Agenția care asigură calitatea în universități caută din nou evaluatori internaționali pentru evaluare externă „optimă” a unor studii universitare. Pe 25 Mai erau deja selectați 184 de evaluatori străini – lista

[jp_post_view]
Masteratul la distanță
Foto: Pexels.com
Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) anunță că e din nou în căutarea unor evaluatori internaționali pentru studiile universitare unde este nevoie de implicarea acestora. Consiliul ARACIS a aprobat redeschiderea procesului de selecție a evaluatorilor internaționali, “astfel încât evaluarea externă a calității să se poată desfășura în condiții optime”, arată instituția într-un comunicat de presă.

Măsura a fost luată în ședința Consiliului din 27 mai, potrivit sursei citate. Decizia vine după ce o selecție asemănătoare a fost deschisă în ianuarie până la finalul lunii martie și prelungită apoi până pe 3 mai 2021.

În Registrul național al evaluatorilor internaționali ARACIS au fost înscriși anul acesta 184 de evaluatori străini, potrivit documentului publicat de instituție.

Consiliul ARACIS a aprobat și componența comisiilor de evaluare externă a programelor de studii universitare și a instituțiilor de învățământ superior – Programul vizitelor de evaluare poate fi accesat aici.

Tot atunci, ARACIS a analizat și validat rezultatele evaluărilor externe pentru 41 de programe de studii universitare (26 de licență, 11 de masterat și 4 Departamente pentru Pregătirea Personalului Didactic) și pentru 11 domenii de studii universitare de masterat.

Citește și:
Propunerile Consorțiului Universitaria pentru Guvern: revizuirea finanțării universităților, bani pentru cercetare, creație și sport, sistem mai bun de acreditare, clasificarea universităților după misiune și anvergură, monitorizarea parcursului profesional al absolvenților
Monica Anisie: Mi-aș dori o evaluare internațională a universităților și numai anumite instituții de învățământ superior să poată realiza masteratul didactic

1 comment
  1. A ASIGURA CALITATEA nu inseamna „a face ca (!!!) calitatea sa fie sigura” cum sustin cu aplomb ignorantii nostri in domeniul Managementului calitatii.
    Conform standardelor internationale ISO 9000, A ASIGURA CALITATEA (inclusiv in educatie) inseamna „generarea increderii beneficiarilor in capabilitatea furnizorilor de produse si servicii (inclusiv educationale) de-a furniza acestea exclusiv in conformitate cu „nevoile” (prezente) si „asteptarile” (viitoare) – deci „cerintele” (daca sunt exprimate in scris) – ale acestor beneficiari”….
    Deci nu ARACIS asigura calitatea (desi un document european considera ca acreditarea ar fi echivalenta cu „asigurarea externa a calitatii”) ci doar insesi universitatile noastre (ceea ce documentul european denumeste „asigurarea interna a calitatii”)… Mai grav este faptul ca in comunicari, articole si alte documente europene se apreciaza unanim ca ROMANIA A ESUAT IN INTERNALIZAREA ASIGURARII CALITATII pentru numeroase motive total ignorate la noi, de 15 ani… Oricine a trecut prin scoli si universitatii isi poate da seama ca pana la „generarea increderii in capabilitatea lor de-a satisface cerintele beneficiarilor” mai este cale lunga… De abia, de aproape 18 ani, decidentii din educaatie au acceptat ca studentii ar fi clientii/ beneficiarii educatiei dar inca refuza sa considere in aceasta categorie angajatorii, absolventii, finantatorii, parintii, etc…. In schimb, prin OG75-2005, ARACIS a dobandit legal dreptul de-a fi simultan atat cea care stabileste standardele, regulile si alte referentiale dar si cea care evalueaza/ verifica conformitatea cu acestea!!! ESTE UN CONFLICT CLAR DE INTERESE!…Abia acum ARACIS s-a gandit sa transfere evaluatorilor straini misiunea evaluarii – dar … pe baza referentialelor dambovitene nu a celor internationale, CONFORME REALEI ASIGURARI A CALITATII, NU SIMULACRULUI INVENTAT IN ROMANIA! Singura solutie eficace si eficienta consta in modificarea/ abrogarea OG 75/2005, aprobata prin L87/2006 – din start plina de erori conceptuale, confuzii, prejudecati, lacune….Oricare alta solutie este doar o cosmetizare care simuleaza imbunatatirea si increderea…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studenții să poată contesta evaluările orale, să fie eliminat pragul minim de pagini pentru suportul de curs, să fie reglementată utilizarea resurselor electronice și a inteligenței artificiale în universitate – propunerile alianței organizațiilor studențești ANOSR pentru noul Cod al drepturilor studentului

Mobilitatea studenților, evaluarea lor, suporturile de curs, resursele electronice și utilizarea inteligenței artificiale în activitatea academică se numără printre temele atinse în propunerile de actualizare a drepturilor studenților, înaintate de…
Vezi articolul

Politicul pune presiune pe libertatea academică din România, atrage atenția un raport realizat pentru Parlamentul European, ce dă drept exemplu problema mandatelor rectorilor, cea a protejării plagiatorilor și subfinanțarea cercetării

Libertatea academică din România este relativ solidă, dar rămâne sub spectrul intervențiilor politice, reiese dintr-un raport realizat pe această temă la nivel UE, la solicitarea Parlamentului European. Documentul oferă o…
Vezi articolul

Cele mai bune universități din România, în 2019: Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca conduce clasamentul universităților anunțat de cercetătorii Ad Astra. Nicio instituție privată în top

Cele mai bune universități din România sunt, în 2019, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea din București și Universitatea Politehnica din București. Clasamentul a fost dat publicității în această dimineață de…
Vezi articolul

Universitatea Al. I. Cuza din Iași anunță „două realizări științifice de excepție” ale reprezentanților săi, cu articole publicate în reviste internaționale de prestigiu / Anunțul – făcut în aceeași zi în care a fost dezvăluit cazul major de fraudă cu citări într-o revistă a instituției

Doi reprezentanți ai Facultăților de Chimie, respectiv de Fizică din cadul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași semnează articole publicate săptămâna trecută în două publicații științifice de prestigiu – „Science”,…
Vezi articolul

Instituții din România – implicate în 11 din cele aproape 160 de noi proiecte pentru sprijinirea cooperării internaționale în învățământul superior, propuse spre a fi finanțate printr-un apel Erasmus+ în 2023

Un număr de 159 de noi proiecte propuse spre a fi finanțate în cadrul apelului Erasmus+2 2023 pentru sprijinirea cooperării internaționale în învățământul superior au fost selectate, potrivit unui anunț…
Vezi articolul