ChatGPT lansează un „mod de studiu pentru utilizare responsabilă” în mediul academic / Instrumentul oferă ghidare pas cu pas, în loc să livreze eseuri sau răspunsuri complete

[jp_post_view]
Foto: © Wanan Yossingkum | Dreamstime.com
Studenții au la dispoziție un „mod de studiu” (Study Mode) în ChatGPT, care oferă ghidare în loc de răspunsuri complete, lansat cu scopul „de a încuraja utilizarea responsabilă a chatbotului în scopuri academice”, în contextul în care au crescut cazurile de utilizare „necorespunzătoare” a instrumentelor de inteligență artificială în universități, anunță platforma.

Funcția poate fi accesată prin butonul „Tools” (instrumente) al ChatGPT, iar utilizatorii primesc ghidaj prin subiecte complexe într-un format asemănător unei lecții academice.

Într-un exemplu oferit de dezvoltatorul ChatGPT, OpenAI, chatbotului i se cere să explice teorema lui Bayes – o formulă matematică – iar el întreabă întâi utilizatorul ce nivel de matematică are și care este scopul său.

Modul de studiu „nu oferă doar soluții fără a ajuta studenții să le înțeleagă”, spun dezvoltatorii. Totuși, studenții vor putea în continuare să sară peste procesul de învățare, dacă aleg să nu folosească acest mod de studiu.

Potrivit OpenAI, peste o treime dintre tinerii americani de vârstă universitară folosesc ChatGPT, iar aproximativ un sfert dintre mesajele trimise chatbotului se referă la învățare, meditații sau teme școlare.

Modul de studiu este lansat într-un moment în care comunitățile academice semnalează problema „utilizării greșite” a inteligenței artificiale în acest mediu și a fost creat în ideea de a încuraja studenții să se implice în subiecte și probleme, în loc să primească un răspuns direct: „Noi cu siguranță nu credem că aceste instrumente ar trebui să fie utilizate greșit, iar acesta este un pas în direcția corectă”, a declarat Jayna Devani, responsabilă pentru educația internațională la OpenAI, dezvoltatorul ChatGPT din SUA.

Devani a adăugat că pentru a se evita copiatul în mediul academic va fi nevoie de „o conversație la nivelul întregii industrii” despre schimbarea modului de evaluare și stabilirea unor „ghiduri foarte clare privind ceea ce constituie o utilizare responsabilă a AI”.

Modul poate interacționa și cu imagini, iar la dezvoltarea sa OpenAI a declarat că a colaborat cu profesori, oameni de știință și experți în educație, dar a avertizat că pot apărea „comportamente inconsistente și greșeli în conversații”.

Foto: © Wanan Yossingkum | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. deci s a terminat cu invatatul.
    toata lumea copie raspunsul
    niciodată nu vor recunoaște ca au creat instrumentul perfect de distrugere și înlocuire a mintii umane.
    mai e nevoie doar de brațe . sparanghel și capsuni are Germania tot inainte.
    restul o sa fumeze iarba sa le treacă de amar.

  2. nu mai conteaza, copilot e mai bun, faci orice tema cu el. se potriveste perfect la facultate si la scoala in general.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Efectele crizei în Educație. Universitatea privată Dimitrie Cantemir nu mai organizează concurs de admitere anul acesta. Prorector: „Presiunea exercitată de criza economică” și numărul mic de absolvenți de liceu care au dat bacalaureatul, printre motive

Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir” nu mai organizează concurs de admitere pentru anul universitar 2022-2023, după cum a transmis Marinella Turdean, prorector al instituției de învățământ, la solicitarea Edupedu.ro. Pe lângă…
Vezi articolul

Se redeschid facultățile: numărul studenților din universitățile românești, în creștere în acest an, după intrarea în anul I a celei mai numeroase promoții de liceu din ultimii 5 ani

Universitățile românești își redeschid începând de astăzi porțile – fizice sau online – pentru peste 540 de mii de studenți la toate ciclurile de învățământ, licență, master și doctorat, după…
Vezi articolul

Olimpiada internațională de Matematică pentru Studenți SEEMOUS 2019: Studenții de la Universitatea din București, Politehnica București și Babeș-Bolyai – aur la competiția din Europa de Sud-Est

Șapte studenți din România au obținut medalii de aur la Olimpiada sud-est europeană de matematică 2019 (SEEMOUS 2019). Clasamentul este condus de studenții Dragoș Manea – Universitatea din București, Gyorgy…
Vezi articolul

EXCLUSIV Scrisoarea unui matematician din conducerea instituției-cheie în identificarea plagiatelor, către ministrul Ligia Deca: Toți membrii CNATDCU să aibă acces la verificarea oricărei teze de doctorat printr-un program anti-plagiat. Altfel, ce rost mai are Consiliul ce respinge tezele slabe științific, dar care pe cele aflate în situația de hoție nu le poate respinge fiindcă nu află de furt

Unul dintre oamenii de știință din conducerea instituției-cheie în analizarea plagiatelor din doctorate, matematicianul Vasile Brînzănescu, îi cere oficial ministrului Ligia Deca să modifice regulamentul CNATDCU, astfel încât toți experții…
Vezi articolul

„Chestiunea cu Harvard e o problemă de politică internă americană. România, oricât și-ar dori, nu poate interveni” – declară președintele Dan / Ministrul Educației: Deocamdată monitorizăm ceea ce se întâmplă

„Chestiunea cu Harvard e o problemă de politică internă americană. România, oricât și-ar dori, nu poate interveni”, a declarat președintele Nicușor Dan. Acesta s-a referit la situația din Statele Unite,…
Vezi articolul