Mircea Miclea, fondator al școlii cognitive în psihologia românească și fost ministru al Educației, a declarat că „în școală trebuie să fie o aproximare a vieții așa cum e, cu necazuri, frustrări, cu reușite, sentimente de extaz, evrika, curiozitate”. Acesta a precizat că așa îi pregătim pe elevi pentru viață „nu ținându-i într-o seră și mângâindu-i pe creștet”.
- Declarațiile au fost făcute la Conferința „Dialoguri pentru Viitor: Educație între Algoritm și Umanitate”, organizată în cadrul Săptămânii Educației de ministerul Educației și Cercetării (MEC) din Republica Moldova.
„Ideea asta că școala trebuie să fie o plăcere, un loc de juisare permanentă e aberantă. În școală trebuie să fie o aproximare a vieții așa cum e, cu necazuri, frustrări, cu reușite, sentimente de extaz, evrika, curiozitate. Asta trebuie să oferim, genul acesta de experiențe, să-i pregătim pentru viață: bun, să le dăm experiențele care îi vor ajuta pentru că sunt cât mai asemănătoare cu experiențele pe care le vor trăi în viață. Așa îi pregătim pentru viață și nu ținându-i într-o seră și mângâindu-i pe creștet”, a spus Mircea Miclea.
Profesorul a menționat că școala poate să producă experiențe, nu doar rezultate:
„Prin urmare ce poate face școala este să producă experiențe, nu doar rezultate. AI poate oferi rezultate, dar nu poate oferi experiențe identitare, adică experiențe prin care noi să construim despre noi o identitate. Iată cine sunt, cum sunt și cum vreau să fiu. Nu e vorba de un ego actual, ci de un ego dezirabil – ce vreau să fiu. Al treilea lucru pe care să-l facă școala în condițiile acestei schimbări ecologice determinate de inteligența artificială în viitor este să ofere antrenament.”
VIDEO De la minutul 14:40