În luna mai, învățătorii care au clasa pregătitoare au de completat un raport de evaluare pentru toți elevii lor, pentru anul școlar în curs. Descarcă documentele

[jp_post_view]
Foto: captură raport evaluare
Toți învățătorii care au clasa pregătitoare, în anul școlar 2024-2025, au de completat în luna mai un raport de evaluare pentru toții elevii, potrivit metodologiei din 4 septembrie 2024. Este vorba despre metodologia de completare și valorificare a rapoartelor descriptive de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării, precum și a dezvoltării capacităților și atitudinilor de învățare la finalul clasei pregătitoare și al clasei I.

Potrivit ordinului nr. 6.583 din 4 septembrie 2024, prevederile metodologiei se aplică începând cu generația de elevi care au intrat în clasa pregătitoare în anul școlar 2024-2025. Acest lucru înseamnă că, în anul școlar 2024-2025, vor completa raportul de evaluare învățătorii care au clasa pregătitoare. Începând cu anul școlar viitor, se va aplica și pentru învățătorii care au clasa I.

Conform metodologiei, rapoartele de evaluare se completează pentru toți elevii din clasele pregătitoare, respectiv din clasele I din cadrul unităților de învățământ de stat sau privat acreditat. Acestea vor face face parte din portofoliul educațional al elevului, care intră în vigoare tot din acest an școlar.

Rapoartele de evaluare sunt completate de către cadrul didactic care predă la clasa respectivă, împreună cu profesorul-logoped, psihologul școlar, consilierul școlar:

Articolul 2– „(1) Procesul de evaluare a elevilor din clasa pregătitoare, respectiv din clasa I se desfășoară pe tot parcursul anului școlar prin aplicarea de metode, tehnici, proceduri, instrumente de evaluare în conformitate cu prevederile programelor școlare corespunzătoare în vigoare și se finalizează în luna mai a anului școlar respectiv prin completarea Rapoartelor de evaluare aferente.

(2) Rapoartele de evaluare sunt completate de către cadrul didactic care predă la clasa respectivă, împreună cu profesorul-logoped, psihologul școlar, consilierul școlar, după caz.”

Completarea rapoartelor de evaluare se face în luna mai

Articolul 7 – (1) Completarea Rapoartelor de evaluare se realizează la finalul clasei pregătitoare, respectiv la finalul clasei I, în luna mai a anului școlar corespunzător, în urma observării și evaluării elevilor desfășurate de către fiecare cadru didactic responsabil, pe tot parcursul anului școlar.

(2) Completarea Rapoartelor de evaluare se realizează de către profesorul pentru învățământ primar/institutorul/învățătorul care predă la clasa respectivă, în urma consultării și în colaborare, după caz, cu profesorul psihopedagog, profesorul psiholog școlar, profesorul logoped, consilierul școlar, medicul școlar, profesorul de educație fizică și sport, alți profesori ai clasei.

(3) Cadrul didactic care predă la clasa respectivă completează Rapoartele de evaluare urmărind modelul stabilit de CNPEE și instrucțiunile din Ghidul de completare și de valorificare a raportului de evaluare, postate pe website-ul instituției.”

Rezultatele vor fi comunicate părinților până la finalul anului școlar

Articolul 8 – „(1) Cadrul didactic asigură completarea Rapoartelor în format electronic, utilizând aplicația informatică dedicată.

(2) Un exemplar al Raportului de evaluare este tipărit, semnat de cadrul didactic și predat directorului unității de învățământ.

(3) Rapoartele de evaluare individuale sunt comunicate părinților/responsabililor legali de către cadrul didactic responsabil, în mod confidențial, până la finalizarea anului școlar în curs, conform procedurilor interne ale unităților de învățământ. Comunicarea are loc după caz, în format digital sau în format tipărit.

(4) Directorul unității de învățământ asigură păstrarea, în format digital, a Rapoartelor de evaluare pe toată perioada de școlarizare a elevului.

(5) Rapoartele de evaluare fac parte din portofoliul elevului și pot fi consultate de conducerea unității de învățământ sau de către alte cadre didactice care predau la clasă, în vederea armonizării demersurilor pedagogice pentru remediere, consolidare sau optimizare, precum și a dezvoltării planurilor individualizate de învățare, după caz.

(6) Conținutul Rapoartelor de evaluare are caracter confidențial.

(7) Rezultatele individuale obținute de elevi nu pot fi făcute publice.”

De ce se completează rapoartele de evaluare pentru fiecare elev

Scopul completării este identificarea eventualelor dificultăți de învățare și adoptarea măsurilor de remediere necesare valorificării potențialului individual al fiecărui elev pentru a răspunde cu succes solicitărilor de tip școlar, potrivit metodologiei.

