Ligia Deca: În contextul actual, a investi în măsuri pentru a reduce costurile psihologice ale pandemiei a devenit un imperativ. Avem două direcții de acțiune: asigurarea echilibrului emoțional al elevilor și siguranța lor – VIDEO

[jp_post_view]
Sursă foto: Youtube
România trebuie să investească „în măsuri pentru a reduce costurile psihologice ale pandemiei” și aici „avem două direcții de acțiune: asigurarea echilibrului emoțional al elevilor și siguranța lor”, a declarat consilierul prezidențial Ligia Deca la evenimentul de începere a lucrărilor pentru Programul Național de Suport destinat copiilor în contextul pandemiei COVID-19 – „Din grijă pentru copii”, care a avut loc astăzi, 21 mai, la sediul Executivului.

Mai jos, declarația completă a Ligiei Deca:

„O să încep prin a felicita inițierea acestui program, când am elaborat alocuțiunea, în loc să scriu Programul Național de Suport pentru Copii, am scris Programul Național de Reziliență pentru Copii și poate că nu greșeam foarte mult mai ales că această pandemie de coronavirus ne-a făcut să înțelegem și mai bine câtă nevoie de sprijin au copiii. Practic, anxietatea și problemele pe care le-am văzut, adăugându-se odată cu pandemia, se adaugă peste o serie întreagă de factori de risc de vulnerabilitate pe care o parte dintre copiii României o aveau deja.

Pentru noi toți, pandemia a adus cu sine incertitudine, grijă, teamă pentru sănătatea noastră și acelor din jurul nostru. În acest context, reziliența a devenit un concept tot mai necesar și mai important și atunci când definim competențele pe care le dezvoltăm prin educație. În contextul actual, a investi în măsuri pentru a reduce costurile psihologice ale pandemiei a devenit un imperativ și aici cred că avem două direcții de acțiune: asigurarea echilibrului emoțional al elevilor, cauză pentru care doamna consilier de stat Turza a luptat în toate capacitățile pe care l-ea avut de-a lungul timpului, și siguranța copiilor și tinerilor. Sigură că în mediul online pandemia ne-a adus și mai aproape de acest mediu, dar și în viața de zi cu zi.

Din perspectivă psihologică știm cu toții consecințele distanțării: izolarea, incertitudinea, lipsa de predictibilitate și de control. Această izolare poate avea atât dimensiunea fizică pe care am resimțit-o acut în perioada stărilor de urgență, dar și simbolică din capacitatea de a citi expresiile faciale, toți profesorii din sală cred că știu cum este să predai unei colecții de ecrane negre și mai ales cum este să înveți fără să poți din cauza conexiunii video să vezi figura dascălului, dar și teama de a nu-i îmbolnăvi pe cei din jur care este un factor suplimentar de anxietate. Și știm cu toții, sau am învățat în ultimele luni, că școlile nu sunt doar un loc pentru transmitere de cunoștințe sau pentru educație academică, ci și pentru învățarea abilităților sociale și emoționale, pentru interacțiune și sprijin social. De aceea, cred că perioada aceasta resimțită de întreaga comunitate, mai ales de cea școlară și universitară nu este de neglijat.

A doua dimensiune, cea asociată riscului prezenței excesive a copiilor în mediul online, iar în această privință consider fundamentală crearea de resurse pe tema siguranței online și domestice și avem la masă mulți actori care au făcut deja lucrul acesta cu succes și pe care sunt convinsă că-i putem ajuta să extindă experiențele lor de bună practică pentru cât mai mulți copii.

