PROIECT Planurile-cadru de liceu 2025 pentru Matematică-Informatică, Real, puse în dezbatere de Ministerul Educației – FOTO DOCUMENT

[jp_post_view]
Proiect planuri-cadru liceu 2025 Mate-Info – MEC / Foto: captură document
Proiectele de planuri-cadru pentru liceu 2025 au fost publicate în consultare publică de Ministerul Educației vineri seară, 31 ianuarie. Documentul care conțin propunerile de număr de ore pentru specializarea Mate-Info (profil real) este mai jos din articol.

Aceste planuri-cadru vor fi aplicate în forma care va rezulta după dezbatere, conform declarațiilor conducerii Ministerului Educației și Cercetării, din anul școlar 2026-2027. Dacă va fi așa, elevii care sunt acum clasa a VII-a vor fi primii care vor avea orarul făcut pe baza acestor noi planuri-cadru. Aceștia vor fi cei care, atunci când vor ajunge la finalul clasei a XII-a, vor susține primul Bacalaureat modificat pe baza actualei legi a educației.

FOTO DOCUMENT Proiect planuri-cadru de liceu 2025 – Matematică-Informatică (sursa):
Distribuția orelor pe săptămână:

Limba și comunicare:

  • Limba și literatura română: 3 ore (clasele IX-X), 2 ore (clasele XI-XII)
  • Limba modernă 1: 2 ore
  • Limba modernă 2: 1 oră

Matematică și științe ale naturii:

  • Matematică: 4 ore (clasele IX-XII)
  • Fizică: 3 ore (IX-X), 2 ore (XI-XII)
  • Chimie: 2 ore (IX-X), 1 oră în XI-XII
  • Biologie: 1 oră (IX-XI), eliminată în cls. XII

Om și societate:

  • Istorie: 1 oră (doar clasele IX-X)
  • Geografie: 1 oră (doar clasele IX-X)
  • Religie: 1 oră/săptămână
  • Discipline socio-umane: 1 oră/săptămână

Arte:

  • Educație muzicală/vizuală: 1 oră (IX-X)

Educație fizică și sport:

  • Sport: 1 oră/săptămână

Tehnologii:

  • TIC: 1 oră (IX-XII)
  • Informatică: 2 ore (IX-X), 3 ore (XI-XII)

Consiliere și orientare:

  • Dezvoltare personală și consiliere în carieră: 1 oră/săptămână

Curriculum de specialitate flexibil:

  • Clasele IX-X: 1 oră
  • Clasele XI-XII: 2-3 ore

Total ore săptămânale Mate-Info – PROIECT Planuri-cadru 2025:

  • Clasele IX-X: 28-30 ore
  • Clasele XI-XII: 29-32 ore

Articol în curs de actualizare.


6 comments
  1. Informatica optionala si religia in trunchiul comun la mate-info ? Ce fel de absolventi vreti sa scoateti ?
    Daca intr-o clasa sunt elevi de la mai multe confesiuni cum procedati ? Dar cei care se declara atei si considera religia o insiruire de aberatii debitate de niste indoctrinati ?
    Prea multe ore prevazute la clasele XI-XII. Ar trebui ca levii sa aiba mai mult timp pentru studiu individual.

    1. Tovule, nu amesteca mere cu pere! Informatica are rolul ei (important) dar Religia ține de altă sferă, nu o poți compara cu orice altă disciplină! Dacă ești bolșevic, îi dai cu clișeul ăla marxist de iddiot ”religia – opiumul popoarelor”. Dacă ești om cinstit, trebuie să recunoști rolul credinței în civiliazația umană!

      1. T Herdelea : nu te aprinde ca un condamnat la ardere pe rug (deh… tot religia e de vină aici).

        La ce bun să se ”studieze” religia in școală? E cumva vreo știință? Nu e – asta dacă nu știai.
        Așa că locul ei ar fi la biserică nu in băncile școlii ca o intoarecere cu sute de ani in timp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

De ce este important studiul Holocaustului în școli? Marcel Bartic, profesor de istorie de liceu: Vorbim despre cetățeni români care au locuit lângă noi, au fost vecini cu noi, au fost colegi, nu de alt popor

Senatul a primit recent în calitate de cameră decizională o propunere legislativă adoptată de Camera Deputaților care prevede studierea obligatorie a Istoriei evreilor și a Holocaustului. Marcel Bartic este profesor…
Vezi articolul

Sergiu Jiduc, specialist de mediu cu un master of science la Imperial College London, despre propunerea Ministerului Educației de eliminare a Geografiei din trunchiul comun la clasele a XI-a și a XII-a: Este o șansă ratată și ar avea consecințe pe termen lung, nu doar asupra educației

Specialistul în științele mediului Sergiu Jiduc, i-a adresat o scrisoare ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, consultată de Edupedu.ro, în care critică propunerile pentru planurile-cadru de liceu care presupun și…
Vezi articolul

Daniel David către Adrian Cioroianu: Modelul actual de predare a Istoriei la liceu „ne produce analfabeți funcțional după liceu, oameni care știu pseudo-istorie, oameni care vorbesc despre dacopatii”

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, susține că modelul actual de predare al istoriei produce „analfabeți funcțional și oameni care știu pseudo-istorie”, potrivit declarațiilor din emisiunea Jurnalul de seară, de…
Vezi articolul

Profesorii vor avea parte de formare și sprijin de la specialiștii EFdeN și experții din mediul academic. Programul EFdeTeach a început la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București cu primul curs opțional de sustenabilitate pentru liceeni

„SustenAbilitate 2.0” este primul curs opțional dedicat elevilor de liceu care explorează în mod aplicat și inovator conceptele de sustenabilitate, potrivit celor de la EFdeN. Organizația anunță că la Colegiul…
Vezi articolul