Școala din Germania, la o lună după deschidere: Niciun focar major / Expert: Situația pare promițătoare – Washington Post

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
Primul mare sistem educațional din Europa care și-a redeschis școlile după vacanța de vară, Germania a trecut de prima lună de activitate fără să fi înregistrat incidente majore legate de pandemia Covid-19, arată Washington Post, care analizează evcoluția școlii în această țară. Epidemiologii citați de publicația americană se declară “precaut optimiști”.

Sursa citată scrie că redeschiderea a fost marcată de unele închideri determinate de panică, fiind înregistrate 150 de cazuri în prima săptămnă de școală, iar la Berlin 41 de școli dintr-un total de peste 800 au fost afectate de cazuri Covid-19 în primele două săptămâni. Dar în total au fost înregistrate puține cazuri de transmisie în interiorul școlilor, iar unitățile de învățământ nu au fost identificate drept un motor pentru creșterea numărului de cazuri Covid-19 care se înregistrează la nivel național, în Germania, în ultimele săptămâni, după revenirea oamenilor din concedii.

Potrivit lui Johannes Huebner, președintele Societății Germane pentru Boli Infecțioase Pediatrice, nu au existat focare majore în școli, ci îndeosebi cazuri singulare care par ușor de administrat. “Situația pare promițătoare”, spune el.

Washington Post citează, însă, și experți care avertizează că este încă devreme pentru a stabili tendințe clare și arată că numărul limitat de cazuri este strâns legat de răspândirea redusă în comunitate.

“Mă așteptam să se închidă mai multe școli”, este citat și Tobias Kurth, director al Institutului de Sănătate Publică al Spitalului Berlin Charite. “Teama era legată de răspândirea virusului de la un copil la altul. Acest lucru nu s-a petrecut deloc, din datele pe care le-am văzut.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Profesorii, părinții și elevii vor afla în fiecare joi, pe site-urile direcțiilor de sănătate publică, rata de ocupare a paturilor destinate bolnavilor de COVID la nivel de județ, în funcție de care merg la școală sau fac ore online de lunea viitoare

Elevii dintr-un județ nu merg la școală dacă, în județul lor, rata de ocupare a paturilor destinate bolnavilor de Covid-19 este mai mare de 75%, potrivit noilor reguli de funcționare…
Vezi articolul

„Reducerea orelor de Limbă și literatură română” ar fi în discuții la nivelul Ministerului Educației, susține președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop / El califică educația antreprenorială drept „năzbâtie” și pledează pentru studiul Limbii latine

La Ministerul Educației ar exista discuții despre „reducerea orelor de Limbă și literatură română”, a susținut, într-un discurs rostit cu ocazia Zilei Limbii Române, președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop. Acesta…
Vezi articolul

Surse: Corpul de control al ministrei Educației, trimis la Universitatea de Arhitectură Ion Mincu, după ce Ligia Deca s-a întâlnit cu părinți nemulțumiți de neregulile de la admitere

Corpul de control al ministrei educației, Ligia Deca, a fost trimis la Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu (UAUIM) din București, joi dimineață, 25 iulie, potrivit surselor Edupedu.ro. Verificările…
Vezi articolul

Pixiada continuă în Educație: noi inspectori școlari generali numiți din pix în Vrancea și Dâmbovița. Rocadă liberală la Focșani între șefa ISJ și șefa CCD, un fost inspector școlar pe proiecte europene și purtător de cuvânt al ISJ – numit în funcție la Târgoviște

Pixiada continuă în Educație, cu noi numiri la șefiile inspectoratelor școlare din țară. Inspectoarea generală din Dâmbovița, Adriana Tudose, a fost înlocuită cu fost inspector școlar pe proiecte școlare și…
Vezi articolul