Neînvățarea matematicii afectează dezvoltarea cerebrală a adolescenților – studiu

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
Lipsa de educaţie matematică afectează negativ dezvoltarea cerebrală şi cognitivă a adolescenţilor, potrivit unui studiu care sugerează că neînvăţarea acestei materii după vârsta de 16 ani poate fi un dezavantaj, relatează EFE, citată de Agerpres.
  • Studiul, publicat de revista PNAS şi la care au participat 133 de elevi cu vârste cuprinse între 14 şi 18 ani, a fost realizat de departamentul de Psihologie Experimentală de la Universitatea Oxford.

Studiul a relevat că elevii care nu învăţau matematica avea o cantitate mai mică a unui aminoacid crucial pentru plasticitatea cerebrală (acidul gamma-aminobutiric – GABA) dintr-o zonă cheie în care intervin multe funcţii cognitive importante, precum raţionamentul, rezolvarea problemelor, memorarea şi învăţarea.

Bazându-se pe cantitatea acestui aminoacid deţinută de fiecare elev, cercetătorii au putut face o deosebire clară între cei care studiau şi cei care nu învăţau matematica, indiferent de capacităţile lor cognitive.

Cantitatea de acid gamma-aminobutiric a prognozat cu succes reuşitele în acest domeniu 19 luni mai târziu, potrivit Universităţii Oxford.

Roi Cohen Kadosh, profesor de neuroştiinţă cognitivă la Oxford a explicat că abilităţile matematice sunt asociate unei serii de avantaje legate de obţinerea unui loc de muncă, de statutul socio-economic, sau de sănătatea mentală şi cea fizică. „Adolescenţa este o perioadă importantă din viaţă asociată unor schimbări cerebrale şi cognitive. Din păcate, a renunţa la matematică la această vârstă poate provoca o breşă între adolescenţii care abandonează această materie şi cei care continuă să o studieze”, a spus el.

Acest studiu, potrivit autorilor, oferă un nou nivel de înţelegere biologică a impactului pe care îl are educaţia în dezvoltarea creierului şi a efectului reciproc între biologie şi educaţie. Însă nu toţi adolescenţii continuă să înveţe matematica, astfel încât trebuie investigate şi posibile alternative, discipline ca logica sau raţionamentul care implică aceeaşi zonă cerebrală.

Foto: Pixabay.com 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nicușor Dan: Am fetița în clasa a II-a și sunt îngrozit de ce i se cere să știe la vârsta asta. Vorbesc cu maximă seriozitate. Trebuie să modificăm, în proporție mare, ceea ce învață copiii la scoală, astfel încât să ne concentrăm pe noțiuni esențiale

Nicușor Dan, candidatul independent la funcția de președinte al României, a spus marți, 13 mai, la dezbaterea electorală de la Antena 3, că „trebuie să modificam, în proporție mare, ceea…
Vezi articolul
Lipsa de implicare a unor părinți în educația copiilor

Sondaj al Asociațiilor de Părinți: Aproape 43% dintre cei care au răspuns unui chestionar cred că trecerea la trimestre nu este benefică. Peste 86% spun că manualele școlare trebuie să fie însoțite de auxiliare

Aproape 43% dintre cei care au răspuns unui chestionar referitor la propunerea Ministerului Educației de a modifica structura anului școlar 2022-2023, lansat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, sunt…
Vezi articolul

O profesoară din Sighetu Marmaţiei a fost înregistrată de elevi adresând injurii ministrei Educației, Ligia Deca: „Avem un ministru al Educaţiei care în viaţa ei nu a predat o oră” / Mai multe plângeri au fost făcute la Inspectoratul școlar

O profesoară de la Colegiul Naţional Pedagogic “Regele Ferdinand” din Sighetu Marmaţiei a fost înregistrată în timp ce afirmă în faţa elevilor că Ligia Deca, ministrul Educaţiei, „nu a predat…
Vezi articolul