Edupedu.ro
  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2025
  • Bac 2025
  • CartON
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate
Statistici blog
  • 423.538.073 vizite
Edupedu.ro

Știri la zi despre educație

  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2025
  • Bac 2025
  • CartON
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate

EduPedu.ro este o organizație non-profit și depinde de tine

Donează
  • BCR pentru comunitate
  • Educație
  • Gimnaziu
  • Nextlab.tech

Material susținut de NextLab.tech

INTERVIU Totoro Team, locul I la concursul național de robotică Nextlab.tech din 2022, la proba labirint: Este important să participi, să ceri sfaturi, să greșești. Ce contează este ca tu să înveți să „stăpânești” un robot

Redacția
  • 20 martie 2023
  • 7 minute read
  • No comments
1.495 de vizualizări
Robot Totoro Team / Foto: nextlab.tech
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
Totoro Team, formată din Andreea și Luca, a câștigat locul I și un laptop ASUS ROG la concursul Nextlab.tech din 2022 cu robotul Miro, Snake 1, la proba labirint. Andreea a participat chiar de la prima ediție a concursului, a urcat de fiecare dată pe podium cu roboții ei și are câteva sfaturi pentru elevii care se înscriu pentru prima dată: „Cred că cel mai important este să participi, să ceri sfaturi și să greșești mult înainte să te gândești dacă poți avea rezultate. Ce contează este ca tu să înveți să „stăpânești” un robot”. 

Pentru Luca, a fost primul an și primul concurs de acest tip și i-a deschis și mai mult interesul pentru robotică. Luca este foarte pasionat de tot ce înseamnă vietăți marine și crede că realizarea unor roboți care să ajute la explorarea mediului înconjurător, mai ales a oceanelor, ar fi foarte utilă. 

„Am realizat că robotica are o mare legătură cu lucrurile care mă pasionau cel mai tare atunci: mașinile, calculatoarele, programarea și viteza. Cred că ar trebui să inventăm niște roboți care să ajute la micșorarea emisiilor de dioxid de carbon și scăderea temperaturii globale”, spune Andreea.

  • Pe 6 martie 2023 au început înscrierile la Concursul național de robotică Nextlab.tech ediția 2023, cea mai mare competiție de robotică școlară din România. Participarea este gratuită.

Înscrieri elevi: fiecare elev își creează un cont în platforma robo.nextlab.tech urmând ca apoi să își asocieze contul cu cel al profesorului coordonator folosind opțiunea specifică din platformă.

Înscrieri profesori: fiecare cadru didactic va crea un cont de profesor. Numele de utilizator al contului de profesor trebuie comunicat către elevii coordonați astfel încât aceștia să se asocieze cu cadrul didactic coordonator. Opțional, un cadru didactic poate înscrie grupuri de elevi.

Interviul cu Totoro Team. Andreea și Luca vorbesc despre roboți, Star Wars și experiența concursului Nextlab.tech  

Rep.: Pentru început, aș vrea să îmi spuneți cum ați ales numele echipei și tema Star Wars pentru concurs? 

Andreea: Numele “Totoro Team” a fost stabilit acum mai mult timp, atunci când concuram cu o altă componentă a echipei. Am urmărit cu plăcere multe dintre animațiile lui Hayao Miyazaki, însă cel mai mult mi-a plăcut filmul “My Neighbour Totoro” (Vecinul meu Totoro). Echipa și-a schimbat componența, însă numele a rămas. Acum, când am concurat cu colegul meu Luca, am ales tema „Star Wars” (Războiul Stelelor) pentru că este un subiect comun pentru amândoi, plin de imaginație și tehnologie științifico-fantastică.

Luca: Eu m-am alăturat echipei recent și am fost încântat că tema propusă de Andreea era Star Wars, deoarece eram pasionat de mult timp și încă sunt de atmosfera SF creată de aceste filme.

Rep.: Cu ce tip de robot ați câștigat concursul?

Andreea: Particip la concursul Nextlab încă din anul 2019-2020 când a fost prima ediție a concursului. Atunci am participat singură, împreună cu primul meu robot Tecnicus care se numea K1K0 (Kiko) am luat premiul I.

