Ministrul Educației: Unele conținuturi pe care le facem prea avansat în acest moment la nivel de liceu trebuie să fie prinse în zona de licență / Comisiile vor fi formate din oameni din preuniversitar, din universitate și din academie, vreau să lucreze împreună

[jp_post_view]
Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.com
Conținuturile avansate vor fi mutate de la liceu către programele de licență din universități, a afirmat ministrul Educației, Daniel David, luni, la DCNews, referitor la reformarea programelor. „Vom avea comisii formate din oameni din preuniversitar, oameni din universitate și din academie, fiindcă vreau să lucreze împreună”, a mai spus ministrul.

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: „Foarte important este elementul legat de ce predăm, fiindcă noi predăm de obicei mult și prost. Trebuie o reformă a programelor, iar aici am început să lucrez. Noi vom avea comisii, acum le constituim, formate din oameni din preuniversitar, oameni din universitate și din academie, fiindcă vreau să lucreze împreună. Vă spun de ce, fiindcă unele conținuturi pe care poate le facem prea avansat în acest moment la nivel de liceu, trebuie să fie prinse în zona de licență, la nivel de universitate sau invers, să putem lega conținutul de la nivel de universitate cu ceea ce se face în zona preuniversitarului.

Apoi, după ce vom avea conținuturi moderne, fiecare comisie va primi trei exemple: un exemplu de conținut dintr-o țară nordică, unul dintr-o țară la care ne raportăm noi prin tradiție și cultură, Franța sau Italia, una dintr-o zonă anglo-saxonă, astfel încât să înțelegem că dacă alții pot să aibă programe mai aerisite, putem și noi. 

Și vreau ca 20-25% din timpul alocat fiecărei discipline să nu mai fie legat de lecție. Altfel spus, nu vreau să fie lecția și ora. Și acum există ca sugestie, dar vreau să fie obligatoriu acest timp pus la dispoziția profesorului pentru a face activitate remedială, să-i învețe pe copii lucrurile pe care n-au reușit să le priceapă pe parcursul lecțiilor. Doi, consolidare, să întărim ceea ce au învățat și foarte important, generalizare la viața de zi cu zi, cum folosești cunoștințele.”

Informații de context

Amintim că elevii care au început clasa a VIII-a pe 9 septembrie 2024 ar fi trebuit să învețe la liceu după programe școlare noi și să dea un Bacalaureat cu cel puțin 5 examene scrise și 4 de competențe, potrivit Legii Deca-Iohannis. 

Or, la nivel de liceu, lansarea noilor planuri-cadru a fost amânată în mod repetat pe parcursul ultimului an, sub diverse pretexte, în condițiile valului de alegeri programate în 2024 – locale, europarlamentare, parlamentare și prezidențiale, o ultimă țintă propusă pentru punerea lor în consultare fiind ianuarie 2025.

Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Planurile-cadru pentru liceu au fost aprobate de ministrul Daniel David: Este primul pas în reforma pe care trebuie să o facem de acum încolo – lucrul la programe, manuale, trainingul profesorilor / Pariul meu: peste 4-5 ani ar trebui să vedem o modificare semnificativă a ratelor de analfabetism funcțional la liceu și o participare mai mare la Bacalaureat
DOCUMENT Noile planuri-cadru de liceu care vor intra în vigoare cu clasa a IX-a în septembrie 2026


1 comment
  1. Acest ministru vorbește numai la timpul viitor ! Cat timp trebuie sa mai treacă ca sa auzim: am realizat….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Raport al Ministerului Finanțelor: Pentru o familie cu un singur venit și doi copii România are cel mai ridicat grad de impozitare a muncii dintre toate țările europene – peste 42% / În Polonia, sarcina fiscală pentru un caz similar e sub 2%

O familie cu un singur venit și doi copii are, în România, cel mai ridicat grad de impozitare a muncii dintre toate țările europene, arată un raport publicat săptămâna trecută…
Vezi articolul

Discipline importante și mai puțin importante? Secretarul de stat Sorin Ion: În realitate, fără să vrem, facem niște ierarhizări. Pe oricine întrebați, Limba română și Matematica au devenit cele mai importante, din motive de adaptare la sistem

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării, a declarat, la emisiunea Educația la putere de la TVR 2, că „în realitate, fără să vrem – și formal, și nonformal…
Vezi articolul