Profesorii au acces gratuit la resurse pentru organizarea de activități care îi învață pe elevi cum să-și gestioneze emoțiile / Materialele oferite de UNICEF, disponibile online până pe 20 aprilie

[jp_post_view]
Foto: UNICEF
Profesorii pot să acceseze resurse pentru organizarea de activități care sprijină dezvoltarea și echilibrul emoțional al elevilor, oferite de UNICEF și Fundația Romanian Angel Appeal de Ziua Internațională a Fericirii, celebrată anual pe 20 martie, potrivit unui comunicat de presă.

Cele 10 activități propuse „sunt ușor de implementat, pe modelul World’s Largest Lesson (Cea mai mare lecție din lume)” și pot fi utilizate de cadrele didactice, consilierii școlari și alți profesioniști care lucrează cu tineri, pentru a sprijini dezvoltarea și echilibrul emoțional al elevilor.

„Desfășurând activitățile propuse, copiii, sub îndrumarea profesioniștilor, învăță împreună aspecte importante despre cum să-și gestioneze emoțiile, cum să facă față stresului și cum să construiască relații sănătoase”, a declarat Reprezentanta UNICEF în România, Anna Riatti.

„Demersul vine ca răspuns la provocările de gestionare a emoțiilor și a stresului în rândul tinerilor, dar și la semnalele cadrelor didactice și a profesioniștilor care lucrează cu tinerii și care nu dispun de suficiente resurse pentru a-i sprijini”, mai transmit reprezentanții UNICEF.

Activitățile vor putea fi organizate pentru elevi și tineri cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani, atât în școli, cât și în alte spații, precum centre de tineret, spații ale ONG-urilor sau ale instituțiilor publice frecventate de tineri.

Tematicile abordate sunt diverse, de la identificarea și înțelegerea emoțiilor și tehnici de autoreglare emoțională, până la utilizarea unui instrument de identificare precoce a riscurilor de sănătate mintală, adaptat pre-adolescenților și adolescenților.


Cele 10 activități propuse sunt următoarele:
  • Valori personale
  • Introducerea conceptului de reziliență
  • Bingo de valori
  • Bucuria schimbării
  • Jocul rolurilor empatice
  • A spune nu
  • Stiluri de gândire
  • Înțelegerea furiei
  • Linia oarbă
  • Observarea și descrierea emoțiilor ce ne copleșesc

Inițiativa face parte din proiectul „Crearea unui model funcțional de intervenție pentru sănătate mintală și sprijin psihosocial pentru copii și adolescenți”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii și elevii din România sunt invitați să se înscrie online la provocarea mondială de programare creativă BEBRAS International Challenge organizată de ECDL/ICDL în România / Profesorii se pot înscrie până pe până pe 1 octombrie, iar elevii în perioada 09-15 octombrie (P)

Cel mai mare eveniment global de programare creativă BEBRAS International Challenge este organizat anual de ECDL/ICDL în România. BEBRAS îşi propune să introducă elevii de toate vârstele în domeniul gândirii computaţionale şi…
Vezi articolul

Diplomele de la olimpiade, semnate de fostul secretar de stat Florian Lixandru, vor fi retrase și înlocuite cât mai repede, spune secretarul de stat Zoltan Kallos: Copiii nu vor avea de suferit, rezultatele rămân. Inspectoratele pot da o adeverință până la eliberarea diplomei

Ministerul Educației și Cercetării a solicitat retragerea și înlocuirea diplomelor semnate de fostul secretar de stat Florian Lixandru, oferite elevilor participanți la olimpiadele naționale în perioada 3 aprilie – 28…
Vezi articolul

Ludovic Orban se contrazice cu privire la motivele menținerii after school-urilor deschise și închiderii școlilor: În after school-uri nu a existat un număr semnificativ de infectări și after school-urile sunt în afara procesului educațional / Nu prezența la școală pune probleme de infectare

Ludovic Orban folosește același argument pentru a motiva atât decizia de menținere deschisă a after school-urilor, cât și pe cea de închidere a școlilor. „After school-urile sunt în afara procesului,…
Vezi articolul

Universitatea Columbia, acuzată de antisemitism în contextul conflictului Israel-Hamas, și-a apărat poziția în fața Congresului SUA: instituția „se străduiește să fie un loc lipsit de ură și discriminare”

Rectorul Universităţii Columbia din New York a apărat miercuri în faţa Congresului american lupta dusă împotriva antisemitismului în campusul acestei instituții de învăţământ superior, afectată la fel ca multe altele…
Vezi articolul