În următorul an a apărut Totoro Team și am participat împreuna cu două prietene bune și cu cei doi roboți: Botsy, un robot Miro și Speedy, un alt robot Tecnicus. Am obținut locul II cu Speedy. În ediția 2021-2022 am participat din nou singură, însă de data aceasta cu 3 roboți: Botsy, Speedy și un nou robot, Opa de tip Enspiro. Cu doi dintre roboți am câștigat locul I, iar cu celălalt locul II.

În 2022, am participat împreună cu colegul meu Luca la proba labirint cu un al doilea robot Miro, Snake 1 și am câștigat locul I și un premiu: un laptop ROG oferit de unul dintre sponsorii concursului, ASUS ROG. Atunci când lucrezi în echipă, legi prietenii strânse, vezi puncte de vedere diferite de ale tale și înveți lucruri noi!

Luca: Am fost foarte încântat de propunerea Andreei de a-i fi coechipier la acest concurs organizat de Nextlab, primul meu concurs de acest tip. Modelul standard de robot Miro oferit de Nextlab pentru concurs a fost modificat de noi, îmbunătățindu-i viteza de parcurgere a labirintului, ceea ce cred că ne-a ajutat foarte mult în obținerea locului I.

Rep.: Ce sfaturi le-ați da unor elevi care participă pentru prima dată la concursul Nextlab.tech?

Andreea: Acum patru ani, când am intrat prima oară în concursul Nextlab.tech, totul părea înfricoșător. Însă îmi știam scopul, îmi doream să mă joc cu roboții. Cred că cel mai important este să participi, să ceri sfaturi și să greșești mult înainte să te gândești dacă poți avea rezultate, să experimentezi. Construirea robotului, programarea lui, testarea lui cu diferite viteze ale motorașului, schimbarea poziției unor componente pe robot (dar în așa fel încât să fie acceptate de regulamentul concursului Nextlab), toate au durat o veșnicie până m-am prins cum funcționează, iar uneori îmi doream să renunț. 

Este important să nu te gândești că există și alți concurenți și să încerci să concurezi doar cu tine. Știam că pană la urmă voi avea o experiență din robotică și că voi învăța ceva nou, mai ales că aveam foarte mult timp să experimentez până la concurs. Eram curioasă să văd cum se desfășoară un concurs de robotică, fiind practic față de alte concursuri școlare.

Un alt lucru important este să reușești să vorbești în fața unei camere de filmat sau în public, în fața altor elevi și profesori. Ca orice abilitate se câștigă în timp, prin exercițiu. Am primit multe sfaturi și le mulțumesc tuturor celor care au avut răbdare cu mine să învăț să mă descurc la prezentările roboților pentru concursuri.

Ce contează este ca tu să înveți să „stăpânești” un robot. 

Luca: Este important să participi la concursuri, câștigi noi experiențe și îți faci prieteni noi și uneori câștigi și premii.

Clipul de prezentare al Totoro team:

Rep.: Cum ați ajuns să fiți pasionați de robotică?

Andreea: Când eram la fosta mea școală, Nextlab a venit să ne ofere cursuri de programare și mi-au plăcut foarte mult acele cursuri! Apoi, am descoperit că Nextlab o să țină un concurs de robotică, așa că am participat. Apoi, am realizat că robotica are o mare legătură cu lucrurile care mă pasionau cel mai tare atunci: mașinile, calculatoarele, programarea și viteza.

Luca: Oportunitatea de a participa la acest concurs și de a lucra cu robotul Snake 1 s-a datorat Andreei, căreia doresc să îi mulțumesc și cu această ocazie. M-am bucurat mult să pot să ajut la construirea robotului și la prezentarea lui pentru concurs.

Rep.: Cine vă sprijină în această pasiune? Părinții, profesorii, colegii?     

Andreea: Toți! Școala, doamna noastră profesoară de informatică și toți ceilalți profesori ne încurajează permanent. Luca este un membru al echipei deosebit! Părinții și sponsorii sunt un ajutor uriaș!

Luca: Andreea este un coechipier fantastic și de un real ajutor a fost și doamna profesoară de TIC. Colaborarea cu Andreea la acest proiect mi-a deschis și mai mult interesul pentru robotică și îmi propun să îmi aduc contribuția cât mai mult și la următorul concurs.

Rep.: Aveți planuri de viitor legate de robotică? Veți participa și anul acesta la concurs? 

Andreea: Mă gândesc să devin inginer de mașini, deci mă voi intersecta din nou cu robotica. Anul acesta vom participa din nou. Am vrea să mergem la o altă probă (dacă se mai inventează una), dar dacă nu, vom continua să ne îmbunătățim roboții la una dintre probele deja existente.

