„Oricât m-aș da peste cap și oricâte mijloace digitale aș folosi și oricât m-aș coborî la nivelul lor, totuși, ei se canalizează în clasele a VIII-a strict pe română și matematică și atunci celelalte discipline suferă puțin”, a declarat Claudia Puzdrea, profesoară de chimie la o școală gimnazială din București, în emisiunea Educație la putere din 6 mai.
„În clasa a VIII-a copiii se canalizează strict pe română și matematică. Dispare acea transdisciplinaritate despre care se vorbea în legea educației și pe care o așteptăm cu toții”, a susținut Claudia Puzdrea.
Despre subiectele de la Evaluarea Națională, profesoara Claudia Puzdrea a declarat ca „nu sunt foarte în acord cu profilul absolventului de clasa a VIII-a și nu prea oferă posibilitatea exprimării creativ. Nu poți să dovedești prin subiectele care se dau gândirea critică. De ce spun asta? Copiii care au posibilitatea de a crea foarte mult, o compunere, au un spațiu limitat”.
Declarațiile profesoarei Claudia Puzdrea, profesoară de chimie la o școală gimnazială din București
„Dacă vorbim de rezultatele la simularea examenului de Evaluare Națională de clasa a VIII-a de anul acesta cred că au fost ceva mai mici decât anul trecut. Se constată o scădere a interesului elevilor pentru științele exacte, pentru matematică mai exact.
Pe de altă parte, cred că și subiectele nu sunt foarte în acord cu profilul absolventului de clasa a VIII-a. Dacă ne uităm la modul în care ele sunt formulate, par din ce în ce mai ușoare pentru noi, cei care am urmat școala înainte de 89. Sunt pe un alt tipic.
Părerea mea este că nu prea oferă posibilitatea exprimării creativ. Nu poți să dovedești prin subiectele care se dau gândirea critică. De ce spun asta? Copiii care au posibilitatea de a crea foarte mult, o compunere, au un spațiu limitat. Noi avem o problemă în momentul în care le punem foaia în față și le atragem atenția să nu ieșiți cumva din spațiu. Este o limitare. Copilul are voie, într-adevăr, cere foi suplimentare. Slavă domnului că s-a scos limita de maxim, <<atâtea cuvinte>>, au rămas doar <<minim atâtea>>. Măcar aici i-am susținut. Cred că felul în care sunt concepute subiectele acum nu sunt chiar în sprijinul copiilor.
În clasa a VIII-a copiii se canalizează strict pe română și matematică. Dispare acea transdisciplinaritate despre care se vorbea în legea educației și pe care o așteptăm cu toții. Eu, fiind profesor de chimie, sufăr foarte mult, încerc să motivez copiii la clasă prin tot felul de metode. Oricât m-aș da peste cap și oricâte mijloace digitale aș folosi și oricât m-aș coborî la nivelul lor, totuși, ei se canalizează în clasele a VIII-a strict pe română și matematică și atunci celelalte discipline suferă puțin.”