Anca Florea, directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din Buzău: Așteptăm o reformă prin care să recuperăm profesorul ca mentor, elevul ca discipol, părintele ca filon afectiv / Așteptând REFORMA, putem face reformă, nimic nu ne oprește să fim profesorii elevilor noștri

[jp_post_view]
Foto: captura video Prima News
Directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din județul Buzău, Anca Florea, a afirmat, recent, într-o postare pe pagina sa de Facebook, că „așteptând reforma, putem face reformă” și că nimic nu îi oprește pe profesori să rămână implicați, „demni în fața sistemului” și să impună respect ”prin atitudine, limbaj și prestanță”.

În mesajul său, profesoara cu 27 de ani de experiență afirmă că există pericolului ca ideea de reformă „să se transforme într-o perpetuă amânare a schimbării, a asumării, a manifestării curajului, a exercitării libertății”.

Directoarea adjunctă susține că fiecare profesor are puterea de a produce schimbare: „Așteptând reforma, putem face reformă”, notează ea.

Anca Florea afirmă că „nimic nu îi oprește” pe profesori să fie dedicați, să spună „nu” derapajelor instituționale și să impună respectul prin atitudine și exemplu personal.

Redăm postarea integrală a directoarei adjuncte de la Colegiul Național „B. P. Hasdeu” din Buzău:

Așteptând REFORMA, putem face reformă

În general, sunt prudentă în a face afirmații tari într-o argumentare în care sunt convinsă că subiectivismul dat de experiențe personale, de opțiuni culturale și de conjuncturi anomice nu poate fi eliminat. Îmi permit însă să afirm că există riscul ca discursul despre reformă în educație să se transforme într-o perpetuă amânare a schimbării, a asumării, a manifestării curajului, a exercitării libertății…Nu despre acea reformă vreau să vorbesc acum. Despre ea vor vorbi, cu siguranță, specialiștii.

Am însă convingerea că în orice democrație nu se poate trăi doar așteptând, suspinând, blamând, criticând, visând sau retrăgându-te într-o așteptare circumspectă sau egoistă. Dacă optezi să o faci, atunci vei recunoaște și vei valoriza cel mult principiile școlii, dar nu și școala principiilor. Probabil că majoritatea așteptăm o reformă cu valențe cathartice, prin care să recuperăm ceea ce comunitatea, în timp, a demitizat: profesorul ca mentor, elevul ca discipol, părintele ca filon afectiv. Când lucrurile mari întârzie, soluția poate veni prin aglutinări atitudinale de bună-credință, de bună-cuviință, de bună-știință…

– Nimic nu ne oprește, ca profesori, să rămânem demni în fața unui sistem în care politicul impune ierarhii partizane unor interese care se dovedesc uneori a fi meschine.

– Nimic nu oprește ca știința noastră de carte să fie un argument puternic în fața unei societăți care ne arată, îmi pare rău să o spun, uneori îndreptățit, cu degetul.

– Nimic nu ne oprește să fim noi înșine cei care prin atitudine, limbaj și prestanță să impunem respectul, respectând.

– Nimic nu ne oprește să demonstrăm că suntem în primul rând profesorii elevilor noștri de la clasă.

– Nimic nu ne oprește să explicăm tuturor că uneori suntem nevoiți să pregătim tineri pentru examene irelevante și cu mize arbitrare.

– Nimic nu ne oprește să spunem NU atunci când competența noastră academică este pusă față în față cu experiențe de formare, cursuri și proiecte uneori ridicole, prin care se „tranzacționează” diplome, dar nu se livrează știință.

– Nimic nu ne oprește să le dovedim tuturor că un biblioraft complet nu înseamnă o școală bună.

– Nimic nu ne oprește să demonstrăm tuturor că suntem acolo unde am fost chemați să fim: într-o relație profund umană cu cei de lângă noi, discipoli și părinți, care nu se încheie la sfârșitul orelor de curs.

Și, mai presus de toate acestea, cred că nimic nu ne oprește să recunoaștem în fața propriei conștiințe că nu avem voie să fim vulnerabili.

Vulnerabilitatea în educație naște generații vulnerabile.

Citește și:
Anca Florea, directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din Buzău: Educația morală precară și confuzia de valori sunt două realități izbitoare ale sistemului de învățământ din România / Este rolul sistemelor educaţionale să promoveze elitele, ca reper coagulant al societății
Anca Florea, directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din Buzău: Nu elevul faultează sistemul, ci sistemul permite scurtcircuitări / La clasă, deseori dialogul cu părinții e un joc de putere și nu ar trebui să fie astfel


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Ministerul Educației obligă școlile să comande manuale pentru anul viitor, majoritatea tot de la Editura Didactică și Pedagogică. Asta deși a anunțat că va cumpăra noi manuale prin licitație

De astăzi, toate școlile sunt obligate să-și comande manuale școlare pentru clasele I-VI, pentru anul școlar 2019-2020. Anunțul apare într-o notă trimisă tuturor școlilor din țară de către Centrul Național…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Sistemul de titularizare este atât de înrădăcinat în mintea oamenilor încât orice schimbare trebuie gândită foarte bine și anticipată. Eu nu l-aș fi gândit așa / Despre criteriile de performanță pentru profesori – „o idee rezonabilă”

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat că actualul sistem de titularizare este „atât de vechi” și „adânc înrădăcinat în mintea oamenilor” și că trebuie regândit astfel încât să…
Vezi articolul

PROIECT Profesorii trebuie să obțină cel puțin 15 credite transferabile europene în 4 ani școlari, programele de formare continuă au minimum 25 de ore și nu se pot organiza în vacanțe – metodologie

Profesorii din învățământul preuniversitar vor fi obligați să acumuleze minimum 15 credite ECTS în fiecare ciclu de 4 ani, potrivit noului proiect de metodologie lansat în consultare publică de Ministerul…
Vezi articolul

Salariile tuturor angajaților din sistemul de învățământ ar putea întârzia luna aceasta / Kitul actualizat al aplicației Edusal prin care se plătesc salariile nu a fost livrat școlilor, confirmă ministerul Educației: Miercuri, 8 februarie, este ultima zi în care kitul mai poate fi livrat pentru ca salariile majorate să poată fi plătite la timp, pe 14 februarie, spune liderul sindical Marius Nistor

Luna aceasta salariile majorate ale angajaților din sistemul de învățământ ar putea întârzia, anunță mai multe sindicate, pentru că ministerul Educației a purtat negocieri pentru prelungirea contractului cu firma SIMAVI,…
Vezi articolul