Integrarea științei și educației în rețelele de socializare, precum și prezentarea corectă a ocupațiilor pentru a proteja cetățenii de pseudoștiință – propunerile ministrului Daniel David avansate vicepreședintei Comisei Europene, Roxana Mînzatu

Daniel David și Roxana Minzatu / Foto: edu.ro

Ministrul Daniel David i-a propus vicepreședintei Comisei Europene, Roxana Mînzatu, în timpul vizitei acesteia la București, „două idei strategice la nivel european și care ar putea fi asumate de România”. Este vorba despre „integrarea științei și educației în zona rețelelor de socializare” și „prezentarea corectă a ocupațiilor, pentru a comunica informațiile adecvat cetățenilor europeni, ajutându-i astfel să fie mai bine protejați față de manipulare și pseudoștiință”, anunță Ministerul Educației și Cercetării. 

Aflată în prima vizită oficială în România ca vicepreședintă executivă a Comisiei Europene, comisara Roxana Mînzatu, responsabilă pentru drepturi sociale, competențe, locuri de muncă de calitate și pregătire, portofoliu care conține și responsabilitățile fostului comisar european pe educație, a avut luni, 3 februarie 2025, o întrevedere cu Daniel David, ministrul educației și cercetării.

Într-un comunicat de presă, Ministerul Educației și Cercetării anunță că „doamna comisar Roxana Mînzatu a cerut leadership la nivel european din partea experților și instituțiilor din România. Pornind de la această invitație, ministrul Daniel David, pe baza unor discuții anteriore cu experți în domeniu, a avansat două idei strategice la nivel european și care ar putea fi asumate de România în acest context, mai precis:

(1) integrarea științei și educației în zona rețelelor de socializare

și

(2) prezentarea corectă a ocupațiilor, pentru a comunica informațiile adecvat cetățenilor europeni, ajutându-i astfel să fie mai bine protejați față de manipulare și pseudoștiință (angajament explicit și al programului actual de guvernare din zona de educație și cercetare-dezvoltare-inovare)”.

Foto de la întâlnirea vicepreședintei Comisiei Europene Roxana Mînzatu cu ministrul Educației și Cercetării, Daniel David / Sursa foto: edu.ro

Ministerul Educației și Cercetării precizează că discuțiile cu vicepreședinta Comisei Europene, la care „au participat și alți demnitari și experți din partea Comisiei și Ministerului”, au avut ca teme principale:

Amintim că România a reușit să atragă doar 500 de milioane de euro din cele 3,5 miliarde pentru investiții în Educație, prin PNRR, în trei ani și jumătate de la aprobarea programului. Toți banii trebuie folosiți în următorul an și jumătate, până în 31 august 2026, potrivit Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (sursa și detalii).

Comunicatul integral al Ministerului Educației și Cercetării:

„Întâlnire între ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, și vicepreședinta Comisei Europene, doamna comisar european Roxana Mînzatu

Luni, 3 februarie 2025, ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a avut-o oaspete pe vicepreședinta Comisei Europene, doamna comisar european Roxana Mînzatu. Din partea comisiei și ministerului a participat o echipă de experți și demnitari.

Discuțiile au pornit de la prioritățile europene în educație ale doamnei comisar Roxana Mînzatu, iar apoi ministrul Daniel David a punctat demersurile majore ale ministerului în acest domeniu.

Ulterior discuțiile s-au focalizat pe proiectele ministerului bazate pe fonduri europene/PNRR, stadiul de realizare și impactul scontat (ex.: prevenția abandonului școlar, dotarea școlilor, învățământul dual, digitalizarea universităților, evaluarea sistemului național de cercetare-dezvoltare-inovare și reforma arhitecturii academice etc.).

Doamna comisar Roxana Mînzatu a cerut leadership la nivel european din partea experților și instituțiilor din România. Pornind de la această invitație, ministrul Daniel David, pe baza unor discuții anteriore cu experți în domeniu, a avansat două idei strategice la nivel european și care ar putea fi asumate de România în acest context, mai precis:

(1) integrarea științei și educației în zona rețelelor de socializare

și

(2) prezentarea corectă a ocupațiilor, pentru a comunica informațiile adecvat cetățenilor europeni, ajutându-i astfel să fie mai bine protejați față de manipulare și pseudoștiință (angajament explicit și al programului actual de guvernare din zona de educație și cercetare-dezvoltare-inovare).”

Citește și:
Vicepreședinta Comisiei Europene responsabilă cu educația, Roxana Mînzatu, despre schimbarea curriculumului de liceu în România: Statele decid câte ore de sport, religie, istorie, geografie pun. Dar Europa are nevoie de focus pe STEM și digital. Fără acestea, să nu ne supărăm că discutăm doar de migrație
România a reușit să atragă doar 500 de milioane de euro din cele 3,5 miliarde pentru investiții în Educație, prin PNRR, în trei ani și jumătate de la aprobarea programului / Toți banii trebuie folosiți în următorul an și jumătate, până în 31 august 2026, potrivit Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene
Exit mobile version