Profesorii de limba franceză vor fi formați până în 2028 într-un program al Ministerului Educației și Organizației Internaționale a Francofoniei, anunță Daniel David după o întâlnire cu trei ambasadori, șeful OIF Europa Centrală-Est și președintele AUF

[jp_post_view]
Foto: Ministerul Educației și Cercetării
Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat miercuri, 19 martie, că profesorii de limba franceză din România vor beneficia de programe de formare până în anul 2028, în cadrul unui parteneriat semnat între Ministerul Educației și Cercetării (MEC) și Organizația Internațională a Francofoniei (OIF). Anunțul a fost făcut în urma unei întâlniri oficiale cu reprezentanți ai Grupului Ambasadelor, Delegațiilor și Institutelor Francofone din România (GADIF), organizate în contextul celebrării Zilei Internaționale a Francofoniei.

În cadrul reuniunii, la care au participat ambasadorii Marocului, Elveției și Vietnamului, alături de reprezentanți ai OIF și Agenției Universitare a Francofoniei (AUF), a fost discutată necesitatea consolidării cooperării între Ministerul Educației și membrii GADIF pentru promovarea limbii franceze în învățământul românesc.

Potrivit datelor prezentate, limba franceză este studiată de aproximativ 1,1 milioane de elevi din România, fiind prima opțiune ca limbă modernă secundară. Noile planuri-cadru pentru liceu, care urmează să fie adoptate în perioada imediat următoare, vor aduce modificări în abordarea predării limbilor străine, oferind profesorilor și elevilor posibilitatea de a alege conținuturi adaptate nevoilor educaționale, mai scrie în comunicatul MEC.

Redăm comunicatul integral al ministerului Educației și Cercetării (MEC):

Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a avut astăzi, 19 martie, o întrevedere cu Grupul Ambasadelor, Delegațiilor și Institutelor Francofone din România (GADIF), în contextul celebrării Zilei Internaționale a Francofoniei (20 martie).

Din delegația GADIF, condusă de E.S. domnul Hassan Abouyoub, ambasadorul Regatului Maroc la București și președinte GADIF, au mai făcut parte:

  • E.S. domnul Do Duc Thanh, ambasadorul Republicii Socialiste Vietnam în România și vicepreședinte GADIF;
  • E.S. Massimo Baggi, ambasadorul Confederației Elvețiene în România și trezorier GADIF,
  • Eric Poppe, Reprezentantul pentru Europa Centrală și de Est al Organizației Internaționale a Francofoniei (OIF);
  • prof. univ. dr. Sorin Mihai Cîmpeanu, președintele Agenției Universitare a Francofoniei.

În cadrul întrevederii a fost subliniată importanța consolidării cooperării între Ministerul Educației și Cercetării și membrii GADIF pentru promovarea studierii limbii franceze și susținerea învățământului superior francofon din România. La ora actuală, limba franceză este studiată de aproximativ 1,1 milioane de elevi din România, fiind prima dintre limbile străine studiată în regim de limbă modernă secundară.

Adoptarea, în perioada imediat următoare, a noilor planuri-cadru pentru liceu, plasează studiul limbii străine ca limbă secundară într-o altă paradigmă, care presupune transferul către profesori și elevi a dreptului de a propune și de a alege conținuturi de învățare adaptate nevoilor și intereselor elevilor.

Participanții s-au angajat să coopereze pentru identificarea celor mai bune modalități care să sprijine studiul limbii franceze, între care:

  • programe de formare specifice pentru cadrele didactice care predau limba franceză, după semnarea Memorandumului de Parteneriat cu Organizația Internațională a Francofoniei pentru perioada 2025 – 2028;
  • susținerea cooperării interuniversitare între universitățile francofone, membre ale Agenției Universitare a Francofoniei.

Totodată, dialogul a permis abordarea unor aspecte legate de cooperarea bilaterală cu statele ai căror șefi de misiune diplomatică au fost prezenți la întâlnire: Regatul Maroc, Confederația Elvețiană și Republica Socialistă Vietnam”.

Amintim că numărul de licee cu secții bilingve francofone va crește de la 25 câte sunt în prezent la 30, până în 2027, a anunțat Ministerul Educației, în urma unei întâlniri a ministrului Daniel David cu ambasadorul Franței la București, Nicolas Warnery. Printre temele discutate de cei doi oficiali se află și „încheierea unui parteneriat privind testarea competențelor de limbă franceză în unitățile școlare din România prin introducerea testului DELF școlar”.

Peste 190.000 de elevi învață limba franceză ca Limbă modernă 1, iar peste 970.000 de elevi – ca Limbă modernă 2, potrivit datelor pentru anul școlar în curs, 2024 – 2025, publicate de Minister. În prezent, 25 de licee fac parte din rețeaua de licee cu secții bilingve franceze din România și au primit recunoașterea FrancLabelEducation, iar acestora „li se vor alătura, până în 2027, alte cinci unități de învățământ”, a anunțat la finalul lunii februarie 2025 Ministerul Educației și Cercetării (MEC).


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mesaj către Guvern, de la sindicatele din Educație: Nu suntem asistați social, avem nevoie de salarii decente, nu facem jocuri politice! Dacă Guvernul nu vine cu propuneri care să fie acceptate, angajații sunt hotărâți să iasă masiv în stradă

Sindicatele din Educație transmit Guvernului României că „nu suntem asistați social”, „avem nevoie de salarii decente”, „nu am decis să facem grevă peste noapte” și „nu facem jocuri politice”, potrivit…
Vezi articolul

A murit Sir Ken Robinson, autor și expert în domeniul Educației, cunoscut în toată lumea pentru ideile sale despre școală și creativitate. VIDEO Robinson, TED Talk: „Toți copiii se nasc artiști, însă noi nu dezvoltăm creativitatea, suntem educați să o lăsăm în urmă”

Sir Ken Robinson, poate cel mai cunoscut autor și expert de renume mondial în domeniul Educației, a murit sâmbătă, la vârsta de 70 de ani, de cancer. Anunțul a fost…
Vezi articolul

Material susținut de VIVA

E extraordinar că la finalul anului ne aduce catalogul integral printat, nu mai facem noi asta, spune Olga Hrițcu, directorul Școlii Gimnaziale Scobinți, județul Iași, despre soluția aleasă de școala sa, cu finanțare de la primărie: „Tichetele din catalogul electronic funcționează la copii mai bine decât notele, am observat”

Directoarea Școlii Gimnaziale Scobinți, județul Iași, spune că prima experiență cu un catalog electronic a avut-o în timpul pandemiei, când întreaga educație a trecut online. La școala la care era atunci,…
Vezi articolul