Luca: Aș vrea să particip și la etapele următoare dorindu-mi să acumulez cât mai multe cunoștințe în acest domeniu și să câștigăm cât mai multe premii.

Rep.: Ce ați învățat parcurgând etapele de concurs anul trecut? Credeți că vă ajută și la școală? 

Andreea: Am învățat multe lucruri în fiecare an și ne bucurăm de fiecare experiența primită în acest concurs. Ne-a ajutat în multe locuri, de la materii școlare ca programare (TIC), fizică și matematică, până la abilitățile de prezentare în public (public speaking).

Luca: Participarea la acest concurs mi-a deschis și mai mult apetitul pentru robotică, în special și pentru competiții, în general.

Rep.: Dacă ați avea resurse nelimitate și o echipă cu cei mai tari oameni în robotică, ce tip de robot ați vrea să construiți împreună?

Andreea: Cred că ar trebui să inventăm niște roboți care să ajute la micșorarea emisiilor de dioxid de carbon și scăderea temperaturii globale.

Luca: Sunt perfect de acord cu Andreea și, în plus, cred că realizarea unor roboți care să ajute la explorarea mediului înconjurător, mai ales a oceanelor ar fi foarte utilă. Eu sunt foarte pasionat de tot ce înseamnă vietăți marine.

Rep.: Ce v-a mai plăcut la concursul de anul trecut?

Andreea: Mi-a plăcut că BCR, o bancă atât de importantă, s-a implicat în acest concurs ca sponsor și a ajutat copiii care au mai puține șanse să participe la acest concurs. Mă bucur că acest concurs a ajuns să fie inclus între concursurile școlare, devenind o olimpiadă ca oricare alta, accesibilă oricărui elev. 

Luca: Sunt foarte încântat de premiul oferit de organizatori și sponsori, ocazie cu care le mulțumesc. Laptopul ASUS ROG a fost ceva ce îmi doream de mult timp și îmi va fi de ajutor în aprofundarea cunoștințelor în domeniul roboticii.

Calendarul concursului Nexlab.Tech, ediția 2023:
  • 6 Martie 2023 – 10 Mai 2023 – Înscrierea participanților pe platforma de concurs: robo.nextlab.tech
  • 20 Mai 2023 – Susținerea testului online de calificare în faza II (roboevaluare + videopitch) ;
  • 30 Iunie 2023 – Afișarea listelor cu elevii calificați în faza II a concursului
  • 15 Iulie 2023 – Începerea expedierii roboților către elevii din etapa II, care beneficiază de kit gratuit de robotică Nextlab.Tech
  • 26-29 Octombrie 2023 – Încarcarea videopitch-urilor cu roboții realizați, aferente etapei II partea I
  • 6 – 8 Decembrie 2023 – Finala, etapa II partea II în format fizic la București

Anul acesta finala concursului va fi susținută în format fizic la București. Participarea în Faza II va fi individuală. Elevii care doresc să își îmbunătățească abilitățile în domeniul roboticii sunt invitați să se înscrie.

Informații suplimentare și înscrieri, pe pagina dedicată concursului.

0
0
0
Share 0
Tweet 0
Share 0

Similare


Edupedu.ro este și pe Google News

ABONEAZĂ-TE
Redacția

Redacția EduPedu.ro - Tot ce e important să știi pentru Educația copilului tău. Află în timp real ce decizii iau autoritățile și cum influențează ele viața de zi cu zi a școlii și viața pe termen mediu și lung a românilor.

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
  • Educație
  • Profesori
  • 8 minute read
  • 2 comments

Simplifică munca profesorilor și directorilor, reface relația dintre școală și părinți, provoacă schimbări în bine prin transformarea digitală – acesta este impactul Viva Catalog în școli (P)

  • Advertorial
  • 25 martie 2024
Marius Cojocaru, director al Școlii Gimnaziale „Câmpuri” s-a gândit să refacă relația dintre școală și părinți când a decis să aducă în școală Catalogul Viva. Chiar dacă nu toți părinții…
Vezi articolul
  • Gimnaziu
  • Grădiniță
  • Învățământ Primar
  • 5 minute read
  • 2 comments

Guvernul plătește 6,63 de lei pe săptămână pentru porțiile de fructe/lapte și corn ale unui singur elev, cu aproape un leu mai mult decât anul trecut / Prin lege, produsele de panificație pot nici să nu fie distribuite dacă atribuirea contractului nu a fost finalizată

