Ghinea: Proiectul România educată va fi reprezentat în PNRR pe cinci direcții, fiecare va avea o alocare consistentă / Pentru digitalizare vom avea alocări la nivel de școală pentru a îmbunătăți formarea profesorilor / Vom finanța parteneriate între liceele agricole și ferme model

[jp_post_view]
Sursă foto: Captură Facebook
Proiectul România educată va fi reprezentat în PNRR pe cinci direcții, a declarat ministrul proiectelor europene, Cristian Ghinea, la Radio România Actualități. Acesta a repetat faptul că Educația va primi 11% din fondurile Planului de Redresare și Reziliență.

Cristian Ghinea a mai spus că o parte din fonduri vor fi investite în liceele agricole.

„În partea de PNRR vom avea investiții dedicate în învățământul tehnic, inclusiv agricol. Liceele agricole se află într-o stare avansată de neglijare, și ca programă și ca dotări. Vom finanța parteneriate între liceele agricole și ferme model unde copiii pot să învețe meserie. Vom finanța parteneriate între liceele tehnice duale și companii”. 

Ghinea a explicat care sunt cele cinci direcții din programul România educată care vor primi alocări prin PNRR.

„Proiectul România educată va fi reprezentat în PNRR pe cinci direcții, fiecare va avea o alocare consistentă.

Va fi direcția de investiții în infrastructura școlară, va fi direcția de învățământ dual, la care după ultima estimare erau în jur de 600 de milioane de euro, unde cuprindem atât investiții în infrastructura liceală cât și în aceste parteneriate între licee agricole și ferme, între învățământul profesional și companii și schimbarea programei, și așa mai departe.

Altă direcție este digitalizarea Educației, unde încercăm să avem alocări la nivel de școală pentru îmbunătățirea ceea ce știu să facă profesorii și accesul copiilor la noile tehnologii.

Mai este o linie pentru creșă, pentru că știți că avem o problemă ca țară, lipsa acestui sistem care ține mămicile acasă până când ajunge copilul la grădiniță și apare un fenomen de ieșire din zona forței de muncă, cât și un fenomen de întârziere a intrării copilului într-un sistem de educație colectivă.

Și mai este a cincea direcție foarte importantă, la care țin foarte mult, abandonul școlar. Suntem statul european cu cel mai mare abandon școlar, din nou va fi o linie de finanțare pentru granturi la nivel de școală care să țină copiii săraci, copiii vulnerabili la abandon, la școală.

Deci, practic, pe partea de educație avem infrastructură, avem învățământ dual, avem digitalizare pentru a aduce cât mai mulți copii în noua economie, dar și să nu lăsăm în urmă totuși generații care, mai ales în zona rurală, pierd startul în viață prin lipsa de acces la Educație. Am mai spus asta, dar țin să reamintesc, din alocarea actuală 11% vor merge pentru Educație”, potrivit ministrului fondurilor europene.

Ghinea a mai anunțat că după aprobarea PNRR la Comisia Europeană, proiectele ar trebui să intre în implementare.

„PNRR-ul va începe anul acesta, sper să nu existe întârzieri mari în negocierile cu Comisia Europeană, este un volum imens de muncă și de analiză pe care Comisia trebuie să-l aibă cu toate statele membre, deci probabil că la toamnă avem documentul agreat – nu doar noi România și toate statele cele 27. Și din momentul în care avem înțelegerea cu Comisia Europeană, putem să dăm drumul la proiecte, ba chiar putem să începem să transformăm proiecte deja începute pe bugetul național, în proiecte cu fonduri europene prin PNRR”, a mai explicat Ghinea,

Declarațiile vin după ce ieri Președintele Klaus Iohannis a anunțat că programul România educată va fi finanțat cu 4 miliarde de euro prin PNRR.

Foto: captura Facebook


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ludovic Orban se contrazice cu privire la motivele menținerii after school-urilor deschise și închiderii școlilor: În after school-uri nu a existat un număr semnificativ de infectări și after school-urile sunt în afara procesului educațional / Nu prezența la școală pune probleme de infectare

Ludovic Orban folosește același argument pentru a motiva atât decizia de menținere deschisă a after school-urilor, cât și pe cea de închidere a școlilor. „After school-urile sunt în afara procesului,…
Vezi articolul

OFICIAL Prevederea ca rectorii să poată rămâne în funcție până la 10 ani după vârsta de pensionare a fost eliminată din Metodologia alegerilor universitare. Nicio limitare explicită nu a fost pusă în loc

O prevedere din proiectul Metodologiei pentru alegerea structurilor și funcțiilor de conducere din universități, ce permitea ca rectorii să rămână în funcție până la 10 ani după vârsta de pensionare,…
Vezi articolul