O oră de muzica pe săptămână la liceu, în clasele IX-X, iar profesorii de corepetiție să poată pune note – propuneri dintr-o petiție online care are peste 2.500 de semnături

[jp_post_view]
Foto: © Marsia16 | Dreamstime.com
Peste 2.500 de persoane au semnat o petiție prin care se solicită Ministerului Educației modificarea proiectelor noilor Planuri-cadru pentru liceu, aflate în dezbatere publică până joi, 6 martie. Printre principalele cereri se numără menținerea unei ore săptămânale de Educație muzicală în clasele a IX-a și a X-a, în special pentru filierele umanistă, sportivă și pedagogică, unde disciplina a fost redusă la jumătate de oră sau eliminată complet.

Petiția inițiată de conferențiarul universitar dr. Bogdan Vodă de la Universitatea Națională de Muzică din București și la Colegiul Național de Muzică „George Enescu” solicită introducerea disciplinei Educație artistică în clasele a XI-a și a XII-a, combinând muzică, arte plastice și artă teatrală pentru liceele cu profil umanist, sportiv și pedagogic.

O altă revendicare vizează păstrarea dreptului profesorilor de corepetiție din învățământul vocațional muzical de a nota elevii în catalog la liceele de specialitate, după ce în proiectul aflat în dezbatere nu mai apare rubrica de notare pentru această disciplină.

În plus, semnatarii cer clarificări privind dreptul elevilor de la liceele vocaționale muzicale de a studia jazz și pop instrumental, nu doar vocal, așa cum este specificat în proiectul noilor planuri-cadru.

Amintim că mai multe instituții din domeniul educației muzicale din România au transmis Ministerului Educației un memoriu privind planurile-cadru pentru liceu, sub formă de pachet de documente cu observații și propuneri, obținut de Edupedu.ro. Semnatarii atrag atenția asupra rolului educației muzicale în formarea tinerilor și formulează mai multe propuneri pentru menținerea și extinderea acesteia în învățământul liceal, inclusiv dotarea școlilor cu instrumente muzicale și ore de jazz-pop la vocațional.

  • Este vorba de poziția reprezentanților de la Universitatea Națională de Muzică din București, Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași și Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România (UCMR).

Instituțiile semnatare subliniază că muzica nu este doar o disciplină artistică, ci contribuie la „dezvoltarea holistică” a elevilor, implicând „corpul, intelectul și afectivitatea”, așa cum arată cercetările recente în domeniul Cogniției muzicale. În memoriul transmis, se menționează că reducerea drastică a orelor de Educație muzicală propusă în planurile-cadru „impietează asupra calității învățământului liceal” și „diminuează competențele transversale pe care angajatorii le consideră astăzi esențiale”​ – detalii aici.

Foto: © Marsia16 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Echipa MYBIT, formată din eleve de la Colegiul Național Ferdinand I, Bacău, a câștigat finala regională europeană a Technovation Girls 2024 cu un proiect de educație sexuală / Medeea: Ne dorim să ajungă în școli, să fie implementată astfel încât profesorii să poată veni cu aplicația, să le prezinte copiilor

Echipa MYBIT divizia Senior, cu proiectul TeenTalk, a câștigat titlul Europe Regional Winner în penultima etapă din cadrul evenimentului internațional Technovation Girls 2024, potrivit Adfaber. Proiectul lor a fost unui…
Vezi articolul

Geografia României va fi disciplină separată la liceu, spune ministrul Daniel David, după întâlniri cu decanii de facultăți, Academia Română și societatea de profil: Un lucru pe care mi l-am dorit de la început

Geografia României va fi disciplină separată la liceu, „lucru pe care mi l-am dorit de la început”, spune ministrul Daniel David, după întâlniri de lucru cu decanii de facultăți, reprezentanți…
Vezi articolul

Profesorii vor avea parte de formare și sprijin de la specialiștii EFdeN și experții din mediul academic. Programul EFdeTeach a început la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București cu primul curs opțional de sustenabilitate pentru liceeni

„SustenAbilitate 2.0” este primul curs opțional dedicat elevilor de liceu care explorează în mod aplicat și inovator conceptele de sustenabilitate, potrivit celor de la EFdeN. Organizația anunță că la Colegiul…
Vezi articolul

Studenți români de la Harvard sau MIT, foști olimpici, provoacă elevii la o olimpiadă de științe online, gratuit, pe o platformă construită chiar de ei / Înscrierile pentru prima ediție, până pe 28 februarie

Peste 100 de studenți, masteranzi, foști olimpici români, actuali studenți la universități de prestigiu din țară sau din lume, cum ar fi Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din…
Vezi articolul