Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării despre curriculum la decizia elevului din oferta școlii: Noi avem toată încrederea în profesori și manageri că pot alege strategia potrivită în funcție de resurse ca să propună discipline care să atragă elevii

Bogdan Cristescu / Foto: Edupedu.ro/ Ștefan Lefter

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Bogdan Cristescu, a spus că Ministerul are „toată încrederea în colegii profesori și manageri că pot alege strategia potrivită în funcție de resurse ca să propună discipline care să atragă elevii”. Cristescu a făcut această precizare în cadrul unei sesiuni online live de informare și răspunsuri la întrebări despre proiectele de planuri-cadru de liceu 2025, pe care Ministerul le-a pus în dezbatere publică vineri seară, 31 ianuarie.

Secretarul de stat Bogdan Cristescu le-a răspuns profesorilor și directorilor la o întrebare legată de curriculumul la dispoziția elevului din oferta școlii (CDEOȘ) prin care elevii vor avea de ales anumite materii opționale. Mai exact, o întrebare a adus în discuție posibilitățile școlilor de a organiza CDEOȘ.

„Noi avem toată încrederea în colegii profesori și directori că pot alege strategia potrivită în funcție de resurse ca să propună discipline care să atragă elevii”, a spus Bogdan Cristescu.

O altă întrebare legată de curriculum la dispoziția elevului din oferta școlii a făcut referire la faptul că unii elevi ar fi tentați să aleagă materii mai ușoare în CDEOȘ.

Bogdan Cristescu a subliniat din nou că profesorii trebuie să știe să îi îndrume pe elevi să aleagă disciplinele.

„Dacă ne punem problema că un elev de 17 ani va face o alegere pentru un beneficiu minor și că noi ca și comunitate școlară și ca profesori, în 3 ani pe care îi avem în față până la acel moment al alegerii nu vom reuși să ne ajutăm elevii să facă alegeri informate, înseamnă că o bună parte din ceea ce trebuie să facem noi în sistemul de educație nu a fost îndeplinit”.

Redăm răspunsul integral al secretarului de stat Bogdan Cristescu

Întrebare: Alegerea elevului din CDEOȘ se va face și după oferta școlii. Este posibil ca școala să nu poată prea mult. 

Domnule Minone, vă mulțumim pentru observație. Acesta este și motivul pentru care noi am spus că de acum începând, școala își poate face o strategie pentru ca până în momentul alegerii de acum în 3 ani, probabil cel mai mult pentru clasa XI și a XII, școala să poată.

Noi avem toată încrederea în colegii noștri din școli, atât manageri cât și profesori, că pe de o parte pot alege strategia cea mai potrivită în funcție de resursele umane și de resursele de spații pe care le au și în aceeași măsură avem toată încrederea în colegii noștri profesori că sunt capabili să propună discipline care să atragă elevii și care să-i facă să participe cu interes. 

(…) Bogdan Cristescu: Un alt comentariu: Se știe foarte bine elevii aleg materiile unde au note mari, fără ca efortul de a învăța mare lucru. Acesta este riscul acestor CDEOȘ

Este o observație pe care am auzit-o de la mai mulți colegi și atunci trebuie să fim noi proactivi ca și profesori, pentru că dacă ne punem problema că un elev de 17 ani va face o alegere pentru un beneficiu minor și că noi ca și comunitate școlară și ca profesori, în 3 ani pe care îi avem în față până la acel moment al alegerii nu vom reuși să ne ajutăm elevii să facă alegeri informate, înseamnă că o bună parte din ceea ce trebuie să facem noi în sistemul de educație nu a fost îndeplinit”. 

Ce este Curriculumul la decizia elevului din oferta școlii (CDEOȘ)

Curriculumul la decizia elevului din oferta școlii reprezintă segmentul curriculumului național care permite dezvoltarea de către fiecare unitate de învățământ a propriului proiect curricular.

Principalele categorii de opționale din CDEOȘ sunt:

După nivelul la care se elaborează programele școlare și de constituire a ofertei, opționalele de tip disciplină nouă/integrat sunt de două categorii:

Plaja orară CDEOȘ

Precizări suplimentare pentru CDEOȘ:

Susține studiul unor discipline din TC și/sau CS::

Exit mobile version