei planificări financiare corecte.

Inițiativele LifeLab demonstrează cum educația financiară poate fi integrată cu succes în curriculum și pot aduce schimbări pozitive în viața elevilor, pregătindu-i nu doar pentru viitoarele provocări academice, ci și pentru cele din viața reală.

Despre LifeLab

Programul LifeLab marchează un pas important pentru generațiile de elevi care vor fi mai bine pregătiți pentru provocările financiare ale viitorului, deschizând noi orizonturi în educația financiară prin abordarea interdisciplinară și colaborativă.

LifeLab 2.0. Cele 10 școli care au dezvoltat programul în anul școlar 2023-2024 sunt:

  • Colegiul Național „Radu Negru”, Făgăraș, Brașov
  • Școala Gimnazială Iernut, Mureș 
  • Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș, Mureș 
  • Liceul Tehnologic „Profesor Ilie Gavrilă”, Cioranii de Jos, Prahova 
  • Liceul Teoretic „Aurel Vlaicu” Breaza de Sus, Prahova 
  • Școala Gimnazială „I. A. Bassarabescu”, Ploiești, Prahova 
  • Școala Gimnazială „Bucșoaia”, Frasin, Suceava 
  • Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir”, Suceava 
  • Școala Gimnazială „Bogdan Vodă”, Câmpulung Moldovenesc, Suceava 
  • Școala Gimnazială Putna, Suceava
Citește și:
Predarea transdisciplinară a noțiunilor practice, din realitatea de zi cu zi, la Școala Gimnazială „Bogdan Vodă”, Câmpulung Moldovenesc – Profesoara Maria Mocriciuc: Părinții sunt încântați de ceea ce copiii spun sau fac acasă, observă că atitudinea și comportamentul lor față de bani s-au schimbat
VIDEO Trebuie să respectăm banul pentru ca el să poată să vină la noi – lecția model predată elevilor săi de profesoara Andreea Ilie, de la Colegiul Economic Suceava / Elevă: Pe mine cel mai tare mă pasionează și mă interesează să știu când să vând, cum să investesc, când să cumpăr
VIDEO Profesoara Andreea Claudia Andrieș, de la Colegiul Economic din Suceava: Informațiile acestea nu sunt limitate doar pentru elevi și cred că toată lumea are de învățat ceva, inclusiv noi, profesorii. Este un „must have”, cum spun tinerii, să știe cum să-și gestioneze finanțele în așa fel încât banii „să vorbească” pentru ei în mod plăcut
VIDEO Fast fashion la liceu. Fișă de lecție și teme de discuție captivante pentru clasa a XII-a, de la profesoara Florentina Sfichi pentru toți colegii cadre didactice / Gabriel Muntean, elev: Mi-ar plăcea să învăț la liceu cum să mă descurc la facultate, pentru că sunt sigur că o să-mi fie foarte greu
VIDEO Cum pot să fac cât mai mulți bani? – întrebarea lui Paul pentru profesorii săi / În școlile implicate în proiectul LifeLab, elevii află mai multe despre bani și despre situații reale de viață
DESCARCĂ Fișe cu secvențe de lecție pentru clasele primare / Profesoara Ionela Leonte: Am adoptat această tehnică pentru a face mai plăcută și mai pe înțelesul copiilor terminologia aceasta bancară – video
VIDEO Dacă permanent vom face lucrul acesta, sigur că va fi un plus pentru educația copiilor – Aurica Chidoveț, profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială Mitropolit „Iacob Putneanul” din Putna, județul Suceava
VIDEO Cum să menții atenția elevilor la clasa pregătitoare o oră întreagă – metodă inter și transdisciplinară / Profesoara Corina Dudilă: Am fost plăcut surprinsă să aflu că au foarte multe informații legate de bani / Profesoara Carla San: Acest curs m-a ajutat și pe mine să îmi sedimentez anumite cunoștințe și să le pot preda mai departe
VIDEO Excursie în Europa în clasa a II-a. Elevii învățătoarei Nina Pop și-au planificat singuri cazarea, ce să viziteze, transportul și bugetul, după ce deja de un an au „banii clasei” și pentru anul viitor plănuiesc să facă și investiții
VIDEO Implicarea elevilor crește la orele de Limba și literatura română, atunci când discutăm despre bani, spune profesoara Alexandra Dălălău, de la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș, școală LifeLab 2024
VIDEO Nu putem lăsa hazardul să ne conducă în viața noastră. Altminteri am fi niște bărci purtate de valurile mării acesteia agitate în zone necunoscute – profesorul Ioan Streza de la Colegiul Național „Radu Negru” Făgăraș, despre cum face educație financiară inclusiv la disciplina Istorie
VIDEO Mihai Boș, profesor de Matematică: Nu mergem pe conținuturi din manuale, trebuie să formăm competențe, iar acestea se pot forma prin conținuturile alese de noi
VIDEO Discuții aplicate și utile despre bani, la ora de Informatică. Fișă cu secvență de lecție pentru clasa a VII-a: structura liniară în Turbo Pascal – descarcă fișe pentru toate disciplinele și ciclurile de studiu
VIDEO Un coș plin cu mere, material didactic la clasa a IV-a / Director: Este o secvență pe care o putem integra la orice disciplină, validă atunci când tu, dascălul, rezonezi cu nevoile copilului
VIDEO Ultima noapte de cheltuială, lecția predată la clasa a XI-a pe care orice profesor o poate aplica – descarcă fișa / Daniel Burlacu, directorul Liceului Tehnologic Ciorani: Foarte mulți elevi își doresc foarte mulți bani rapid, fără să știe ce presupune parcursul acesta
0
0
0
Share 0
Tweet 0
Share 0

Edupedu.ro este și pe Google News

ABONEAZĂ-TE
Redacția

Redacția EduPedu.ro - Tot ce e important să știi pentru Educația copilului tău. Află în timp real ce decizii iau autoritățile și cum influențează ele viața de zi cu zi a școlii și viața pe termen mediu și lung a românilor.