  • Alexa Stănescu
  • 10 august 2022
Pentru anul școlar 2022-2023 s-au alocat cu 62 de milioane de lei mai mult pentru „Programul pentru școli al României”, adică în total, suma de 563 de milioane de lei,…
Vezi articolul
  • Gimnaziu
  • Liceu
  • Știri
  • 7 minute read
  • 24 comments

Ce burse vor primi elevii pentru premiile la olimpiade și concursuri școlare, în funcție de locurile obținute – proiect / Elevii de clasa a XII-a cu rezultate la olimpiade ar primi toți banii de bursă pe un an școlar întreg după ce termină cursurile

  • Ștefan Lefter
  • 26 august 2023
Criteriile de acordare a burselor școlare prevăzute în noua lege a educației care intră în vigoare la începutul lunii septembrie au fost publicate în dezbatere publică de Ministerul Educației vineri…
Vezi articolul
  • Educație
  • Universitate
  • 4 minute read
  • No comments

Admitere Universitatea din București 2025. Peste 20.000 de locuri scoase la concurs la sesiunea de vară a admiterii (P)

  • Advertorial
  • 3 iulie 2025
Universitatea din București scoate la concurs peste 20.000 de locuri la sesiunea de vară a admiterii 2025 și lansează o nouă facultate, Facultatea de Studii Interdisciplinare. Pentru programele de licență,…
Vezi articolul
  • Gimnaziu
  • Învățământ Primar
  • Profesori
  • 2 minute read
  • No comments

Profesorii de sport care vor să susțină pasiunea elevilor pentru fotbal pot forma și înscrie echipe până pe 30 noiembrie în Competiţia Cupa Tymbark Junior (P)

  • Advertorial
  • 22 octombrie 2024
Elevii pasionați de fotbal pot fi înscriși de profesorii lor de educație fizică și sport la Competiţia Cupa Tymbark Junior, care se adresează atât echipelor de băieţi, cât şi celor…
Vezi articolul
  • Educație
  • 8 minute read
  • 8 comments

Material susținut de ViewSonic

Digitalizarea oferă oportunitatea de a combate inechitatea în educație. Profesorii trebuie să fie instruiți pentru utilizarea noilor tehnologii și echipamente, pentru ca acestea să își îndeplinească funcția, spune Valentin Spătaru, reprezentant pentru România și Bulgaria al unei companii din domeniul EdTech

  • Redacția
  • 19 octombrie 2022
Întârzierea majoră pe care România o marchează la capitolul digitalizare în Educație și în dezvoltarea competențelor digitale pentru copii și profesori este privită ca o oportunitate de investiții de către…
Vezi articolul
COPYRIGHT

Pentru că scrieți despre educație, sau cu atât mai mult datorită acestui lucru, ar fi util să citați cu link, atunci când preluați un articol, părți dintr-un articol sau o idee care v-a inspirat. Noi, la EduPedu.ro ne-am asumat această conduită etică și sperăm că și publicațiile cu mult mai multă experiență vor face la fel. Ne bucurăm că găsiți subiecte interesante pe Edupedu.ro și suntem siguri că înțelegeți rugămintea noastră de a cita sursa (cu link), ca o declarație reciprocă de respect și profesionalism. Vă mulțumim!

DESPRE NOI

EduPedu.ro este o publicație online care găzduiește exclusiv articole din domeniul educației și cercetării. Urmărim constant cum sunt educați copiii noștri, cine și cum face politicile din educație și cercetare, cine și cum îi formează pe profesori, cât de adecvate la lumea în care trăim sunt sistemele de educație și cercetare.

CONTACT REDACȚIE

Adrese e-mail
raluca.pantazi@edupedu.ro
mihai.peticila@edupedu.ro
costin.ionescu@edupedu.ro
alexa.stanescu@edupedu.ro
diana.ghimisi@edupedu.ro
stefan.lefter@edupedu.ro
ramona.florea@edupedu.ro

Notă de informare cu privire la prelucrarea de date personale prin intermediul site-ului

Politica de cookie

Modifică setarile cookie-urilor

Publicitate și parteneriate

Adresă de e-mail
comunicare@edupedu.ro

Statistici edupedu.ro
  • 423.538.073 vizite
Total
0
Share
0
0
0
0
0
0