Cercetător: Disciplina școlară „Istoria evreilor. Holocaustul” este temă în campaniile antisemite din social media / Mesaje puține, dar cu impact mare, în cadrul narativelor de negare a Holocaustului

Foto: Pixabay.com

„Istoria evreilor. Holocaustul”, una dintre disciplinele impuse de lege pentru predare la nivelul învățământului liceal, este una dintre temele folosite în mesajele antisemite care sunt distribuite în social media, în România, a avertizat Călin Ștefan Georgia, coordonatorul unui studiu pe tema discursului urii în online, studiu prezentat joi la SNSPA. Potrivit acestuia, în rândul temelor antisemite abordate în rețelele sociale, această disciplină nu are o pondere mare, dar impactul este semnificativ, pentru că are o putere considerabilă de a atrage atenția utilizatorilor.

Această materie abia introdusă în studiul liceal a stârnit, deja, reacții în campaniile antisemite online. Mesajele de acest fel, distribuite în social media la nivelul României, au fost analizate într-un studiu pe tema discursului urii pe platforme sociale, prezentat joi la SNSPA. – Edupedu.ro a prezentat studiul respectiv aici

Coordonatorul acestuia, Călin Georgia, a arătat, în prezentarea susținută joi la SNSPA, că printre tipurile de mesaje distribuite în discursurile de negare a Holocaustului se fac auzite și mesajele ce contestă predarea „Istoriei evreilor. Holocaustul” ca disciplină impusă prin lege în școli. 

El a detaliat, pentru Edupedu.ro, că: 

În rândul celor patru tipuri de narative antisemite identificate în studiul citat, această temă școlară „se încadrează la negarea Holocaustului. A fost un factor important la acest grup de narative”, spune Călin Georgia.

Cercetarea prezentată de el joi, sub umbrela Centrului de Studii Israeliene „Theodor Herzl” din cadrul Facultății de Științe Politice a SNSPA, se bazează pe analiza datelor aferente unui număr de peste 50.000 de mesaje distribuite pe platforme sociale între toamna anului 2023 și toamna anului 2024. Studiul indică un apogeu al mesajelor antisemite înaintea alegerilor, iar narativele urmărite sunt împărțite în patru categorii:

Aceste tipuri de mesaje semnalează că „totul merge spre subminarea instituțiilor românești și europene” prin campanii de micro-targetare a persoanelor interesate de asemenea discursuri, arată cercetarea.

Citește și:
Patru rețete de alimentare și amplificare a mesajelor antisemite pe rețelele sociale, în România, cu vârfuri în preajma alegerilor / O țintă-cheie: „subminarea instituțiilor românești și europene” – studiu universitar despre discursul instigator la ură în social media

Foto © Engraver | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version