Evaluare Națională 2025 – Matematică. Secretarul de stat Sorin Ion: Subiectele au avut suficiente subpuncte prin care putem să diferențiem elevii cu adevărat foarte buni. Sunt cât se poate de potrivite pentru a crea o ierarhie cât mai aproape de realitate

Sorin Ion / Foto: ISJ Iași

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării, a declarat că subiectele de la proba de Matematică (Evaluarea Națională 2025) „au avut suficiente subpuncte prin care putem să diferențiem elevii cu adevărat foarte buni”. Declarațiile au fost făcute pentru observatornews.ro.

„(Subiectele – n.red) au avut suficiente subpuncte prin care putem să diferențiem elevii cu adevărat foarte buni. Fără a fi nişte subiecte banale, nici nu ne dorim să facem asta, sunt cât se poate de potrivite pentru a crea o ierarhie cât mai aproape de realitate”, a declarat Sorin Ion.

Miercuri, 25 iunie, absolvenții de gimnaziu au susținut proba scrisă la Matematică din cadrul Evaluării Naționale 2025. Elevii de la Evaluarea Națională 2025 au primit varianta cu numărul 7 la proba scrisă.

La subiectul I au fost 6 subpuncte, fiind itemi obiectivi – tip grilă, fiecare punctat cu 5 puncte. La fel, subiectul al II-lea are 6 subpuncte, tot grilă și notate tot cu câte 5 puncte fiecare. La subiectul al III-lea, problemele nu mai sunt cu răspunsuri de tip grilă.

La subiectul al III-lea, una dintre cerințe a fost următoarea: „Ana a cumpărat de la o librărie caiete, pixuri și creioane. Prețul unui pix este egal cu 75% din prețul unui caiet, iar prețul unui creion este egal cu 40% din prețul unui pix.

(2p) a) Este posibil ca prețul a opt pixuri să fie egal cu prețul a cinci caiete? Justifică răspunsul dat

(3p) b) Dacă Ana a plătit pentru trei caiete, patru pixuri și cinci creioane suma de 45 de lei, determină prețul unui caiet

La geometrie, figurile primite de elevi au fost: cubul, trapezul dreptunghic, pătratul și triunghiul echilateral.

Profesorul de Matematică Mădălin Ghiuler a spus, pentru Edupedu.ro, că subiectele primite de absolvenții de gimnaziu au fost „corecte și echilibrate” și prin ele vor fi evidențiați „copiii muncitori”, apreciază acesta.

„Subiectul de astăzi (25 iunie – n.red) este unul corect și echilibrat. Are ca obiectiv evidențierea copiilor muncitori. Dar, pentru că sunt niște subiecte originale, pot crea momente de panică. Pentru notă mai mare decât 9, subiectele nu sunt banale”, spune Mădălin Ghiuler, de la Liceul cu Program Sportiv din Focșani, pentru Edupedu.ro. „Nota 8,5 se obține destul de ușor dacă a existat atenție”.

Profesorul Gabriel Tica a declarat, pentru TVR Craiova, că subiectul la Matematică de la Evaluarea Națională 2025 a fost unul bun „pentru copiii care au învățat și s-au pregătit”. „El (subiectul – n.red) a făcut diferența dintre copiii care au lucrat la Matematică și copiii care au lucrat mai puțin”, a afirmat acesta. Gabriel Tică predă Matematică la Colegiul Național „Carol I” din Craiova.

Subiectele la Matematică:

Citește și:
Evaluare Națională 2025 – Matematică. Profesorul Gabriel Tica: Subiectul a făcut diferența dintre copiii care au lucrat la Matematică și copiii care au lucrat mai puțin
Prezența la Evaluarea Națională 2025. Peste 6.800 de elevi au lipsit la proba de matematică, mai mulți decât la limba română / Șase elevi au fost eliminați din examen
Baremul de corectare pentru proba de Matematică de la Evaluarea Națională 2025
Subiectele la Matematică de la Evaluarea Națională 2025. Cubul, trapezul dreptunghic, pătratul și triunghiul echilateral – figurile la geometrie
Rezolvarea subiectelor la Evaluarea Națională 2025 – Matematică. Profesorul Mădălin Ghiuler: Subiecte corecte și echilibrate, vor fi evidențiați copiii muncitori. Pentru note mai mari de 9, nu au fost banale
Exit mobile version