Fondurile pentru pilotarea programului Școală până la ora 17 trebuie să vină prin colaborarea pe care o avem cu diverse companii și cu autoritățile locale, spune ministrul Daniel David

Auxiliarele pentru elevi - programul Școala după Școală

Auxiliarele pentru elevi - programul Școala după Școală

Ministrul Educației Daniel David, validat în comisiile de specialitate pentru un nou mandat în cabinetul Bolojan, a spus că programul pilot Școală până la ora 17 trebuie să se desfășoare în colaborare cu diverse companii, și cu autoritățile locale”.

Daniel David a explicat de unde ar trebui să vină fondurile pentru pilotarea programului Școală până la ora 17. La audierea din comisiile de învățământ reunite din Parlament, Daniel David a spus că fondurile pentru desfășurarea programului propus în programul de guvernare „trebuie să vină prin colaborarea pe care o avem cu diverse companii, diverse firme și cu autoritățile locale”.

„Dezvoltarea și susținerea programului «Școală după școală», prin asigurarea unui
cadru legal clar, care să stimuleze și să încurajeze primăriile și agenții economici
să investească în activități educative complementare, inclusiv pilotarea și
generalizarea programului Școală de la 8 la 17. Celelalte programe se află deja în
derulare și se vor susține în baza unei analize cost-beneficiu”, se menționează în programul Bolojan.

Redăm declarația lui Daniel David

„Există o prevedere specifică prin care spuneam că școala trebuie deschisă treptat și spre specialiști și pe colaborarea cu firme și cu autoritățile locale. 

De exemplu, vorbeam de Școală după Școală și de pilotarea programului până la ora 17:00, în care efectiv fondurile, așa cum am spus și în programul de guvernare trebuie să vină prin colaborarea pe care o avem cu diverse companii, diverse firme și cu autoritățile locale. Cel puțin în faza de pilotare până vedem că merge. Dacă va funcționa în faza de pilotare poate peste un an, doi suntem mai într-o formă mai bună financiar și ce am pilotat și am arătat că funcționează. vom putea generaliza după ceea întregul sistem”. 

Informații de context

Programul “Şcoala de la 8 la 17”, propunere inițiată de USR pentru a fi inclusă în legea Educației nr 198/20223, a fost respinsă în timpul mandatului fostei ministre a Educației Ligia Deca, în aprilie 2023. Parlamentarii USR acuzau  “lipsa de viziune” a modificărilor la legile Educaţiei.

Aceștia spuneau că introducerea unui program şcolar “de la 8 la 17″, timp în care, pe lângă orele prevăzute în programă, copiii ar beneficia de o masă caldă la prânz şi, opţional, ar fi putut să rămână să facă teme, ore remediale, pregătire pentru olimpiade sau să se bucure de activităţi extraşcolare (teatru, sport, vizite la muzee), în mod gratuit, ar reprezenta schimbare radicală şi reală de viziune pentru educaţia copiilor, potrivit unui comunicat de presă.

De asemenea, o analiză Salvați Copiii recentă remarca faptul că extinderea programului „Școală după școală”, printre problemele urgente ale educației, neincluse în raportul QX al ministrului Daniel David.

De precizat, programul național pentru cantine școlare va fi implementat după stabilizarea economico-financiară, scrie în programul de guvernare.

Citește și:
BREAKING Școală de la 8 la 17 în programul de guvernare Bolojan. Proiectul prevede pilotarea și generalizarea orarului extins pentru elevi, profesorii vor avea o creștere a normei didactice, diferențiat în funcție de mediul de lucru și ciclul de educație, iar bursele vor fi „redimensionate”
Respingerea programului “Şcoala de la 8 la 17” arată “lipsa de viziune” a modificărilor la legile Educaţiei propuse de ministrul Deca, spun parlamentarii USR
Analiză Salvați Copiii: Masă caldă pentru toți copiii, extinderea programului „Școală după școală”, servicii de sănătate mintală integrate în sistemul școlar și depolitizarea reală a educației – probleme urgente ale educației, neincluse în raportul QX al ministrului Daniel David
Scrisoarea unui părinte anonim către ministrul David: Știți de ce părinții nu își înscriu copiii la grădiniță acolo unde există infrastructură? Infrastructura nu înseamnă doar spațiul grădiniței
Exit mobile version