Evaluare Națională clasa a VI-a 2025. Subiectele la Matematică și Științe ale naturii în limbile croată, germană, italiană, maghiară, rromani, sârbă, slovacă și ucraineană

Foto: © Tyler Olson | Dreamstime.com

Ministerul Educației și Cercetării a publicat la ora 15 subiectele la proba de Matematică și Științe ale naturii din cadrul Evaluării Naționale. Miercuri, 28 mai, elevii de clasa a VI-a au susținut proba la Matematică și Științe ale naturii. Vezi mai jos subiectele în limbile croată, germană, italiană, maghiară, rromani, sârbă, slovacă și ucraineană.

Matematică și Științe ale naturii – Limba croată

Matematică și Științe ale naturii – Limba germană

Matematică și Științe ale naturii – Limba italiană

Matematică și Științe ale naturii – Limba maghiară

Matematică și Științe ale naturii – Limba rromani

Matematică și Științe ale naturii -Limba sârbă

Matematică și Științe ale naturii Limba slovacă

Matematică și Științe ale naturii – Limba ucraineană

Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei

Din acest an școlar, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.

Art. 28. — „(1) Rezultatele individuale obținute la EN-2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul claseiPrin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învățare;

b) informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN-2025 cuprinse în fișele de evaluare sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării.”

Cea care a decis introducerea notelor la Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în loc de rezultate pe coduri, similare celor folosite de testările internaționale de tip PISA, a fost Ligia Deca, precedenta ministră a Educației, care a scos și limba străină de la evaluarea de la clasa a VI-a.

Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a VI-a

Foto: © Tyler Olson | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version