Perfecționarea profesorilor de limbă maghiară – Guvernul vrea să înființeze un Centru pentru formarea continuă în Limba Maghiară, la Oradea

[jp_post_view]
Guvernul Dăncilă vrea să înființeze un Centru pentru formarea continuă a profesorilor care predau în limba maghiară sau la secțiile cu predare în maghiară. Centrul ar urma să funcționeze la Oradea, în subordinea Ministerului Educației și cu director propus de Direcția Minorități din minister, se arată într-un proiect de HG lansat în dezbatere publică.

Ministerul Educaţiei a pus în consultare publică un proiect de Hotărâre a Guvernului care prevede înființarea Centrului pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară.

Proiectul de HG stabilește înființarea în Oradea a Centrului pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară, ca instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Educației.

Centrul realizează activitatea de perfecționare și formare continua a cadrelor didactice și didactice auxiliare care predau în limba maghiară, respectiv la formațiunile de studiu cu predare în limba maghiară, cu asigurarea respectării programelor școlare aprobate de Ministerul Educației Naționale pentru disciplinele pentru a căror predare se asigură formarea continuă”, se arată în articolul 2 al actului normativ.

Finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale Centrului se asigură din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Educației Naționale și din fonduri provenite din programe și/sau cooperări internaționale și din alte surse legal constituite, potrivit legii”, stabilește hotărârea.

În ceea ce privește structura organizatorică a Centrului, aceasta se aprobă prin ordin emis de către ministrul educației la propunerea directorului. Directorul Centrului ar urma să fie numit prin ordin al ministrului educației, la propunerea Direcției Minorități din cadrul Ministerului Educației.

“Centrul funcționează cu un număr maxim de 15 posturi, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru unitățile din subordinea Ministerului Educației Naționale finanțate din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat. Centrul funcționează cu personal contractual, numit prin decizie a directorului”, se mai arată în proiect.

Nota de fundamentare

În nota de fundamentare, se arată că “necesitatea înființării Centrului de la Oradea rezultă și din solicitarea minorității maghiare, prin reprezentanții acestora în Parlamentul României”.

“Centrul va derula, în condițiile legii, activități de formare continuă și activități specifice referitoare la învățarea pe tot parcursul vieții, având ca grup țintă personalul didactic de predare și auxiliar de la formațiunile de studiu cu predare în limba maghiară. Centrul va promova inovația și reforma în educație, va asigura cadrul pentru dezvoltarea profesională, în corelație cu standardele profesionale”, prevăd inițiatorii.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezbatere organizată de Edupedu.ro și World Vision România

EXCLUSIV Cercetătorul Dacian Dolean, despre rezultatele PISA 2022: Problema noastră este că avem prea multe soluții, sfaturi și afirmații și prea puține întrebări / O soluție oferită a fost alocarea a zeci de milioane de euro pentru cursuri de formare, dar nu am citit întrebări legate de efectul lor asupra elevilor

„Problema noastră nu este că nu avem soluții, sfaturi și afirmații. Problema este că avem prea multe, dar și avem prea puține întrebări”, a spus cercetătorul Dacian Dolean, referitor la…
Vezi articolul

Învățământul superior dual: operatorii economici acordă burse cel puțin la nivelul celor oferite din fonduri publice în universități și răspund pentru toate activitățile de învățare prin muncă – proiect de Metodologie

Operatorii economici implicați în învățământul superior dual au răspundere deplină pentru toate activitățile de învățare prin muncă, inclusiv pentru siguranță și securitatea studenților și tot ei – alături de autorități…
Vezi articolul

Remus Pricopie, rectorul SNSPA: Lipsa de reacție sau complicitatea unor instituții ale statului față de acțiunile extremiste și ilegale desfășurate pe teritoriul țării noastre vor avea consecințe dramatice / Îl lăsăm pe George Simion (AUR) și prietenii săi de la Moscova să controleze – prin fraude electorale – viitorul Parlament și Guvern

Remus Pricopie, rectorul SNSPA, susține că lipsa de reacție sau complicitatea unor instituții ale statului față de acțiunile extremiste și ilegale desfășurate pe teritoriul țării noastre vor avea consecințe dramatice.…
Vezi articolul

„Cum să treci peste lipsa de motivație, alegerea programului de studii potrivit” ​​- webinare pentru dezvoltarea personală şi consiliere în carieră pentru elevii din întreaga ţară, la Universitatea de Vest din Timişoara

Universitatea de Vest din Timișoara organizează webinare de dezvoltare personală și consiliere individuală în carieră pentru elevii din întreaga ţară, în perioada 11 martie – 10 iulie, conform unui comunicat…
Vezi articolul