Evaluare Națională 2025. Consilier școlar, către părinți: Evităm să facem comparații cu alți copii, cu frații mai mari, cu verișorii, cu copiii prietenilor noștri / Transmitem așteptările și intențiile noastre, dar nu creăm presiune asupra copilului

meditații în perioada în care școlile au fost închise

Foto: Pexels.com

Mirela Barbu, consilier școlar la Școala Gimnazială “Traian” din Craiova, a vorbit despre cum ar putea părinții să le explice elevilor de clasa a VIII-a importanța Evaluării Naționale, dar fără să-i sperie. „Evităm să facem comparații cu alți copii, cu frații mai mari, cu verișorii, cu copiii prietenilor noștri. Chiar încurajăm copiii foarte mult să se compare cu sine”. „Închei discursul meu cu mesajul că „am încredere în tine” și cu întrebarea „cu ce pot eu să te ajut mai mult?”, a spus aceasta. Declarațiile au fost făcute pentru TVR Craiova.

Întrebare: Cum îi explicăm copilului cât de important este acest examen, fără a-l speria?

Mirela Barbu: „Fără să creionez așteptări perfecționiste, în raport cu copilul, da, să-i transmit că eu am încredere în alegerile lui, că aș fi încântată să facă o alegere sau să învețe mai mult, să zicem, dar închei discursul meu cu mesajul că „am încredere în tine” și cu întrebarea „cu ce pot eu să te ajut mai mult? Cum pot eu să-ți fiu alături în această perioadă?”. Deci transmitem cumva așteptările și intențiile noastre, dar nu creăm presiune asupra copilului. Evităm să facem comparații cu alți copii, cu frații mai mari, cu verișorii, cu copiii prietenilor noștri. Chiar încurajăm copiii foarte mult să se compare cu sine.

În plan școlar, noi folosim diverse jocuri și fișe, să zicem, în acest sens. Am creat pentru copii niște păhărele gradate, după modelul paharelor de bucătărie, în care ei să-și hașureze în mod colorat rezultatele pe care le obțin la fiecare testare, la fiecare simulare, și să se compare cu sine, nu cu colegul de alături sau cu, nu știu, un prieten foarte, foarte bun. Deci, invitând copilul la o comparație cu sine, se declanșează, de fapt, un mecanism interior în copil care îl determină pe el să își crească motivația și să aibă încredere în el.”

Amintim că psihologul Suzana Pavlov a declarat pentru TVR Craiova că „părinții vor note note mari, copiii nu tot timpul pot să dea un randament extraordinar și pot să mai aibă și scăpări”. Referitor la programul elevilor de clasa a VIII-a, aceasta a spus că ei „stau 5-6 ore la școală și fac cel puțin 2 ore de meditație și alte 2 ore de teme”.

„Unii copii reușesc să ia niște note foarte bune, își ating obiectivele și intră cu multă muncă la liceele pe care ei și le-au dorit și-și urmează parcursul lor, dar pierd cumva alte elemente, pierd interacțiuni sociale”, a menționat psihologul.

Calendarul evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2024-2025
Citește și:
Copilul nu a luat nota dorită la Evaluarea Națională. Consilierul școlar Mirela Barbu: Dacă rezultatul nu este pe măsură, să-l privească ca pe o resursă de viață, așa cum ne facem un bagaj pentru a pleca într-o vacanță / Alegerea facultății nu este totuși condiționată de specializarea de la liceu
Clasa a VIII-a este un an foarte important din viața fiecărui elev, spune Mirela Barbu, consilier școlar: Este firesc și natural să avem emoții în așteptarea unui examen. Stresul acesta nu este 100% un lucru negativ
Profesorul Flavian Georgescu: Mă doare sufletul când văd elevii înainte de examene cum efectiv nu cred în șansele lor. Părinții și profesorii trebuie să le cultive încrederea în sine a copiilor
Am primit un telefon de la mama unui elev care îmi cerea ajutorul, pentru că elevul a intrat într-o perioadă stresantă, spune profesorul Flavian Georgescu: Am întrebat-o care sunt activitățile copilului și mi-a zis că lunea, de la 16 la 18, are engleză, de la 18 la 20 are germană, de la 20 la 21:30 face matematică și apoi pe la 10 se apucă de teme
Psihologul Suzana Pavlov: Copiii de clasa a VIII-a stau 5-6 ore la școală și fac cel puțin 2 ore de meditație și alte 2 ore de teme. Părinții vor note note mari, copiii nu tot timpul pot să dea un randament extraordinar. Din nou, nu învățăm de plăcere, nu găsim o stimulare a curiozității în școală și ne ducem tot pe zona de emoție negativă
Exit mobile version