Profesoara Mihaela Curcan: Dacă nu avem un feedback constant al competențelor, copiii vor învăța numai pentru proxima situație, adică pentru obținerea unei note la un examen

[jp_post_view]
Foto: Mihaela Curcan / captură TVR Craiova – Facebook
Mihaela Curcan, profesoară de geografie la Colegiul Național „Frații Buzești” din Craiova, a vorbit, la TVR Craiova, despre necesitatea unui feedback în evaluarea competențelor. „Introducem discipline noi, introducem conținuturi noi, alegem noi și noi competențe, competențe care să răspundă cerințelor de pe piața muncii de la momentul acesta. Dar aceste competențe trebuie evaluate.”

Mihaela Curcan mai spune că nu-i învață pe elevi numai pentru examenul care urmează să vină în 1-2 ani, ci pentru viață:

„Dumneavoastră vorbiți de analfabetism funcțional, așa este. Avem o rată foarte mare de analfabeți funcțional, dar care este cauza? Vedeți, introducem discipline noi, introducem conținuturi noi, alegem noi și noi competențe, competențe care să răspundă cerințelor de pe piața muncii de la momentul acesta. Dar aceste competențe trebuie evaluate.

Noi trebuie să avem un feedback constant în evaluarea acestor competențe, pentru că, dacă nu avem un feedback constant, copiii vor învăța numai pentru proxima situație, adică pentru obținerea unei note la un examen. Ori dezideratul oricărei societăți, la momentul acesta, o societate care se dorește a fi dezvoltată cu tineri responsabili, cu adulți dezvoltați echilibrat, este învățarea pe tot parcursul vieții. Noi le spunem la școală că noi îi învățăm pentru viață. Încercăm să aducem în discuție elemente din viața de zi cu zi, situații, contexte în care ei pot fi plasați în viața de zi cu zi. Și nu-i învățăm numai pentru examenul ce va să vină peste un an, peste 2 ani”, a declarat profesoara

Profesorul Radu Gologan este de părere că „principala problemă cu Matematica în clasele mai mari provine din felul în care sunt organizate examenele”. Acesta a declarat pentru TVR Info că subiectele de la Evaluarea Națională și de la examenul național de Bacalaureat „verifică nişte reţete”.

„Cred că principala problemă cu Matematica în clasele mai mari provine din felul în care sunt organizate examenele: examenul naţional şi examenul de bacalaureat. Subiectele acestor examene, în loc să trezească sau să verifice intuiţia şi cultura matematică a copiilor, verifică nişte reţete”, a declarat cadrul didactic.

În decembrie 2024, profesorul de matematică Flavian Georgescu a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „orele trebuie să fie mult mai practice”. „Evident, copiii au nevoie să înțeleagă practic cum stau lucrurile și la ce le folosesc. Noi nu mai putem veni să fim niște mașini de scris în fața lor”, a precizat acesta.

Citește și:
Profesorul Radu Gologan: Principala problemă cu Matematica în clasele mai mari provine din felul în care sunt organizate examenele naționale. Subiectele acestor examene verifică nişte reţete

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Guvernul Ciolacu taie o treime din finanțarea de 15% din cheltuielile bugetului general consolidat, prevăzută în legile Deca-Iohannis – proiect / Pentru al 13-lea an consecutiv, bugetul Educației nu primește cât este prevăzut în lege 

Guvernul Ciolacu taie o treime din finanțarea pentru cheltuielile pentru Educație, de la 15% din cheltuielile bugetului general consolidat, la minimum 10%, potrivit ordonanței de urgență „trenuleț”, pusă miercuri în…
Vezi articolul

Două dezacorduri ale ministrului Educației, în aceeași conferință: „Educatorii pot veni la aceste grădinițe de vară în afara salariului pe care îl primește” / „Aceste norme pe care Ministerul Educației, Ministerul Sănătății și Ministerul Muncii le va publica”

Ministrul Educației a făcut două greșeli gramaticale în conferința de presă susținută astăzi, 14 iunie, cu o zi înainte de examenul la Limba și literatura română pe care îl vor…
Vezi articolul

Valeriu Gheorghiță: Luăm în calcul decizia de a permite administrarea dozei a III-a pentru toată populația, din octombrie. Tulpina Delta se transmite la fel de repede precum pojarul sau vărsatul de vânt

Coordonatorul campaniei de vaccinare, Valeriu Gheorgiță, a declarat, după creșterea bruscă a numărului de cazuri noi, că în acest moment “nu se întrevede o posibilitate de stagnare a creșterii numărului de cazuri”, potrivit…
Vezi articolul

Premierul Cîțu, despre intrarea școlilor în online: Și anul trecut am avut o vacanță prelungită care a ajutat și a redus valul 3, dacă ajungem acolo vom lua această decizie / Despre cele 4 mii de cazuri de infectare din școli: Ăsta este un semnal pentru profesori că ar trebui să se vaccineze

„Și anul trecut am avut o vacanță prelungită care a ajutat și a redus valul 3, dacă ajungem acolo vom lua această decizie”, a declarat premierul Florin Cîțu la Digi…
Vezi articolul