Echipamentele digitale pentru dotarea claselor, pe care primăriile le vor cumpăra cu bani din PNRR, „vor fi calitative, moderne și adaptate vârstei elevilor“, transmite agenția de implementare a Ministerului Educației / Nu este menționat drept criteriu prețul cel mai mic sau produse pe standardul minimal, iar UEFISCDI avertizează că banii rămași necheltuiți nu pot fi folosiți pentru altceva

2.215 vizualizări
Foto: captura UEFISCDI
Criteriile de selecție și achiziție pentru echipamentele digitale și cele pentru laboratoare, din apelul lansat de Ministerul Educației, de 1 miliard de euro, din PNRR, nu ar trebui să fie cel mai mic preț sau produsul cu configurația minimală, conform recomandărilor din Manualul beneficiarului, publicat recent de UEFISCDI, agenția de implementare pentru acest apel din partea Ministerului Educației. Documentul oficial, care poate fi consultat și descărcat mai jos, este destinat școlilor și autorităților locale și specifică faptul că este important ca „produsele care vor face obiectul achizițiilor pentru dotările privind digitalizarea mediilor de învățare din învățământul preuniversitar și infrastructură școlară vor fi calitative, moderne, adaptate vârstei elevilor, astfel încât să fie creat un mediu de lucru plăcut și sănătos“.

Manualul beneficiarului pentru apelul PNRR „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar“, publicat la finalul lunii noiembrie de Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării, agenție de implementare pentru acest program, prevede că „perioada de implementare a Proiectului se încheie cel mai târziu la data de 31 decembrie 2024“ și publică și un calendar de implementare pentru fiecare jalon.

  • Asigurarea echipamentelor și a resurselor tehnologice digitale pentru unitățile de învățământ – jalon 477, ținta 482, termen 30 septembrie 2024. (cel puțin 5 200 de școli dotate cu noi resurse tehnologice digitale pentru laboratoarele de informatică)
  • Asigurarea echipamentelor și a resurselor tehnologice digitale pentru unitățile de învățământ – jalon 477, ținta 483, termen 31 decembrie 2024 (cel puțin 3 600 de școli dotate cu echipamente și resurse tehnologice digitale pentru sălile de clasă)
  • Asigurarea dotărilor pentru sălile de clasă preuniversitare și laboratoarele/atelierele școlare – jalon 489, ținta 491, termen 30 iunie 2024 (75.000 de săli de clasă dotate cu mobilier)
  • Asigurarea dotărilor pentru sălile de clasă preuniversitare și laboratoarele/atelierele școlare – jalon 490, ținta 492, termen 30 iunie 2024 (10.000 de laboratoare și cabinete școlare)
  • Echiparea laboratoarelor de informatică din unitățile de învățământ profesional și tehnic – jalon 490, ținta 496, termen 30 septembrie 2024 (909 unități de învățământ profesional și tehnic vor fi dotate cu infrastructuri și instrumente digitale pentru predare)
  • Echiparea atelierelor de practică din unitățile de învățământ profesional și tehnic – jalon 490, ținta 497, termen 30 septembrie 2024 (909 unități de învățământ profesional și tehnic inclusiv cu clase de învățământ dual, dotate cu laboratoare de practică funcționale).

Documentul subliniază faptul că sumele primite pentru aceste dotări în școli, de către primării, nu sunt transferabile pentru alte achiziții, iar produsele trebuie să fie calitative.

Atenție! Având în vedere că aceste linii de finanțare contribuie la realizarea unor ținte naționale PNRR distincte, care sunt raportate Comisiei conform calendarului agreat, sumele nu sunt transferabile între liniile de finanțare“.

Cu alte cuvinte, dacă rămân bani din eventualele economii făcute pentru produse slabe calitativ sau achiziționate pe criteriul prețul cel mai mic, aceste sume vor fi pierdute, ele neputând fi cheltuite pentru alte investiții, conform indicațiilor din manual.

Reamintim că Manualul Beneficiarului a fost publicat după ce Edupedu.ro a semnalat faptul că UEFISCDI transmitea beneficiarilor că nu se poate declanșa achizița pe acest apel de dotări pentru că nu ar fi existat norme de aplicare ale unei ordonanțe de urgență, care ar fi fost în sarcina MIPE și din cauza cărora nu ar fi putut scrie Manualul beneficiarului, adică chiar documentul de mai jos. După publicarea articolului, UEFISCDI a nuanțat indicațiile și a transmis beneficiarilor că pot face achizițiile.

Manualul beneficiarului poate fi descărcat de aici:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Prințul Philip și Regele Mihai au fost prieteni din copilărie – Galerie foto. Istoricul Adrian Cioroianu: Viața Prințului, o lecție de stabilitate și echilibru care duce la puterea unui simbol / Philip avea ceva din spiritul nostru sud european

Prințul Philip, Duce de Edinburgh și consortul de peste 73 de ani al reginei Marii Britanii Elisabeta a II-a, a murit vineri dimineață, la vârsta de 99 de ani. A…
Vezi articolul

Gabriel Vrînceanu, șef-serviciu Curriculum MEC: Adăugăm latina și literatura universală în curriculumul de specialitate, în mod explicit, în varianta finală a planurilor-cadru

În varianta finală a planurilor-cadru pentru liceu, disciplinele „Limba latină” și „Literatură universală” vor fi adăugate explicit în curriculumul de specialitate, potrivit explicațiilor oferite de șeful Serviciului Dezvoltare Curriculum –…
Vezi articolul
Reducerea birocrației din școli

OFICIAL Avizele și atestatele suplimentare pentru profesori, indiferent dacă sunt titulari sau nu, introduse în Legea Educației, după ce până acum erau doar în metodologia de mobilitate / Actul a fost contestat inițial de președintele Iohannis, dar Curtea Constituțională a respins reclamația

Avizele și atestatele suplimentare pe care trebuie să le prezinte cadrele didactice și cei care vor să își completeze norma didactică au fost introduse în Legea Educației 1/2011. Inițial, președintele…
Vezi articolul

Primul mesaj al conducerii Liceului Tamași Aron, din Odorheiu Secuiesc, nu face nicio referire la faptul că administrația școlii a permis elevilor să rămână în internat, în timp ce muncitorii săpau la fundația acestuia

Conducerea Liceului „Tamasi Aron” din Odorheiu Secuiesc, unde a avut loc tragedia soldată cu moartea unui elev prins sub dărâmăturile clădirii internatului, a transmis, marţi, un mesaj de condoleanţe familiei…
Vezi articolul