În contextul acestui eveniment și a inițiativei generoase sprijinite de către premierul României, aș dori să ne reamintim că violența, sub toate formele ei, amenință nu doar sănătatea copiilor, ci și bunăstarea lor emoțională și sănătatea societății în ansamblu. Actele de violență la care un copil este supus sau martor la o vârstă fragedă, atunci când creierul și corpul se află într-o etapă esențială a dezvoltării, pot lăsa urme pe tot parcursul vieții. Ca părinți, ca profesori, ca societate, trebuie să facem tot ceea ce ne stă în putere pentru a preveni astfel de comportamente, fie că ele se întâmplă în comunitate, în familie, în mediul online sau în oricare alt mediu de imersiune al copiilor și al tinerilor. Doresc mult succes în continuare acestui demers curajos și atât de necesar în educație și să exprim sprijinul președintelui României care acum puțin timp a exprimat ceva ce cred că stă la baza a tot ceea ce facem noi cei preocupați de siguranța tinerilor și anume faptul că bătaia nu este ruptă din rai.”

Declarația, la minutul 7:15 în video-ul de mai jos:

Sursă foto: Youtube


1 comment
  1. Nu cumva avem 3 directii de actiune?- cele doua + pastrarea propriului scaun, cu orice pret? Cine sunteti, d-na deca? Cine-a auzit de dumneavoastra pana acum? Ati scris vreun tratat, ati infiintat vreo universitate, aveti vreun doctorat in strainatate?
    Sau sunteti una din ciupercile de dupa ploaie?
    Uitati, in alte locuri, cand lucrurile nu merg bine, se face asa: https://www.stiripesurse.ro/scoala-de-dans-rudra-bejart-din-elvetia-isi-suspenda-cursurile-eleva-umilita-si-injosita_1818424.html
    La noi, directorii incompetenti sunt tinuti in functie atata timp cat slujesc PNL-ul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David: Unele companii reproșează Educației că nu pregătesc suficient de bine tinerii pentru piața muncii. Evident că nu sunt de acord cu această generalizare. În plus, nicio universitate serioasă nu pregătește absolvenți pentru fișa postului din diverse companii

Ministrul Educației, Daniel David, a spus în contextul în care „unele companii mereu reproșează educației nu pregătesc suficient de bine tinerii pentru piața muncii”, că nu este de acord „în…
Vezi articolul

Evaluarea psihosomatică pentru înscrierea la clasa pregătitoare 2019 – Cum se desfășoară evaluarea psihosomatică, ce trebuie să știe copiii și care sunt riscurile școlarizării înainte de vreme

Copiii care împlinesc 6 ani după 1 septembrie 2019 pot să urmeze clasa pregătitoare numai după ce trec printr-o evaluare psihosomatică. Durează 20 de minute, se realizează la grădinițele de…
Vezi articolul

Definitivat 2023: Profesorii care predau într-una dintre limbile minorităților naționale pot susține proba scrisă chiar dacă nu au finalizat studiile în limba respectivă, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial

Cadrele didactice care predau elevilor într-una dintre limbile minorităților naționale nu trebuie să mai aibă studiile finalizate în limba respectivă pentru a susține proba scrisă a examenului de Definitivat 2023,…
Vezi articolul

Rezultatele chestionarului sindicatelor: aproape 78% dintre profesorii respondenți spun că sunt de acord cu „prorogarea” încheierii situației școlare pe semestrul I / 67% susțin declanșarea grevei generale începând cu 10 ianuarie 2022

77,8% dintre respondenții unui chestionar al federațiilor sindicale din învățământ spun că sunt de acord cu „prorogarea” încheierii situației școlare pe semestrul I, iar 67,5% susțin declanșarea grevei generale începând…
Vezi articolul

Niciun profesor nu va mai pune note ca în prezent, din septembrie 2025, ci pe baza noilor standarde de evaluare pentru fiecare disciplină, inexistente momentan / Nerespectarea standardelor este abatere disciplinară pentru profesori

Ministerul Educației interzice profesorilor, din anul școlar viitor, să mai pună note sau să mai facă evaluări pe baza criteriilor actuale, folosite de aceștia la clasă. Regulamentul de organizare și…
Vezi articolul