You May Also Like
Scădere dramatică a numărului copiilor de grădiniță
  • Profesori
  • 2 minute read
  • 3 comments

Prezenţa şi programul de lucru al profesorilor în şcoli, în perioada suspendării cursurilor, vor fi stabilite de directorii unităţilor de învăţământ, precizează Ministerul Educaţiei

  • Mihai Peticilă
  • 10 martie 2020
Programul de lucru al profesorilor în şcoli, în perioada suspendării cursurilor, va fi stabilit de directorii unităţilor de învăţământ, potrivit unei circulare trimisă de Ministerul Educaţiei în teritoriu. Secretarul de…
Vezi articolul
  • Profesori
  • Știri
  • 3 minute read
  • No comments

Titularizare 2023. Subiectele și baremele pentru consilierii școlari. Ce înseamnă consilierea cadrelor didactice și distincția dintre abuzul de putere și bullying – cerințe pentru candidați

  • Redacția
  • 12 iulie 2023
Subiectele și baremele de la concursul de Titularizare 2023 au fost publicate de Ministerul Educației. Miercuri, 12 iulie, a fost organizată proba scrisă a concursului național pentru ocuparea posturilor didactice.…
Vezi articolul
  • Profesori
  • Știri
  • 4 minute read
  • 9 comments

Sporul de doctorat pentru profesori să fie plătit în urma unei verificări anuale, nu lunare / Modificarea tuturor fișelor de post ar duce la o birocratizare excesivă – proiect al Ministerului Educației care vrea să modifice ordonanța Ciolacu

  • Redacția
  • 6 februarie 2024
Pentru plata sporului de doctorat pentru profesorii din învățământul preuniversitar și superior verificarea se va face printr-o evaluarea anuală, nu lunară, așa cum este prevăzut în prezent, potrivit unui proiect de…
Vezi articolul
  • Evaluare Națională 2025
  • Profesori
  • Știri
  • 3 minute read
  • 7 comments

Ministrul educației anunță că a fost în vizită într-un centru de corectare a lucrărilor de la Evaluarea Națională și a preluat feedbackul profesorilor, fără să spună niciun cuvânt despre ce i-au spus aceștia

  • Ștefan Lefter
  • 28 iunie 2024
Ministrul educației, Ligia Deca, a fost în vizită într-un centru de corectare a lucrărilor de la Evaluarea Națională din București, după cum anunță oficialul într-o postare pe Facebook. Deca precizează…
Vezi articolul
  • Evaluare Națională 2025
  • Învățământ Primar
  • 1 minute read
  • No comments

Evaluare Națională clasa a II-a 2025. Subiectele la Limba română – scris și citit pentru minoritățile maghiară, rromani, cehă, germană, italiană, sârbă, slovacă și ucraineană

  • Andrei Popa
  • 16 mai 2025
Ministerul Educației și Cercetării a publicat la ora 14 subiectele la proba de scris și citit – limbi materne ale minorităților naționale. Elevii de clasa a II-a au susținut vineri,…
Vezi articolul
  • Gimnaziu
  • Învățământ Primar
  • Liceu
  • 2 minute read
  • No comments

Activități sportive gratuite pentru elevi, după orele de curs / Școlile din București se pot înscrie până pe 12 iunie în programul „Sport în Școală”

  • Laura Cononenco
  • 4 iunie 2025
Școlile din Capitală se pot înscrie la a doua sesiune a programului „Sport în Școală”, organizat de Primăria Municipiului București, prin PROEDUS – Centrul de Proiecte Educaționale și Sportive București.…
Vezi articolul
COPYRIGHT

Pentru că scrieți despre educație, sau cu atât mai mult datorită acestui lucru, ar fi util să citați cu link, atunci când preluați un articol, părți dintr-un articol sau o idee care v-a inspirat. Noi, la EduPedu.ro ne-am asumat această conduită etică și sperăm că și publicațiile cu mult mai multă experiență vor face la fel. Ne bucurăm că găsiți subiecte interesante pe Edupedu.ro și suntem siguri că înțelegeți rugămintea noastră de a cita sursa (cu link), ca o declarație reciprocă de respect și profesionalism. Vă mulțumim!

DESPRE NOI

EduPedu.ro este o publicație online care găzduiește exclusiv articole din domeniul educației și cercetării. Urmărim constant cum sunt educați copiii noștri, cine și cum face politicile din educație și cercetare, cine și cum îi formează pe profesori, cât de adecvate la lumea în care trăim sunt sistemele de educație și cercetare.

CONTACT REDACȚIE

Adrese e-mail
raluca.pantazi@edupedu.ro
mihai.peticila@edupedu.ro
costin.ionescu@edupedu.ro
alexa.stanescu@edupedu.ro
diana.ghimisi@edupedu.ro
stefan.lefter@edupedu.ro
ramona.florea@edupedu.ro

Notă de informare cu privire la prelucrarea de date personale prin intermediul site-ului

Politica de cookie

Modifică setarile cookie-urilor

Publicitate și parteneriate

Adresă de e-mail
comunicare@edupedu.ro

Total
0
Share
0
0
0
0
0
0