Membrii și președintele unei comisii CNATDCU își vor putea pierde calitatea dacă nu respectă termenele de evaluare a dosarelor de doctorat sau abilitare / Prevederi suplimentare pentru Metodologia de acordare a atestatului de abilitare – Proiecte

[jp_post_view]
Foto: © Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.com
Președintele unei comisii de specialitate a CNATDCU, forul responsabil cu atestarea titlurilor și diplomelor universitare, va putea nominaliza experți externi pentru evaluarea dosarelor de abilitare. Iar președintele CNATDCU va putea propune ministrului Educației și Cercetării să completeze componența consiliului general sau a comisiilor acestui for cu noi membri, potrivit unor proiecte de ordin puse în consultare de Minister.

Astfel, un prim proiect de ordin vizează modificarea și completarea Regulamentului Comisiei Naționale de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU). Una dintre schimbări prevede suplimentarea condițiilor în care încetează calitatea de membru CNATDCU sau de președinte al forului, în caz că nu respectă termenele prevăzute.

Mai precis, este modificat Art. 39 alin. 1, prin adăugarea a două condiții:

”(1) Procedura de încetare a calității de membru CNATDCU, inclusiv a calității de președinte al comisiei de specialitate, înainte de terminarea mandatului se desfășoară în următoarele condiții: (…)

  • f) în cazul în care președintele comisiei de specialitate nu întocmește referatul sintetic în termenul prevăzut de metodologiile aplicabile;
  • g) în cazul nerespectării eventualelor prelungiri acordate membrilor pentru depășirea termenelor de evaluare a dosarelor de doctorat și a tezelor de abilitare.”

În cadrul aceluiași proiect, o altă propunere vizează posibilitatea ca președintele CNATDCU să poată propună ministrului completarea componenței nominale a consiliului general și a comisiilor de specialitate cu noi membri. În forma actuală a Regulamentului se arată doar că ministrul Educației poate dispune completarea comisiilor și în timpul derulării unui mandat al CNATDCU.

Și același proiect include o a treia modificare, ce permite președintelui unei comisii de specialitate posibilitatea ca, „pentru motive temeinice”, să ăpată prelungi o singură dată perioada alocată pentru evaluarea dosarelor de doctorat și a tezelor de abilitare.

Un al doilea proiect de Ordin vizează modificarea Metodologiei privind acordarea atestatului de abilitare.

Sunt introduse două modificări:

  • Tot în „cazuri bine justificate”, președintele comisiei de specialitate a CNATDCU „va putea nominaliza ca evaluatori şi experți selectați din Registrul de experți CNATDCU”. Dacă Registrul nu include specialiști disponibili în domeniul respectiv, „pot fi numiți și experți externi pe durată determinată prin ordin al ministrului educaţiei și cercetării, la propunerea Consiliului General al CNATDCU.”
  • În cazul comisiilor de contestație, activitatea acestora va fi coordonată de un președinte desemnat prin decizie CNATDCU, atunci când forul aprobă comisia de contestație.
Proiect de ordin – Modificarea Regulamentului de organizare și funcționare CNATDCU:
Proiect de ordin – Modificarea și completarea Metodologiei de acordare a atestatului de abilitare:

Foto: © Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
schimbarea stilului de viață în perioada epidemiei

Rectorul UBB, Daniel David, critică Guvernul și Ministerul Educației că au tăiat locuri bugetate la master și doctorat, atât la nivel național, cât și de la singura universitate românească prezentă în topul Academic Shanghai Ranking 2022

Rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca are o reacție critică la adresa Ministerului Educației și a Guvernului care au tăiat locuri de la master și doctorat la nivel națională, dar și…
Vezi articolul

DOCUMENT Cererea de înscriere/reînscriere în rețeaua de școli-pilot care folosesc catalogul electronic în anul școlar 2023-2024. Solicitările se trimit la Inspectoratele Școlare Județene până pe 10 iulie, anunță Ministerul Educației

Școlile se pot înscrie sau reînscrie în rețeaua de unități – pilot care utilizează exclusiv catalogul electronic în anul școlar 2023-2024 până pe pe 10 iulie, printr-o solicitare adresată Inspectoratului…
Vezi articolul