Evaluarea elevilor la olimpiade să se facă digitalizat, iar la etapa națională doar de către profesori din facultăți, „pentru a garanta imparțialitatea” – propunere trimisă ministrului Daniel David de doi inspectori

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com

Doi inspectori școlari au transmis o propunere către ministrul Educației, Daniel David, prin care solicită digitalizarea corectării lucrărilor la olimpiadele școlare și evaluarea exclusiv de către profesori universitari la etapa națională. Inițiativa a fost prezentată în comentariile la transmisiunea live organizată de Ministerul Educației și Cercetării joi seară, 6 martie.

Inspectoarea școlară pentru istorie de la inspectoratul școlar județean (ISJ) Ialomița, Gica Dinu, și inspectoarea școlară pentru limbi moderne, Marcela Jalbă, susțin că această schimbare ar asigura „obiectivitate și transparență” în procesul de evaluare și ar elimina eventualele subiectivități.

Propunere de modificare procedurală privind evaluarea lucrărilor în cadrul olimpiadelor și concursurilor școlare. În vederea optimizării procesului de evaluare a lucrărilor la etapele județeană și națională ale olimpiadelor și concursurilor școlare, propunem adoptarea următoarelor măsuri:

  1. Digitalizarea evaluării la etapa județeană – Evaluarea lucrărilor scrise să se realizeze în format digital, similar cu procedura aplicată în cadrul examenelor naționale, asigurând astfel obiectivitate și transparență în corectare.
  2. Evaluare exclusiv universitară la etapa națională – La etapa națională, lucrările scrise să fie evaluate digitalizat, exclusiv de către cadre didactice din mediul universitar, pentru a garanta un nivel înalt de expertiză și imparțialitate în aprecierea performanțelor elevilor.
  3. Menținerea formatului clasic pentru probele practice – Probele practice (specifice anumitor discipline) să se desfășoare în continuare cu prezență fizică, conform metodologiilor specifice fiecărei discipline. Această modificare ar contribui la creșterea echității și a transparenței în evaluare, aliniindu-se totodată tendințelor de digitalizare din sistemul educațional”, se arată în propunerea transmisă ministrului.

Propunerea vine în contextul în care, în ultimii ani, au existat multiple critici din partea profesorilor și părinților privind lipsa de transparență în corectarea lucrărilor la olimpiade și existența unor posibile influențe în procesul de evaluare. Edupedu.ro a documentat anul trecut mai multe astfel de cazuri. Dintre acestea:

Începe maratonul olimpiadelor școlare 2025

Peste 20 de olimpiade școlare ajung la faza județeană în perioada 6 – 16 martie 2025, potrivit calendarului oficial aprobat de Ministerul Educației. Competițiile se desfășoară inclusiv în timpul săptămânii, iar elevii vor participa la probe acoperind discipline variate, de la Limba și literatura română, Matematică, Fizică, Biologie, Limbi străine, până la competiții tehnice.

Iată olimpiadele din perioada 6-16 martie (pe zile, mai jos în articol):

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version