Articolul 3 – „(1) Rapoartele de evaluare sunt documente-tip, în care se consemnează nivelurile de dezvoltare fizică, socio-emoțională, cognitivă, a limbajului și a comunicării, precum și a dezvoltării capacităților și atitudinilor de învățare ale elevilor aflați la finalul clasei pregătitoare, pe baza dezvoltării competențelor generale, respectiv a competențelor specifice asociate acestora, conform curriculumului național.

(2) Evaluarea are ca scop identificarea nivelurilor competențelor specifice dobândite de elevii aflați la finalul clasei pregătitoare, prevăzute în programele școlare în vigoare pentru clasa pregătitoare.

(3) Scopul completării, pentru fiecare elev, a Rapoartelor de evaluare, îl reprezintă identificarea eventualelor dificultăți de învățare și adoptarea măsurilor de remediere necesare valorificării potențialului individual al fiecărui elev pentru a răspunde cu succes solicitărilor de tip școlar.

(4) Informațiile cuprinse în Rapoartele de evaluare sunt valorificate pentru optimizarea procesului educativ în ansamblul său și pentru fundamentarea deciziilor de orientare și consiliere educațională, stând la baza întocmirii/ actualizării planului individualizat de învățare.”

Ce fel de date conțin rapoartele de evaluare

Articolul 4 – „Rapoartele de evaluare structurează următoarele categorii de informații:

a) Date de identificare ale elevului în contextul său școlar: unitate de învățământ, localitate, județ, codul elevului din Sistemul Informatic Integrat al învățământului din România – SIIIR;

b) Domenii de dezvoltare: dezvoltarea limbajului și a comunicării; dezvoltarea cognitivă; dezvoltarea socio-emoțională, a capacităților și atitudinilor de învățare; dezvoltarea fizică și motrică; aprecieri și recomandări finale (puncte tari și aspecte care necesită remediere / aprofundare;

c) Principalele aspecte vizate, asociate fiecărui domeniu de dezvoltare și susținute prin competențele specifice prevăzute în programele școlare în vigoare pentru clasa pregătitoare, în dreptul cărora cadrul didactic responsabil consemnează, nivelul achiziției: „nerealizată”, „realizată cu sprijin”, „realizată independent”, după caz.”

Raport de evaluare la finalul clasei pregătitoare:

Raport de evaluare la finalul clasei I

Citește și:
Învățătorii trebuie să completeze rapoarte de evaluare pe 49 de puncte distincte pentru elevii din clasa pregătitoare în anul școlar 2024-2025, care începe în septembrie / Model de raport pentru evaluarea de la finalul clasei

1 comment
  1. Buna ziua,

    Legat de rapoartele de evaluare de la finalul clasei pregatitoare si clasei I reglementate prin Ordinul 6583/2024, am urmatoarea intrebare.

    In ordin scrie ca: „Art. 1. — Se aprobă Metodologia de completare și valorificare a rapoartelor descriptive de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării, precum și a dezvoltării capacităților și atitudinilor de învățare la finalul clasei pregătitoare și al clasei I, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    Art. 2. — Prevederile metodologiei prevăzute la art. 1 se aplică începând cu
    generația de elevi care intră în clasa pregătitoare în anul școlar 2024—2025.”

    Acest lucru nu inseamna ca in acest an scolar se aplica doar pentru clasa pregatitoare? Multumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Răzvan Cherecheș, despre curentul anti-vaccinare în România: Nu ne putem aștepta ca o populație care a trecut printr-un sistem educațional subfinanțat să înțeleagă statistici, să înțeleagă diferența dintre ADN și ARN / Cred că avem în momentul ăsta un segment din populație care nu poate fi abordat. Trebuie să-i lăsăm în pace să continue să-și ducă „lupta”

Nu ne putem aștepta ca o populație care a trecut printr-un sistem educațional subfinanțat să înțeleagă statistici, să înțeleagă diferența dintre ADN și ARN, spune profesorul universitar Răzvan Cherecheș despre…
Vezi articolul

Ministerul Educației trebuie să ia decizia introducerii cursurilor obligatorii pentru sănătate în școli, cu conținut adecvat, spune vicepreședintele Societății Naţionale de Medicină a Familiei: Eu pun la îndoială decizia părintelui de a nu expune un copil la aceste informații

Medicul Gindrovel Dumitra, vicepreședinte al Societății Naţionale de Medicină a Familiei, a declarat, marți, la Masa rotundă „Soluții pentru abordarea dezinformării și narativelor anti-științifice pe teme de sănătate”, organizată de…
Vezi articolul

BREAKING Ministra Educației anunță un „dialog structurat” pe proiectele de legi ale Educației „cu toți oamenii din sistem”, după ce se termină discuțiile din coaliție / Ligia Deca a derulat consultări paralele, pe ascuns, cu organizațiile „partenere”, cărora le-a dat proiectele de legi

Ligia Deca, ministra Educației, anunță „consultări” și „un dialog structurat” pe cele două proiecte de legi ale Educației cu cei din comisia de dialog social (CDS), cu asociațiile autorităților locale…
Vezi articolul