Una dintre problemele abordate în raportul din mai despre sistemul de educație va fi cea a examenelor naționale, a susținut ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, la TVR2, în emisiunea Educaţia la putere, de pe 31 martie: „Acestea trebuie să fie așa gândite: clasa a II-a, a IV-a, intrarea în a V-a, a VIII-a trebuie să fie numai matematică și limba română?”
O altă problemă este examenul de titularizare. „Trebuie regândit procesul de titularizare. Este o discuție constantă, unii dau examene peste examene în fiecare an, un examen complicat, greu, pentru ce? Ca să confirmi competențele pe care le-a avut și anul trecut”, consideră ministrul Educației.
Pentru a implementa aceste politici publice, Daniel David a susținut că va cheltui bugetul primit într-o manieră eficientă, astfel încât, „dacă vom începe aceste reforme noi, să am un argument pentru a cere suplimentarea bugetului”.
Declarațiile ministrului Daniel David despre problemele abordate în raportul din mai:
Rep.: Să enumerăm câteva dintre problemele care sunt probabil cele mai discutate în societate.
Daniel David: În preuniversitar, vi le spun și vor fi abordate în luna mai-iunie. Ceea ce voi prezenta în luna mai o să aibă o secțiune de diagnostic: părțile care funcționează bine și de ce, ca să știm să le susținem, avem și lucruri bune în sistem, ce funcționează prost și de ce, ca să știm să schimbăm și după aceea un set de politici publice pe care să le propun ca soluții la problemele pe care le identificăm.
Trebuie regândit, de exemplu, procesul de titularizare. Este o discuție constantă, unii dau examene peste examene în fiecare an, un examen complicat, greu, pentru ce? Ca să confirmi competențele pe care le-a avut și anul trecut.
Examenele naționale trebuie să fie așa gândite: clasa a II-a, a IV-a, intrarea în a V-a a VIII-a trebuie să fie numai matematică și limba română? Bacalaureatul cum o să fie gândit? Deci, examenele pe care le dăm.
Cum tratăm copiii cu cerințe educaționale speciale? Pentru că pe hârtie avem o mulțime de reguli, dar în practică lucrurile nu funcționează bine.
Planurile cadru, conținuturile pe care le punem în disciplinele noastre, manualele pe care le avem, deci, sunt o mulțime de lucruri pe care trebuie să le abordăm și o să vin cu niște propuneri de implementare.
În învățământul superior, vorbeam de diferențierea misiunii universităților, în cercetare, evaluarea tuturor unităților ca să știm ce păstrăm așa cum avem acum, ce concentrăm, ce separăm.
Acestea sunt lucrurile pe care am să le abordez în luna mai. Un diagnostic corect, politici publice care rezolvă problemele și până ajungem în luna mai, că totuși sunt ministru și nu stau până în mai făcând diagnostice numai, bugetul pe care îl avem, am primit un buget mai mare decât am avut anul trecut, să fie cheltuit într-o manieră eficientă, astfel încât dacă vom implementa acele politici publice și vom începe aceste reforme noi, ele nu pot fi începute fără bani. Să am un argument pentru a cere suplimentarea bugetului.
Foto: © Kinomaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.